Kinijoje prasidėjo naujo traukinio, galinčio važiuoti 500 km/h greičiu, bandymai. Tai naujas geležinkelio greičio pasaulio rekordas, skelbia „Physorg.com“.
Ankstesnis reguliarių geležinkelio linijų greičio rekordas taip pat priklausė Kinijos geležinkeliams: tokie greitieji traukiniai važinėja „Beijing Shanghai High Speed Railway“ magistrale, jungiančia Pekiną su Šanchajumi.
Pranešama, kad naujasis itin greitas traukinys pagamintas iš plastikinių medžiagų, sutvirtintų anglies pluoštu. Savo forma jis primena senovinį kinų kalaviją. Praėjusį savaitgalį vykusių bandymų metu šis traukinys pasiekė 500 km/h greitį, sakoma pranešime. Naujojo traukinio lokomotyvo galia siekia 22 800 kW. Pekino – Šanchajaus greitųjų traukinių magistralėje naudojamų lokomotyvų galia yra tik 9 600 kW.
Kinijoje yra sukurtas didžiausias pasaulyje greitųjų traukinių tinklas. Naujų geležinkelio magistralių, tinkamų itin didelio greičio traukiniams, statyba prasidėjo 2006 metais ir sparčiai vyksta toliau, ją remia šalies vyriausybė. Kinijos valdžia planuoja iki 2020 m. visus didžiausius šalies miestus sujungti greitosiomis geležinkelio magistralėmis, kurių bendras ilgis siektų 16 000 kilometrų.
Tačiau šiemet ambicinga greitųjų traukinių tinklo plėtros Kinijoje programa patyrė smūgį: liepos mėnesį geležinkelio katastrofoje susidūrus greitiesiems traukiniams žuvo daugiau nei 40 žmonių. Po šios katastrofos Kinijos geležinkeliuose buvo apribotas didžiausias traukinių greitis: iki šiol važiavę 350 km/h greičiu ekspresai dabar privalo važiuoti ne didesniu nei 300 km/h greičiu.
Šiame vaizdo siužete – 500 km/h greitį galinčio pasiekti traukinio pristatymas.