Kovo 1 dieną Hanoveryje (Vokietija) startavo didžiausia pasaulyje plataus vartojimo elektronikai skirta paroda „CeBIT 2011". Vos per penkias trumpas dienas šiame renginyje pateikiamas panoraminis pagrindinių skaitmeninio pasaulio rinkų vaizdas.
Iš viso čia dalyvauja daugiau kaip 4200 dalyvių iš daugiau kaip 100 šalių – įdomu ir tai, jog jų tarpe yra ir keturios Lietuvos įmonės bei Technologijos.lt žurnalistai, kurie padės skaitytojui iš arčiau susipažinti su paroda, jos dalyviais ir ateities technologijų tendencijomis.
Šių metų parodos moto yra „Kūrybiškumo ir inovacijų galia!"–- panašu, jog šiuo moto bando vadovautis visos pagrindinės plataus vartojimo elektroninius įrenginius gaminančios kompanijos, nežiūrint į tai, kuriam rinkos segmentui jos priskiriamos – informacinėms technologijoms, telekomunikacijoms, buities ar pramogų elektronikai. Kaip užsimena patys organizatoriai, čia yra ta vieta, kur susitinka skaitmeninės elektronikos įrenginių tiekėjai su savo klientais ir produkcijos vartotojais.
Renginys „CeBIT„ yra didelis traukos „magnetas“ – čia susirenka pagrindiniai rinkos dalyviai, nuo kurių strateginių sprendimų priklauso ir artimiausios ateities technologijų tendencijos. Parodoje dalyvauja ir kviestiniai ypač didelio „kalibro“ lektoriai iš viso pasaulio, kurie savo prezentacijų metu išsamiai apžvelgia pagrindinius skaitmeninių technologijų raidos aspektus ir perspektyvas.
Penkios parodos dienos yra suskirstytos pagal prezentacijų tematiką:
* Kovo 1: „Informacinių ir komunikacinių technologijų sprendimai geresniam pasauliui" („ICT Solutions for a better world“)
* Kovo 2: „Realus verslas - realus laikas„ ir specialius renginys „Išmanieji tinklai“ („Real Business - Real Time„ & Special event: „Smart Grids“)
* Kovo 3: “Pramogos ir mobilumas: apjungiant realų ir virtualius pasaulius„ (“Entertainment & Mobility: Connecting real and virtual worlds“)
* Kovo 4: Socialinė terpė: menas bendrauti" („Social Media: The art of conversation“)
* Kovo 5: Specialus renginys „The AppZone"
Pats renginys „CeBIT 2011„ yra suskirstytas į keturias pagrindines dalis, vadinamąsias „platformas“. Dalyvaujančios kompanijos yra priskiriamos kuriam nors konkrečiam segmentui, o vėliau šie segmentai panaudojami planuojant konferencijos dalyvių paviljonų išdėstymą. Minėtieji keturi segmentai yra:
* „CeBIT pro" – orientuotas į aukščiausio lygio industrijos, komercijos atstovus, pavienius specialistus ir profesionalus. Čia demonstruojami visiems verslo sektoriams skirti inovaciniai sprendimai.
* „CeBIT lab" – skirtas sąsajai tarp idėjų ir jų komercinio pritaikymo. Rengėjų teigimu, ši dalis yra ta vieta, kur vizijos transformuojamos į prototipus. Kai kurie ekspertai šį segmentą įvardija kaip “svarbiausią pasaulyje skaitmeninėms technologijoms skirtų mokslinių tyrimų platformą“.
* „CeBIT life" – skirta įvairių inovacinių skaitmeninių technologijų poveikiui mūsų privačiam gyvenimui ir darbui demonstruoti. Pristatomos tos technologijos, kurios dažnai pakeičia vartotojo sąveiką su skaitmenine elektronika.
* „CeBIT gov" – ši platforma skirta dviems svarbiems rinkos segmentams. Viešojo sektoriaus segmente demonstruojamas gyvybiškai svarbus IT sistemų vaidmuo modernizuojant vyriausybės ir viešojo administravimo sferas, tuo tarpu “TeleHealth“ sektorius daugiau dėmesio kreipia gydytojams, ligoninėms ir farmacijos atstovams skirtoms naujoms technologijoms.
Žinoma, konferencijos dalyvių tarpe galima sutikti visų stambiausių IT kompanijų atstovus: IBM, „Microsoft„, „Apple“, „Nokia„, „Samsung“, „Intel“, AMD, „Fujitsu“, „Dell„, HP, ASUS, „Huawei“, LG, „Siemens“ ir gausybę kitų. „Karščiausios“ pristatomos technologijos susijusios su vadinamąja „debesų" kompiuterija, e-komercija, 3D technologijomis, mobiliųjų įrenginių programine įranga, naujomis telekomunikacijų paslaugomis, skaitmeninės elektronikos energijos sąnaudų mažinimu ir ekologija, darbo efektyvumo didinimu.
Kalbant trumpai ir pakankamai sausai, tokio pristatymo CeBIT parodai kaip ir pakaktų. Tačiau technologijos.lt žurnalistai nusprendė patyrinėti, kaip ši paroda atrodo iš arčiau, ką joje pristato garsiausios pasaulio elektronikos ir IT kompanijos, kokie jų produktai pasieks rinką artimiausiu metu. Žinoma, 4200 dalyvių stendų per tokį trumpą laiką aplankyti neįmanoma net ir fiziškai, o prie kai kurių stendų kartais net ir prasibrauti sudėtinga, tad ne viskas papuolė į mūsų akiratį, tačiau aiškesnio vaizdo susidarymui informacijos turėtų pakakti.
Nuvykus į tokią parodą, pirmiausia domina „lietuviškas akcentas“ – ką gi joje veikia mūsų tėvynainiai. Kaip jau minėjome, šalia pasaulinio lygio kompanijų įsikūrė ir keturios Lietuvos IT profilio įmonės – „Acme„, „Ruptela“, „EVP International JSC“ ir „M2 technologijos“. Pirmiausia jų stendus ir aplankėme bei paprašėme pačių įmonių atstovų papasakoti, ką gi jie siūlo visam pasauliui ir kokie techniniai sprendimai jau išaugo Lietuvos „marškinėlius“ ir gali keliauti po visą Europą, o gal ir dar toliau. Deja, su mumis bendrauti sutiko tik pirmos dvi įmonės, tad apie kitų kompanijų produktus smalsiam skaitytojui teks informacijos paieškoti savarankiškai.
Apie „Acme" produktus ir plėtros planus pasakoja Valdas Jazbutis, „Acme Baltija“ eksporto direktorius.
Ką „CeBIT" veikia įmonė „Ruptela“, pasakoja jos direktorius Andrius Rupšys.
Belieka tikėtis, jog ateityje tokiose parodose išvysime dar daugiau lietuviškų IT ir elektronikos sektoriaus įmonių – juk net ir Ministras Pirmininkas A. Kubilius praėjusių metų pavasarį išsakė inovacijų kryptį: „Lietuvos tikslas – tapti Šiaurės Baltijos šalių IT centru“.
Ką pristatinėjo pasaulinės kompanijos ir kokios bendros nuotaikos tvyrojo parodoje, skaitykite sekančiuose straipsniuose – jų bus dar ne vienas.