• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kanados vyriausybė antradienį pristatė įstatymo projektą, numatantį, kad pasaulinės skaitmeninės milžinės privalės mokėti už jų platformose rodomą vietos naujienų agentūrų parengtą turinį.

Kanados vyriausybė antradienį pristatė įstatymo projektą, numatantį, kad pasaulinės skaitmeninės milžinės privalės mokėti už jų platformose rodomą vietos naujienų agentūrų parengtą turinį.

REKLAMA

Tikimasi, kad Internete skelbiamų naujienų įstatymą Kanados ministro pirmininko Justino Trudeau (Džastinos Triudo) vyriausybė priims sulaukusi nedidelės kairiųjų frakcijos paramos.

Nuo 2008 metų Kanadoje užsidarė daugiau nei 450 naujienų agentūrų, kai išpopuliarėjo skaitmeninės platformos.

„Kanados naujienų sektorius išgyvena krizę ir tai prisideda prie išaugusio visuomenės nepasitikėjimo bei žalingos dezinformacijos mūsų visuomenėje“, – spaudos konferencijoje teigė paveldo ministras Pablo Rodriguezas.

Jis pažymėjo, kad milijardai Kanados dolerių pajamų iš reklamos, kurios kažkada maitino naujienų agentūras visoje Kanadoje, dabar daugiausia atitenka dviem įmonėms: „Facebook“ ir „Google“.

REKLAMA
REKLAMA

„Norime užtikrinti, kad naujienų agentūros ir žurnalistai gautų teisingą atlygį už darbą. Norime užtikrinti, kad vietinės nepriklausomos žinios klestėtų mūsų šalyje, kalbėjo P. Rodriguezas. – Tai neturėtų būti nemokama.“

REKLAMA

Naujasis įstatymo projektas reikalauja, kad technologijų milžinės sudarytų sąžiningus komercinius sandorius su Kanados naujienų agentūromis dėl naujienų ir informacijos, kuria dalijamasi jų platformose, arba susidurs su privalomu arbitražu.

Jis grindžiamas Australijos Naujuoju derybų dėl žiniasklaidos priemonių rengiamo turinio kodeksu, kuris yra pirmasis toks pasaulyje ir kurio tikslas yra priversti „Google“ ir „Facebook“ mokėti už naujienų turinį, rodomą jų platformose.

REKLAMA
REKLAMA

Australijos reguliuotojai taip pat kaltino internetinės reklamos srityje dominuojančias bendroves, kad jos iš tradicinių naujienų organizacijų atima finansus, o jų turinį naudojo nemokamai.

Didžiosios technologijų įmonės iš pradžių aršiai priešinosi Australijos teisės aktams, bijodamos, kad tai sukels grėsmę jų verslo modeliams, tačiau įstatymų leidėjai nesunkiai priėmė teisių aktų pakeitimus.

Tuo tarpu „Google“ lapkritį pasirašė susitarimus su prancūzų laikraščių leidėjais dėl apmokėjimo už rodomą jų parengtą turinį, 2019 metais ES įvedus įstatymą dėl „gretutinių teisių“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų