• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prieš kelias dienas iš Londono startavo labai neįprasta ekspedicija „Skycar Expedition 2009“. Kelionės tikslas – Šiaurinėje Afrikos dalyje esantis Timbuktu miestas. Tačiau kelionės unikalumas - ne didelis atstumas (apie 6000 km). Dabar žmonės ne tiek nukeliauja, tačiau dar neteko girdėti, jog kas nors tokį atstumą būtų įveikęs su skraidančiu automobiliu.

REKLAMA
REKLAMA

Unikali „skraidyklė“ sukonstruota iš paplūdimiams skirto bagio ir motoru „apginkluoto“ parasparnio. Šis hibridas pavadintas „Skycar “.

REKLAMA

Tokia dabar mada: jei automobilis arba skraidyklė netinka į standartinius išvaizdos ir konstrukcijos rėmus, ji privalo būti ekologiška. Ne išmintis ir ši - Neilo Laughtono pilotuojamas „automobilis“ negali pasigirti esantis visiškai ekologiškas, tačiau naudoja biodegalus. Be to, tėra tik vienas variklis – tir ratams, ir propeleriui sukti. „Kelio“ režimas į „skrydžio“ perjungiamas naudojant originalią ir, žinoma, savadarbę transmisiją.

REKLAMA
REKLAMA

Skraidyklė nėra visiškai automatizuota, tačiau pakilti į dangų nėra sudėtinga – tereikia sustoti ir išvynioti didelį parašiutą - sparnus. Konstruktorių nuomone, tai pats saugiausias „automobilis“ iš visų panašios paskirties hibridų – net variklis ir užgestų, šis parašiutas automobilį sėkmingai nuleistų ant žemės. Aišku, jei po kojomis tikrai yra žemė, o ne jūra ar kalnų atbrailos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA



„Skycar“ ir jo pilotas Neilas Laughtonas.

Hibrido pagrindiniai techniniai duomenys:

    *

      masė – 480 kg;

    *

      dvi sėdimos vietos;

    *

      140 arklio jėgų variklis;

    *

      maksimalus greitis kelyje – 180 km/h, ore – 110 km/h;

    *

      įsibėgėjimas iki 100 km/h greičio įvyksta per 4,5 sekundes;

    *

      būtinas įsibėgėjimo skrydžiui atstumas – 200 metrų;

    *

      pakilimo greitis – 60 km/h;

    *

      kreiserinis skrydžio aukštis – 600 - 900 m;

    *

      atstumas, kurį galima įveikti nepasipildžius degalų: skrendant - 300 km, važiuojant – 400 km.

REKLAMA

Praktiškai visą „Skycar“ suprojektavo ir sukonstravo inžinierius Giles Cardozo, bendrovės „Parajet“ įkūrėjas. Jos specializacija - parasparnių su motorais gamyba. Skraidyklei parašiutą-sparnus projektavo inžinierius Mike'as Campbellas Jonesas iš bendrovės „Paramania Powergliders“.

REKLAMA

Projektavimo ir konstravimo darbams G. Cardozo sugaišo beveik 2 metus ir išleido 76 tūkstančius JAV dol. Tačiau dabar konstruktorius jau svarsto apie serijinę tokių skraidyklių gamybą ir jų pardavinėjimą – kol kas už panašią kainą.



Planuojamas kelionės maršrutas.

„Skycar“ į kelionę susiruošė ne vienas – jį lydi tiekimo komanda, važiuojanti kroviniu automobiliu, visureigiu ir motociklu. Už skraidyklės vairo sėdo ne pats konstruktorius, o pilotas Neilas Laughtonas, kuris ir įkvėpė visą komandą tokiai egzotiškai kelionei. Visa ekspedicija turėtų trukti apie 42 dienas. Kol kas neaišku, ar „Skycar“ perskris Lamanšą – nors ekspedicijos dalyviai to nori, tačiau iškilo kai kurių problemų su aviacijos priežiūros vadovybe.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Visgi kur kas didesnis iššūkis bus skrydis per Pirėnų kalnus ir Gibraltaro sąsiaurį, skiriantį Europą nuo Afrikos. Na, o pats pavojingiausias ir atsakingiausias kelionės maršrutas bus Sacharos dykuma.

Nors automobilio konstruktoriai skelbiasi, jog daugeliu požiūrių jie bus pirmeiviai, visgi skraidantys automobiliai nėra visiška retenybė – jų idėja sklando jau beveik 100 metų. Tiesa, paprastai skraidantis automobilis įsivaizduojamas su įprastiniais sparnais arba panašus į ateivių „lėkštes“. Tad parasparnio ir automobilio hibridas iš tiesų yra savotiška naujovė. Na ir turbūt pirmasis toks hibridas, naudojantis biokurą ir galintis teisėtai važinėti įprastiniais keliais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų