Prieš kelis dešimtmečius apie žmogų buvo sprendžiama pagal jo batus, dabar – pagal tai, kaip atrodo jo telefonas. Šiuolaikiniame pasaulyje mobilieji telefonai tapo neatsiejama gyvenimo dalimi, galinčia pasakyti, ar jo savininkas yra konservatoriškų pažiūrų intravertas, ar dominuoti linkęs ekstravertas.
„Mobilieji telefonai jau seniai reikalingi ne tik paskambinti, rašyti žinutes, bet ir fotografuoti, planuoti savo laiką, rašyti laiškus, žaisti žaidimus, atsiskaityti parduotuvėse ir dar daugeliui kitų tikslų. Šis prietaisas kartu su mūsų rūbais, šukuosena ir kitomis išvaizdos detalėmis virsta mūsų vizitine kortele“, – sako elektroninės parduotuvės „Inte.lt“ vadovas Aistis Vasiliauskas.
Juodas ar ryškiai salotinis?
Dizainerės Ievos Ševiakovaitės teigimu, tiek telefonas, tiek jo priedai jau yra tapę mūsų aprangos detalėmis. „Tai aksesuaras, kuris atspindi žmogaus pomėgius ir netgi charakterio bruožus. Dabar paplitusi dėklų ir dangtelių mada gali suteikti daug žinių tiek apie žmogaus vidinę būseną, tiek apie jo socialinę padėtį ar statusą“, – sako I. Ševiakovaitė.
Anot dizainerės, besirenkantys juodą dėklo spalvą labai rūpinasi savo įvaizdžiu, nes ši spalva – visada stilinga, neišeinanti iš mados bei tinkanti prie bet kurios kitos detalės. Tuo tarpu tie, kurie renkasi spalvotus, ryškius ar blizgančius telefonus bei jų priedus dažniausiai nori išsiskirti iš minios ir būti pastebėti.
„Apskritai pastaruoju metu mados pasaulyje vyrauja ryškios spalvos. Gal tai ir atrodo daugiau paauglių mada, tačiau taip nėra. Žmonės, besirenkantys ryškius aksesuarus širdyje vis dar jaučiasi esantys šiek tiek paaugliai, žinoma, gerąja prasme. Galbūt kasdienėje veikloje jie neturi galimybės vaikščioti ryškiais rūbais ar turėti iššaukiančią šukuoseną, todėl leidžia šiam jausmui pasireikšti tokių smulkmenų kaip ryškus telefono dėklas pavidalu“, – teigia I. Ševiakovaitė.
Apie spalvų reikšmę parašyta ne viena knyga, todėl, pasak dizainerės, apie tai galima kalbėti valandų valandas. „Pavyzdžiui, raudoną spalvą mėgsta drąsūs, linkę dominuoti žmonės, geltoną ar oranžinę – intuityvūs ir svajotojai. Žalią spalvą renkasi tvarkingi ir užsispyrę asmenys, mėlyną – linkę svajoti, mėgstantys komfortą ir šiek tiek kuklūs žmonės. Pilka siejama su praktiškumu ir neutralumu, o balta – su optimizmu, tyrumu ir saugumo troškimu“, – sako ji.
Išmanusis ar paprastas telefonas?
A.Vasiliauskas sako, jog besirinkdamas telefoną žmogus stengiasi įvertinti, ar jam reikia tik prietaiso skambučiams ir žinutėms, ar ir kitų funkcijų, pavyzdžiui, navigacijos, fotoaparato, žaidimų. „Inte.lt“ vadovas teigia, kad nors dauguma žmonių stengiasi įvertinti esmines telefono funkcijas, tačiau dažnas, net pats to nesuprasdamas, telefoną renkasi pagal madą ir savo charakterį.
„Paprastus mobiliuosius telefonus dažniau renkasi vyresnio amžiaus žmonės, nes šie įrenginiai pasižymi lengvu valdymu, funkcijų paprastumu ir suprantamumu. Dirbantys labai aktyvų ar pavojingą darbą ar tiesiog dažnai daiktus pametantys žmonės – dar viena kategorija pirkėjų, kurie mieliau renkasi paprastą, o kartu ir pigesnį telefoną. Tai jie daro iš praktinių paskatų, kadangi tokio telefono sugadinimas ar praradimas kainuoja mažiau. Žinoma, tie, kurie įsigyja brangiausią ir naujausio modelio išmanųjį telefoną, leidžia suprasti, jog jiems svarbu mada, stilius, jie domisi naujovėmis ir nori visuomet būti pasiekiami įvairiomis priemonėmis ir kanalais – nuo žinučių iki socialinių tinklų“, – sako specialistas.
Nuolatinė „iPhone“ ir „Android“ operacines sistemas turinčių telefonų kova vyksta visur – nuo kasdienių diskusijų prie pietų stalo iki šią priešpriešą aštrinančių reklamų. A. Vasiliauskas pažymi, kad „iPhone“ ar „Android“ kova išties verta dėmesio. „Yra atlikta nemažai tyrimų, kurie atskleidžia, kokiomis savybėmis pasižymintys žmonės renkasi vieną ar kitą telefoną. Jei žmogus renkasi „iPhone“ telefoną, didesnė tikimybė, jog yra optimistas ir ekstravertas, liberalių pažiūrų, vertina kokybę ir įvaizdį, jam rūpi mada, o gyvenime turi labai daug veiklos. Apklausos rodo, kad tokie žmonės yra labai ambicingi, mėgsta keliauti ir yra labiau išlepę“, – sako „Inte.lt“ vadovas.
Tuo tarpu „Android“ telefonų vartotojai, A. Vasiliausko teigimu, yra šiek tiek labiau linkę būti intravertais, yra konservatyvesni, tačiau geresnių manierų, mandagesni ir jaunesni nei „iPhone“ vartotojai. Taip pat jie yra kūrybingesni ir aktyvesni socialiniuose tinkluose nei kitų telefonų savininkai.
Tyrimai rodo, kad „BlackBerry“ renkasi tie, kurie nori sudaryti rimtą įvaizdį, todėl siekia, kad jų telefonas būtų patikimas, patogus ir, žinoma, rimtas. Dėl šių priežasčių „BlackBerry“ vartotojais dažnai būna vidutinio amžiaus, gaunantys dideles pajamas įmonių vadovai, bankininkai ar viešojo sektoriaus atstovai.