Drauge su partneriais kompanija „Siemens“ pademonstravo pirmąjį pasaulyje lėktuvą su serijine hibridine elektrine pavarų sistema.
Dvivietis motorinis lėktuvėlis DA36 E-star buvo pristatytas Paryžiuje, renginyje „Le Bourget 2011“.
Pasak „Siemens“ atstovų, šis lėktuvas sukurtas siekiant išbandyti hibridinę elektrinių pavarų sistemą. Ateityje numatoma, kad šios technologijos naudojimas dideliuose lėktuvuose leis sumažinti kuro sąnaudas iki 25 procentų, lyginant su šiandieninėmis efektyviausių lėktuvų kuro sąnaudomis.
Motorinis DA36 E-star, kurio prototipas yra „Diamond Aircraft HK36 Super Dimona“, yra vienintelis tokio pobūdžio lėktuvas pasaulyje, teigia „Siemens“ pranešime. Jis pirmasis naudoja serijines hibridines elektrines pavaras, kurios iki šiol buvo naudojamos tik automobiliuose. Lėktuvo propeleris maitinamas 70 kW „Siemens“ elektriniu motoru, o elektra tiekiama mažu „Wankel“ varikliu iš „Austro“ variklio su generatoriumi, kuris veikia tik kaip energijos šaltinis. „Siemens“ konverteris aprūpina elektrinį variklį energija iš baterijos ir generatoriaus.
Skelbiama, kad hibridinio lėktuvo degalų sunaudojimas yra labai mažas dėl nuolatinio degimo variklio veikimo mažu intensyvumu, kuris siekia vos 30 kW. Kita vertus, akumuliatoriaus, kuris kraunamas skrydžio metu, sistema iš EADS užtikrina padidintą jėgą, būtiną leidžiantis ir kylant. Lėktuvas su elektrinėmis pavaromis nekelia triukšmo ir gali skristi tolimais maršrutais. Bandomųjų skrydžių metu ore išbūta apie porą valandų.
Kitas technologijos kūrėjų žingsnis bus nukreiptas į visų pavarų optimizavimą. „Siemens“ specialistai šiuo metu dirba su nauju elektrinio variklio modeliu, kuris turėtų būti penkis kartus lengvesnis nei tradicinis. Per dvejus metus tikimasi sukurti dar vieną lėktuvą su įrengtomis itin lengvomis elektrinėmis pavaromis. „Siemens“ jau išbandė integruotas pavaras ir kitose srityse, tarp jų laivyboje, sakoma pranešime.