D. Britanijos gynybos ministerija išslaptino pirmojo šioje šalyje kuriamo smogiamojo bepiločio karinio orlaivio „Taranis“ skrydžio vaizdo įrašą. Pasak apžvalgininkų, šitaip D. Britanijos vyriausybė oficialiai patvirtino vykdanti perspektyvinio karinio bepiločio lėktuvo kūrimo programą.
„Taranis“ bandymų vaizdo įrašą paskelbusios D. Britanijos gynybos ministerijos pranešime sakoma, kad šis skrydis įvyko 2013 m. rugpjūčio 10 dieną ir truko 15 minučių. Po šio skrydžio iki 2013 -ųjų pabaigos „Taranis“ dar kelis kartus buvo pakilęs į orą, bandomųjų skrydžių trukmė siekė iki valandos.
Šis lėktuvas yra 4 m aukščio, 11,3 m ilgio, jo sparnų ilgis siekia 9,1 m. „Taranis“ sveria 8 tonas. Daugiau jo techninių savybių neskelbiama. Nežinomas ir jo skrydžio nuotolis, apsiribojama pranešimu, kad jis yra tarpžemyninis.
„Taranis“ programą vykdo britų bendrovė „BAE Systems“. Skelbiama, kad pirmojo „Taranis“ skrydžio metu orlaivį nuotoliniu būdu valdė lakūnas - bandytojas. Pranešama, kad „Taranis“ prototipui sukurti prireikė apie 1,5 mln. įvairių specialistų darbo valandų, kuriant šį lėktuvą darbuojasi mokslininkai, inžinieriai, aerodinamikos specialistai iš 250 D. Britanijos bendrovių.
Iki šiol „Taranis“ kūrimo darbams išleista apie 185 mln. svarų sterlingų. Pagal britų kariškių planus „Taranis“, naudojantis naujausius „Stealth“ technologijos pasiekimus, turės vykdyti įvairaus pobūdžio kovines užduotis ir veiks tarpžemyniniais nuotoliais. Šis lėktuvas bus valdomas per palydovinį ryšį iš bet kurios pasaulio vietos.
Įdomu, kad pirmųjų bandomųjų „Taranis“ skrydžių pradžioje vietiniai gyventojai D. Britanijos policiją užvertė pranešimais apie danguje aiškiai matytą neatpažintą skraidantį objektą (NSO). Kadangi panašios formos orlaiviai jau daug metų naudojami JAV, gali būti, kad dalis pranešimų apie šioje šalyje stebėtus NSO taip pat gali būti susiję su perspektyviniais karinės aviacijos modeliais.