„Žiūrint į tolimą perspektyvą, paprastai biuro administratorei tendencijos – labai liūdnos. Kodėl taip sakau? Mano vienas bičiulis, kuris neseniai grįžo iš Silicio slėnio – informacinių technologijų lopšio – pasakojo kaip dar būdamas Lietuvoje derino su vienu iš investicinės kompanijos vadovų susitikimą. Tas vadovas paprašė visas susitikimo detales aptarti su jo asistente. Buvo daug derinimo detalių, pakeistas susitikimo laikas, bet viskas vyko labai sklandžiai. Kuomet mano bičiulis atvyko į susitikimą su tuo investicinio fondo direktoriumi, pasidžiaugė, kad jo asistentė labai puikiai viską suplanavo, liepė perduoti linkėjimų. Tačiau investicinio fondo vadovas nustebino pasakęs, kad šį darbą nudirbo ne asistentė, o robotas“, – pasakojo A. Francas.
Personalo paieškos specialistas teigia, kad technologijos gali labai lengvai užimti tų asmeninių asistentų, administratorių, sekretorių vietas, kurie įsivaizduoja, kad jų darbas yra pasitikti svečius ir išvirti kavos. Pasak A. Franco, iš tiesų šiuolaikiniam administratoriui reikalavimai auga su kiekviena diena.
„Administratorės darbai prasideda nuo pigiausių skrydžių, viešbučių rezervacijos, draudimo organizavimo ir baigiasi sąskaitų faktūrų išrašymu klientams. Taip pat atsiranda veikla socialinėje medijoje – pranešimų talpinimas įmonės socialinių tinklų paskyrose, renginių organizavimas, daug kas sako, kad administratorė dar turi būti ir biuro fėja, mažesnėse įmonėse atlikti dalį personalo funkcijų, rūpintis klimatu organizacijoje“, – plačią reikalavimų paletę administratoriaus pareigybei pateikia pašnekovas. A. Francas pastebi, kad su metais kyla ne tik reikalavimai administratoriaus, asmeninio asistento pareigoms užimti, bet ir jų pačių galios vaidmuo įmonėje.
„Didelėse įmonėse asmeniniai asistentai gali būti atsakingi už aukščiausio lygio vadovo dienotvarkę ir jie gali derinti įvairius susitikimus, tokiu būdu jie tampa pakankamai įtakingi, nes dažnai nuo jų priklauso kada ir su kuo susitiks generalinis direktorius, o tai gali nulemti netgi kompanijos likimą“, – pasakoja personalo atrankos specialistas.
Andrius Francas teigia, kad dažnai didelės įmonės kelia žymiai didesnius reikalavimus administratoriaus, asistento pareigoms užimti nei mažos. Todėl rasti tokį darbuotoją, kuris atitiktų visus įmonės reikalavimus, atrastų ryšį su tiesioginiu vadovu, nėra lengva. Pasak pašnekovo, ieškantys gero darbo šioje srityje, turi nebijoti investuoti į savo žinias ir gebėjimus.
„Jeigu administratorius nenori tobulėti, prisiimti atsakomybių ir nori tik virti kavą, tai greičiausiai artimoje ateityje jis bus pakeistas, nes taps per brangus kavos aparatas įmonei“, – įsitikinęs A. Francas.
Biuro administratoriaus svarbą sėkmingai įmonės veiklai jau 12-us metus iš eilės akcentuoja įmonės „Officeday“ organizuojamas „Šauniausių biuro administratorių“ konkursas, kuriame kasmet varžosi apie šimtas biuro administratorių.
„Per 16-a savo veiklos metų dirbdami su administratoriais matome, jog tai žinių ištroškę, sumanūs, atsakingi darbuotojai. Administratoriaus pozicija tokiems žmonėms yra tik startas sėkmingai karjerai – norime padėti tokiems žmonėms atsiskleisti, suburti juos, populiarinti šią profesiją visuomenėje ir kartu griauti stereotipus, kad jų darbas – tik pasitikti svečius ir virti kavą“, – teigė įmonės „Officeday“ rinkodaros vadovė Viktorija Masaitytė, kuri pasidžiaugė, kad šiais metais vienu iš konkurso komisijos narių sutiko tapti personalo paieškos ir atrankos įmonės UAB „Alliance for Recruitment“ vystymo direktorius Andrius Francas.
Registracija į „Šauniausių biuro administratorių“ konkursą vyksta iki balandžio 10 d., vėliau savaitę už dalyves ar dalyvius galės balsuoti visi norintys. Daugiausiai balsavusiųjų ir komisijos narių balsų surinkę dalyviai finale susitiks balandžio 20 d.
„Gyvo finalo metu visi dalyviai turi vienodus šansus, kadangi iki to surinkti taškai anuliuojami. Tad laimėjimas kiekvieno finalininko rankose ir nesvarbu, ar jis atstovauja didelei ar mažai įmonei – nugalėtoją pagal atliktas užduotis renka kompetentinga komisija“, – pabrėžia V. Masaitytė.