„Facebook“ nereikia vartotojų, bendruomenės ar „startup'o“, kuris kol kas nėra pelningas, kad ir koks jis būtų madingas, rašo „CNET News“. Tad kokia „Instagram“ įsigijimo reikšmė?
Daug spekuliuojama, kodėl „Facebook“ panoro išleisti 1 mlrd. JAV dolerių itin madingai nuotraukų dalinimosi programėlei „Instagram“. Kai kuriems tai akivaizdu, kitiems – tai augančio interneto burbulo ženklas.
Tačiau lieka klausimas, kokios naudos „Facebook“ gaus iš „Instagram“?
Vartotojai
„Instagram“ turi 30 mln. vartotojų ir jų turėtų ženkliai padaugėti dėl programos išsiplėtimo į „Android“ operacinę sistemą. „Instagram“ generalinis direktorius Kevinas Systromas mano, kad „Instagram“ lengvai pasieks 100 mln. vartotojų.
Tačiau „Facebook“ nereikia vartotojų. Socialinis tinklas turi jų apie 850 mln. Nors „Facebook“ augimas lėtėja, jiems vis tiek turėtų lengvai pavykti pritraukti kitais metais dar 100 mln. vartotojų. Be to, „Facebook“ ne tiek ieško naujų vartotojų, kiek naujų būdų išvilioti pinigus iš esamų vartotojų. O „Instagram“ šiuo metu pelno neatneša.
Mobilumas
Specialistai teigia, kad įsitraukimas į mobiliąsias technologijas yra pagrindinė „Facebook“ potraukio „Instagram“ priežastis. Didelė ir auganti, itin įsitraukusi mobili auditorija bei padori „Facebook“ mobilioji aplikacija yra būtinybė socialiniam tinklui.
Tačiau „Facebook“ negali skųstis mobiliųjų vartotojų trūkumu. 2011 m. gruodį „Facebook“ pranešė turintis 425 mln. mobiliųjų vartotojų. Nors tinklo programėlė nėra labai gera, tai nereiškia, kad jis neturi plačios auditorijos.
Tiesą sakant, „Facebook“ tinklui mobilieji vartotojai gali netgi pakenkti. Šie, bent jau kol kas, nemato reklamos talpinamos kompiuterio tinklalapyje. Tad, daugiau vartotojų perėjus į mobilų tinklą, sumažėtų „Facebook“ pajamos iš reklamos.
Konkurencija
Investuotojas Chrisas Dixonas „Twitter“ tinkle rašė: „Atiduoti 1 proc. savo rinkos vertės tam, kad atsikratytum savo didžiausios grėsmės yra gudrus žingsnis.“
Šis argumentas turi pagrindo. „Instagram“ vadovas sakė turįs planų „padėti kiekvienam vartotojui žemėje pasidalinti savo gyvenimais ir atrasti pasaulį per gražius vaizdus“. Tokia ambicija verta paties Marko Zuckerbergo, o išsiplėtimas į „Android“ yra didelis žingsnis pasaulio dominacijos link.
Bet ar tikrai? Kol „Instagram“ buvo galima naudoti tik su „Apple“ gaminiais, „Android“ vartotojai galėjo naudoti daugelį kitų nuotraukų programėlių: „Lightbox“, „PicPlz“, „Little Photo“ ir t.t. Tad lieka neaišku, ar „Android“ vartotojai, turėdami „Picasa“, „Path“ ir „Facebook“, dar norės pradėti naudoti ir hipsteriškąjį „Instagram“. Kol kas susidomėjimas milžiniškas - per šešias dienas programėlė „Android“ gaminiams buvo parsiųsta 5 mln. kartų.
Duomenys
Jeigu priežastis nėra vartotojai, ne mobilumas ir ne konkurencija, galbūt tai yra duomenys. „Instagram“ 30 mln. vartotojų yra įdėję apie 100 mln. nuotraukų, kuriose yra pažymima geografinė vieta, ir jos yra ganėtinai asmeniškos
Tačiau ar „Facebook“ reikia dar daugiau nuotraukų? „Facebook“ vartotojai kasdien įkelia 100 mln. nuotraukų. Jose ne tik žymima geografinė vieta, bet galima pažymėti tikslias įmonių vietas ir kitus žmones, kurių duomenys jau yra „Facebook“. Šiame kontekste „Instagram“ neatrodo lyg asmeninių duomenų lobynas, kurio „Facebook“ reikia kuriant tikslinę reklamą.
Kita vertus, įsigydamas šią programėlę „Facebook“ užtikrino, kad ji neatiteks didžiausiems konkurentams – „Google“ ir „Twitter“. Taip pat „Facebook“ dabar turės padorių inžinierių, kurie galės pagerinti mobilios „Facebook“ programėlės įkėlimo ir peržiūrėjimo funkcijas, kurioms pagalba yra būtina.
Galbūt sudėjus visus argumentus gaunamas 1 mlrd. JAV dolerių vertas pirkinys. Tačiau vis tiek, lieka daugiau klausimų nei atsakymų. Gal tiesiog „Facebook“ pasidavė hipsterių nuotraukų dalinimosi bangai. O tokia neversli priežastis būtų labai nenaudinga šiuo metu, kai „Facebook“ ruošiasi pasiūlyti save akcijų biržoje.