Praėjusiais metais Šveicarijos federalinio technologinio instituto mokslininkai atidžiai ištyrinėjo galimą socialinio tinklo „Facebook“ akcijų kainą, kuri dabar vertinama 65 – 100 milijardo dolerių.
Jų teigimu, tai visiška nesąmonė, turint mintyje tai, kiek kompanija gali uždirbti iš 750 milijonų vartotojų savo socialiniame tinkle (tiek jų buvo tyrimo pradžioje). Mokslininkų vertinimais „Facebook“ yra vertas 15 – 30 milijardų dolerių, turint mintyje, jog iš vidutiniškai iš vieno vartotojo galima uždirbti apie 1 dolerį, ir jei artimiausiais metais bus augimas.
Prekyba „Facebook“ akcijomis prasidės jau šiais metais, ir galėsime pamatyti, kieno prognozės buvo labiausiai pagrįstos.
Taip pat mokslininkai įvertino ir kompanijos „Zynga“ vertę. „Zynga“ prakybą akcijomis pradėjo prieš kelis mėnesius ir dabar jos kapitalizacija vertinama 8 milijardais dolerių. Kai kuriems „Zynga“ buvo verta net 14 milijardų.
Pasirodo, „Zynga“ vertę nustatyti daug sunkiau nei „Facebook“, nes „Zynga“ sėkmė tiesiogiai susijusi su atskirų žaidimų populiarumu, todėl jos negalima modeliuoti viena funkcija. Todėl mokslininkai vertino greitį, kurio kompanija pateikia naujus hitus.
Ekspertai priėjo išvadą, kad „Zynga“ bazinė vertė siekia 3,4 milijardus dolerių, ir net esant ypač dideliam augimui jos vertė neviršys 4,8 milijardo dolerių.
Apie tai, jog naujos kartos interneto kompanijų rinka yra pavojingai išpūstas burbulas, kalba ir kiti ekspertai. Visi mes žinome, kuo tai baigiasi. Klausimas tik toks, ar burbulas sprogs iki „Facebook“ akcijų pradžios, ar po jos?