Pirmumo pranašumas
Technologijų plėtros amžiuje galioja nuostata: kas pirmesnis – tas gudresnis. Tą patį galima pasakyti ir apie mobiliųjų aplikacijų rinką: rinkos pionieriai turi galimybę įgauti pranašumą, kuris ateityje gali tapti neįkainojamas kovoje su potencialiais konkurentais.
„Lietuviškų aplikacijų, palyginti su pasaulio mastais, yra gana nedaug, tačiau verslo įmonėms dabar yra puiki proga įeiti į šią rinką – išnaudoti tai kaip konkurencinį pranašumą, įgauti išskirtinumą rinkoje, pritraukti naujų vartotojų, skatinti klientų lojalumą“, – pradininkų pranašumus vardijo T. Dirvonskas.
Nekilnojamojo turto (NT) bendrovė „Aruodas.lt“, kuri nuo 2011 metų rugpjūčio savo vartotojams pasiūlė NT objektų paieškai skirtą mobiliąją aplikaciją, taip pat norėjo įgyti geresnes starto pozicijas. „Viena iš priežasčių buvo akivaizdus mobiliųjų technologijų plitimas ir „Aruodas.lt“ norėjo įgyti pirmojo žingsnio pranašumą“, – sprendimą sukurti mobiliąją programėlę aiškino portalą valdančios bendrovės „Diginet LT“ vykdomasis direktorius Simonas Orkinas.
Mobiliųjų aplikacijų kūrėjai išnaudoja sparčiai besiplečiančią mobiliojo interneto rinką. JAV technologijų bendrovė „Google“ prognozuoja, kad šiais metais mobiliojo interneto vartotojų skaičius pasaulyje viršys 1 mlrd.
Anksčiau ar vėliau visi persikels į mobiliąją interneto erdvę, kaip kadaise kėlėsi į internetą“, – tvirtino „App Camp“ įkūrėjas T. Dirvonskas.
Dominuoja bankai
Pasaulio tendencijos rodo, kad mobiliųjų aplikacijų pranašumus palyginti dažnai išnaudoja bankai suteikdami klientams galimybę tvarkyti savo internetinę bankininkystę mobiliajame telefone. Tyrimų bendrovė „Yankee Group“ prognozuoja, kad iki 2015 metų pasaulyje daugiau kaip 500 mln. vartotojų naudosis mobiliosios bankininkystės paslaugomis. Lietuvoje šias paslaugas teikia ir didieji šalies bankai.
„Ekonomika.lt“ paprašyti pakomentuoti savo sprendimą susikurti mobiliosios bankininkystės aplikaciją „Swedbank“ atstovai teigė, kad tai daryti paskatino pasaulio prognozės, kad iki 2014 metų prisijungimo prie interneto skaičius iš mobiliųjų įrenginių pralenks prisijungimus iš asmeninių kompiuterių.
Pastaruoju metu galima matyti vis daugiau bankų klientų duomenų vagysčių, tačiau „Swedbank“ patikino, kad jungiantis prie banko per išmaniąją programėlę naudojamos moderniausios apsaugos technologijos. „Didžiausias duomenų saugumo pavojus slypi ne technologijose, o kiekvieno vartotojo elgesyje saugant asmeninius bankininkystės duomenis“, – komentavo „Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius.
Slypintys trūkumai
Plačiai sutinkama, kad Lietuvoje susiformavo palanki terpė mobiliųjų aplikacijų rinkos plėtrai, tačiau negalima nepastebėti kai kurių slypinčių trūkumų, neišspręstų problemų ir natūralių barjerų.
Lietuvoje mobiliosios aplikacijos, pasak „Lemon Labs“ vadovės M. Katkutės, yra atviresnių technologijoms žmonių produktas. Tačiau ji išreiškė viltį, kad situacija ateityje smarkiai keisis, mobiliųjų programėlių skverbtis didės ir įmonės turės pasukti galvas, kaip nustebinti savo vartotojus. „Lietuvoje yra įmonių, kurios novatoriškumu ir drąsumu gali išjudinti vartotojus, siekiančius nekasdienių sprendimų savo telefone“, – sako M. Katkutė.
Kitas trūkumas, anot S. Orkino, yra specialistų stoka. „Apgailestauti galima dėl to, kad universitetai kol kas nerengia specialistų, nėra parengiama žmonių, kurie bent minimaliai būtų susipažinę su mobiliųjų aplikacijų kūrimu“, – įsitikinęs „Diginet LT“ vykdomasis direktorius.
M. Katkutės nuomone, įmonės, nusprendusios susikurti mobiliąją aplikaciją, iš pradžių turi gerai pagalvoti, ar joms tai apsimokės ir ar vartotojams tikrai to reikia. „Dažniausiai įmonės neįvertina gamybos išlaidų, nes mano, kad tai pakankamai pigus sprendimas, – padėtį Lietuvoje komentavo M. Katkutė. – Dėl gana mažo vartotojų skaičiaus mobiliosios aplikacijos yra vienas iš įmonių rinkodaros įrankių.“
„Lietuvos rinka per maža, jei norima užsidirbti iš pačių aplikacijų, – mano S. Orkinas. – Įmonės, kurios siekia gauti pelną iš aplikacijų kūrimo ir platinimo, kuria globalias aplikacijas ir teikia jas platesnėms rinkoms – JAV, Vokietijai, Didžiajai Britanijai.“
Mobiliosios aplikacijos tampa vis populiaresniu įmonių komunikacijos su klientais įrankiu. Siekdamos neatsilikti nuo konkurentų bendrovės savo prekes ir paslaugas perkelia į mobiliąją erdvę. Augant mobiliojo interneto vartotojų skaičiui vis daugiau žmonių pasinaudoja mobiliųjų programėlių teikiama nauda. Lietuvoje ši technologija yra dar tik pradinės plėtros stadijos, tačiau pradininkai nuolat tikina, kad ateityje sulauksime žymaus augimo. Galimybės neribotos, bet ar pavyks jomis pasinaudoti?
FAKTAI: Mobiliųjų aplikacijų tendencijos
Per pastaruosius trejus metus sukurta per 300 tūkst. mobiliųjų aplikacijų
Iš viso mobiliosios aplikacijos buvo parsisiųstos 10,9 mlrd. kartų
Tyrimų bendrovė „ABI Research“ prognozuoja, kad poreikis atsisiųsti mobiliąsias programėles aukščiausią tašką pasieks 2013 metais
Populiariausios mobiliosios aplikacijos yra žaidimai, naujienos, žemėlapiai, socialiniai ir muzikos tinklalapiai
„Google“ prognozuoja, kad šiais metais mobiliojo interneto vartotojų skaičius viršys 1 mlrd.
Straipsnis buvo publikuotas savaitraštyje Ekonomika.lt (nr. 14 (76), balandžio 9-15 d.), rubrikoje „Skaitmeninė karta“.