D. Britanijos Mokytojų ir dėstytojų asociacijos nariai įspėja, kad per dažnas naudojimasis sensoriniais ekranais vaikams gresia daugybe bėdų: mažamečiai gali prarasti įgūdžius naudotis tradiciniu šratinuku ir popierine knyga (bei apskritai sąveikauti su popieriumi), netgi žaisti su paprastomis kaladėlėmis.
Mančesteryje vykusioje konferencijoje mokytoja Colin Kinney iš Š. Airijos savo kolegoms pasakojo apie vaikus, kurie į pamokas ateidavo po beveik bemiegių naktų, praleistų prie kompiuterinių žaidimų, o tai neleisdavo jiems susikaupti. „Tarsi jie būtų kažkur, bet ne pamokoje“, – teigė mokytoja.
Taip pat ji pridūrė: „Aš kalbėjau su daugeliu lopšelių auklėtojų, kurios labai sunerimę dėl vaikų, galinčių perbraukti pirštu per ekraną, tačiau neturinčių įgūdžių žaisti su kaladėlėmis, arba nemokančių bendrauti su kitais vaikais. Deja, tokių vaikų tėvai pasididžiuodami kalba, kad jų atžalos moka naudotis planšetiniu kompiuteriu arba išmaniuoju telefonu.“
Colin Kinney pripažino, kad daugelis tokių vaikų demonstravo labai gerus kompiuterių naudojimo įgūdžius, tačiau visa tai nublankdavo, kai egzaminuose reikėdavo naudotis popieriumi ir šratinuku. „Vaikai kaip pagalbine priemone nuolat naudojasi kompiuteriu ir nesugeba pritaikyti tų žinių, kurias ką tik sužinojo iš knygų“, – teigė mokytoja.
Galiausiai mokytoja pabrėžė, kad dėl to kalčiausi yra tėvai, o ne „Apple“, „iPad“ ar koks nors kitas įrenginys su sensoriniu ekranu. Niekas nedraudžia tėvams nupirkti savo vaikams LEGO arba „iPad“ užraktą, kad jų atžalos nežaistų jais, kai reikia daryti pamokas arba eiti miegoti.