Bendrovė „Google“ pranešė pristačiusi vartotojų elgsenos tyrimą „Consumer barometer“, atliktą bendradarbiaujant su tyrimų kompanijomis „IAB Europe“ ir „TNS Infratest“.
Šio tyrimo tikslas – pateikti įžvalgų apie vartotojų elgesį ir apie tai, kaip vartotojai naudojosi internetu rinkdami informaciją apie ketinamas įsigyti prekes bei paslaugas, sakoma bendrovės pranešime. „Consumer Barometer“ tyrimo rezultatai paskelbti internete.
Pranešama, kad šis tyrimas buvo atliktas pasinaudojus reprezentatyvios, daugiau kaip Lietuvos 2000 interneto vartotojų, apklausos būdu. Buvo tirtos 36 skirtingos prekių ir paslaugų kategorijos, suskirstytos į 7 sektorius: mažmeninė prekyba, elektronikos prekės ir telekomunikacijų paslaugos, bakalėja ir sveikatos apsauga, automobiliai, pramogos, kelionės, finansai ir nekilnojamasis turtas. Tyrimo dalyvių buvo klausiama apie tai, kaip jie rinko informaciją bei kuo grindė savo sprendimą pirkti prekes ir paslaugas, kurias jie įsigijo per paskutinius 12 mėnesių.
„Tyrimas atskleidė, kad internetas Lietuvoje yra labai svarbus faktorius, vartotojams padedantis priimti sprendimą pirkti prekes ar paslaugas visos septyniose produktų grupėse. Net 75% interneto vartotojų prieš pirkdami internete ieškojo informacijos apie ketinamas įsigyti prekes ir paslaugas: tai yra – taip elgėsi netgi daugiau vartotojų nei Jungtinėje Karalystėje, laikomoje geriausiai išvystyta el. komercijos rinka Europoje, kurioje taip pat elgėsi 69% vartotojų (informacijos apie ketinamas įsigyti prekes ir paslaugas internete ieškojo 73% estų ir 69% latvių).
Netgi tai atvejais kai prekė ar paslauga būdavo įsigyjama tradicinėje parduotuvėje, 49% Lietuvos interneto vartotojų nurodė informacijos apie būsimus pirkinius ieškoję internete. Analogiškai elgėsi tik 28% Jungtinės Karalystės vartotojų. Tai yra aiškus signalas, kaip svarbu Lietuvos verslui būti internete, nes būtent tai suteikia galimybę bendrauti su savo klientais bei teikti jiems informaciją apie prekes ir paslaugas, kurie ji ieško“, - sakė Baltijos šalių „Google“ verslo plėtros vadovas Vytautas Kubilius.
Pasak jo, tyrimas taip pat parodė, kad interneto vaidmuo yra lemiamas netgi tose kategorijose, kuriose aiškiai dominuoja pirkimas tradicinėse parduotuvėse. Pavyzdžiui, nepaisant to, kad dauguma vartotojų mobiliuosius telefonus įsigyja bei paslaugų teikimo sutartis pasirašo apsilankę salonuose (atitinkamai 87% mobiliųjų įrenginių pirkėjų ir 64% sutarčių), 42% mobiliųjų telefonų pirkėjų ir 53% sudariusiųjų paslaugų teikimo sutartis, nurodė informacijos ieškoję vien tik internete.
Pranešama, kad net 27% Lietuvos interneto vartotojų (tai yra 73% bendro gyventojų, vyresnių nei 16 metų, skaičiaus) perka prekes ar paslaugas internete, tačiau elektroninė komercija akivaizdžiai dominuoja kai kuriose prekių ar paslaugų grupėse: Lietuvos interneto vartotojai internetu įsigyja net 77% laisvalaikio skrydžių bilietų, 70% atvejų internetu rezervuoja viešbutį.
„Šis tyrimas suteikia galimybę verslui surinkti daug tikrai vertingos informacijos. Pavyzdžiui – sužinoti apie kuriuos produktus dažniau informacijos ieškoma internete, o apie kuriuos – kitomis priemonėmis; Kaip vartojai naudojasi savo išmaniaisiais telefonais, o kaip - nešiojamaisiais ar planšetiniais kompiuteriais, kokių produktų ieško naudodamiesi vienais ar kitais įrenginiais. Šiandieniniame pasaulyje ši informacija, leidžianti suprasti kaip interneto vartotojai ieško informacijos ir kuo grindžia savo sprendimus, yra be galo svarbi, nes ji suteikia verslui galimybę geriau patenkinti šių savo vartotojų poreikius“, - teigė „Google“ tyrimų vadovas Thomas Utzingeris.