Didžiausios Lietuvos ryšio ir telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ duomenimis, ketvirtadalis visų ryšio priemonių rinkoje – išmanieji telefonai. Bendrovės generalinio direktoriaus Petro Masiulio nuomone, per artimiausius du metus, išmanieji telefonai užims jau pusę rinkos. Tai lems didėjančią mobiliojo interneto paklausą, o kartu ir augančias mobiliojo interneto tiekėjų pajamas.
Renkasi brangesnius telefonus
Lietuvos gyventojai per pirmus tris 2013 metų mėnesius mobiliojo ryšio priemonėms buvo linkę išleisti du kartus daugiau lėšų nei tuo pačiu metu pernai – išlaidos vidutiniškai ūgtelėjo nuo 250 iki 500 litų.
„Vartotojai yra racionalūs ir planuoja savo išlaidas. Išlaidų didėjimas rodo, kad žmonės vertindami savo galimybes vis labiau pasitiki šalies ekonomine perspektyva“, – žurnalistams sakė „Tele2“ generalinis direktorius Petras Masiulis. Pastebima, kad Lietuvoje daugiausia perkami vidutinės ir aukštesnės klasės telefonai.
Išmanieji vers keltis į internetą
Anot P. Masiulio, spartus išmaniųjų telefonų populiarėjimas Lietuvoje lems įvairių paslaugų kėlimąsi į virtualią erdvę.
„Verslas norės pasinaudoti proga būti lengviau atrastiems, o vartotojai bus patenkinti galimybę lengvai naudotis norimomis paslaugomis“, – sakė „Tele2“ vadovas. Rinka atsiduria užburtame rate, nes augantys išmaniųjų ryšio priemonių pardavimai skatina verslą daryti savo paslaugas lengviau pasiekiamas, o didesnė paslaugų dalis prieinama telefonu tampa paskata įsigyti išmanųjį telefoną.
Tikimasi, kad augantys telefonų pardavimai skatins gyventojus aktyviau naudotis mobiliosiomis aplikacijomis, o tai lems didesnes pajamas iš duomenų perdavimo. Nors įplaukos iš mobiliojo interneto kol kas nesudaro didelės telekomunikacijų bendrovių dalies, manoma, kad pajamos iš duomenų perdavimo srauto 5–7 metų laikotarpyje pranoks pajamas, gaunamas iš ryšio tiekimo.
Startuolių remti nereikia
Paklausti, ar „Tele2“ neketina kaip nors prisidėti prie Lietuvoje vis populiarėjančio mobiliųjų aplikacijų verslo, bendrovės atstovai buvo skeptiški.
P. Masiulio nuomone, situaciją turėtų reguliuoti rinka, o pagalba prilygtų netikslingai panaudotiems resursams.
„Mobiliųjų aplikacijų kūrėjai orientuojasi ne į vietinę, o į JAV rinkas, tad rėmimas būtų netikslingas. Manau, mūsų pareiga – sukurti kuo lengviau prieinamą interneto ryšį, kuri būtų terpė jaunų verslininkų produkcijai“, – sakė „Tele2“ generalinis diektorius.