Praėjusią savaitę Ohajo valstijos universiteto (JAV) inžinierių komanda pasiekė naują elektromobilio sausumos greičio rekordą. Jų baterijomis maitinama visiškai elektrinė mašina „Buckeye Bullet version 2.5“ pasiekė didžiausią 512 km/h greitį.
„Buckeye Bullet“ komanda, susidedanti iš Ohajo universiteto Autotransporto tyrimų centro specialistų ir rėmėjų, elektrinių automobilių lenktynėmis ir greičio rekordų siekimu užsiima jau daugiau kaip dešimtmetį. Tačiau „Buckeye Bullet version 2.5“ (sutrumpintai VBB2.5) yra pirmoji dideliam greičiui išvystyti skirta mašina, varoma vien tik elektros energija. Praėjusiais metais vandenilio kuro elementais maitinamas automobilis VBB2 pasiekė kuro elementais varomos antžeminės transporto priemonės greičio rekordą – jis mylios atstumą nuvažiavo vidutiniu 487,33 km/h greičiu (pirminio ir grįžtamojo važiavimo vidurkis buvo šiek tiek mažesnis ir sudarė 484,3 km/h).
Automobilis pradeda stabdymą. Barry Hathaway'aus nuotr.
VBB2.5 siekė analogiško rekordo, tačiau šį kartą vien tik elektra varomų automobilių kategorijoje. Akumuliatorius transporto priemonei suteikė remianti kompanija A123. Pirminio važiavimo metu VBB2.5 sugebėjo pasiekti vidutinį 468 km/h greitį vienos mylios atkarpoje, tačiau po papildomų derinimų jau kitą dieną vairuotojas Rogeris Schroeris „išspaudė“ 512 km/h maksimalų greitį (vidutinis greitis sudarė 495 km/h).
Rekordui įregistruoti kol kas dar reikalingas oficialus FIA patvirtinimas. Tačiau bet kuriuo atveju naujoji greičio rekordų kartelė pašoko ne tiek jau ir mažai – ankstesnis rekordininkas važiavo net 96,5 km/h lėčiau. Tačiau turbūt pats įdomiausias faktas – tai, jog VBB2.5 yra tik priemonė naujoms akumuliatorių technologijoms išbandyti. Remdamiesi bandymų metu surinkta informacija, komandos nariai artimiausioje ateityje planuoja sukonstruoti VBB3 – naują elektromobilio modelį, kuris, kaip tikimasi, sumuš visus ankstesnius elektromobilių greičio rekordus.