Bendrovė „Boeing" Pentagono užsakymu pradėjo unikalaus transportinio lėktuvo, galinčio kilti ir leistis vertikaliai, kūrimo darbus. Šis projektas įdomus ir tuo, kad jame naudojama modernizuota Trečiojo reicho laikais sukurta impulsinių reaktyvinių variklių technologija.
Eksperimentiniame „Boeing„ lėktuve bus naudojami naujo tipo PETA (Pulse-Ejector-Thrust-Augmentors) impulsiniai reaktyviniai varikliai, skelbia „Wired.“ Tokio tipo variklį išrado ir užpatentavo rusų inžinierius V. V. Karavodinas, o vėliau vokiečių inžinieriai Georgas Madelungas ir Paulas Schmidtas pagamino pirmąjį skraidymo aparatams pritaikytą jo variantą, sakoma pranešime.
Naujojo tipo variklius nacistinės Vokietijos laikais pradėjo naudoti šalies karinės oro pajėgos – Liuftvafė. Iš pradžių jie buvo montuojami vadinamosiose skraidančiose bombose V-1, kurias naciai 1944 – 1945 m. leisdavo į Londoną ir kitus Britanijos miestus. Tačiau tokių bombų varikliai buvo labai neefektyvūs, triukšmingi, dažnai gesdavo, jų eksploatavimo laikas buvo labai trumpas.
„Boeing" atstovai tvirtina, kad bendrovės plėtojama PETA pulsinių variklių technologija neturi jokių Madelungo ir Schmidto sukurtų impulsinių variklių trūkumų. PETA varikliai iš esmės skiriasi nuo įprastinių turboreaktyvinių, kuriuose slėgiui degimo kameroje sukurti naudojami labai sudėtingi kompresoriai, o turbinų mentys gaminamos iš itin atsparių lydinių. Impulsiniuose reaktyviniuose varikliuose slėgis sukuriamas plūstančio oro srautu. Skirtingai nuo tiesiasrovių reaktyvinių variklių, impulsiniai gali veikti ir lėktuvams skrendant lėčiau už garsą. Impulsinių variklių konstrukcija labai paprasta: tai iš esmės yra vamzdis su degimo kamera ir pertvara, kuri atveriama varikliui imant orą, o degalų ir oro mišinio uždegimo metu uždaroma. Šis ciklas kartojamas labai dideliu dažniu, todėl sukuriama tolygi reaktyvinė trauka.
„Boeing" inžinieriai labai ištobulino impulsinių variklių technologiją ir ruošiasi naudoti juos naujos kartos transportiniuose lėktuvuose, kurie galės kilti ir leistis vertikaliai, sakoma pranešime. Tokiais lėktuvais bus galima gabenti ne tik karius, bet ir sunkiąją ginkluotę, įskaitant tankus.
Skelbiama, jog tokio lėktuvo prototipas gali būti pagamintas jau netrukus, nes nereikės kurti jokių naujų technologijų. PETA varikliuose nėra judančių dalių, jie išsiskiria paprastumu, patikimumu ir pigumu, tvirtina bendrovės atstovai. Plačiau apie tokius variklius pasakojama šiame vaizdo siužete.