• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kiekvienais metais nuo pat Antrojo pasaulinio karo pabaigos, lėktuvų važiuoklėse žūva bent keletas žmonių. Tikslus skaičius iš tikrųjų net nėra žinomas - manoma, kad nemažai nelaimėlių nukrenta į vandenį ir taip niekada ir nėra surandami. Bet kodėl jie veržiasi į tokią pavojingą kelionę?

47

Kiekvienais metais nuo pat Antrojo pasaulinio karo pabaigos, lėktuvų važiuoklėse žūva bent keletas žmonių. Tikslus skaičius iš tikrųjų net nėra žinomas - manoma, kad nemažai nelaimėlių nukrenta į vandenį ir taip niekada ir nėra surandami. Bet kodėl jie veržiasi į tokią pavojingą kelionę?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

1947-2015 metų laikotarpyje į JAV skrendančių lėktuvų važiuoklėse buvo aptikta 113 žmonių, 86 iš jų žuvo, likę buvo stipriai sužaloti ir nušalę. Dar keletas žmonių skrido krovinių skyriuje, bet šiems pasisekė labiau, nes ši lėktuvo dalis yra šildoma, joje palaikomas žmogui įprastas oro slėgis. Bet vis tiek, kodėl žmonės veržiasi į lėktuvų važiuokles?

REKLAMA

Atsakymas labai paprastas - jie ieško geresnio gyvenimo. Dauguma šių lėktuvų skrenda į Vakarų valstybes, kuriose pragyvenimo lygis įprastai yra aukštesnis nei tose šalyse, iš kurių šie žmonės nori pasprukti. Visgi, kartais priežastys būna dar banalesnės. Šių metų vasarį neatpažintas afrikietis žuvo tokiu būdu bandydamas nukeliauti iš Kongo į Keniją - bilietui tikriausiai neturėjo pinigų.

REKLAMA
REKLAMA

Tikimybė išgyventi tokią kelionę yra nepaprastai menka dėl kelių priežasčių. Visų pirma, vos pakilus lėktuvo važiuoklė yra įtraukiama, todėl kyla didžiulis pavojus būti sutraiškytam. Taip nutiko 2007 metais iš Pietų Afrikos Respublikos į JAV norėjusiam patekti vyrui - jis buvo suspaustas, o tada sušalo. Vėliau lėktuvas kyla į didesnį aukštį, kuriame vyrauja žemesnė temperatūra.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ar esate girdėję kaip lėktuvo kapitonas praneša, kad už lango - 50 laipsnių šalčio? Važiuoklės skyrius nėra šildomas, jame nėra palaikomas normalus oro slėgis. Taigi, ten įsikūrę keliautojai sušąla ir praranda sąmonę. Jei jie ir išgyvena šią skrydžio dalį, nusileidimas dažnai būna mirtinas. Sąmonę praradę nelegalūs keleiviai negali pakeisti savo padėties, pasitraukti, todėl dažnai krenta iš didelio aukščio ar yra sutraiškomi važiuoklės mechanizmo.

REKLAMA

Taigi, lieka paskutinis klausimas - kaip? Įprastai šie nelegalūs keleiviai įlipa besivystančių šalių oro uostuose Afrikoje, Pietų Amerikoje ar Azijoje, kur oro uostų saugumas nėra taip gerai užtikrinamas kaip Vakaruose. Šie žmonės dažniausiai į oro uosto teritoriją patenka suradę plyšį tvoroje ar ją perlipę. Manoma, kad kartais padeda ir oro uostų darbuotojai. Jie nepastebėti prisiartina prie pastatyto lėktuvo ir įlipa į jo važiuoklės skyrių. Tuomet jiems belieka laukti.

Akivaizdu, kad blaiviai mąstantis žmogus įvertins menką sėkmės tikimybę, tačiau dažniausiai šie žmonės neturi jokio išsilavinimo. Dar daugiau - kai kurių jų niekas taip ir nepasigenda, jų tapatybės nepavyksta nustatyti. Kartais tai būna paaugliai. Pavyzdžiui, 2007 metais taip į Maskvą iš Baku bandė nukeliauti 15 metų Ilgaras Ashumovas, jo kūnas buvo rastas 12 km nuo oro uosto.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų