„Google“ savąją elektroninio pašto paslaugą „Gmail“ papildė nauja funkcija „Priority inbox“, automatiškai atrenkančia svarbius laiškus.
Apie bandyti pateiktą „Priority inbox“ „beta“ versiją pranešė oficialus „Google“ tinklaraštis. Naujoji laiškų rūšiavimo funkcija siūlo atskirą gaunamų laiškų aplanką „Priority inbox“, į kurį pagal įvairius kriterijus bus nukreipiami „Gmail“ sistemos vertinimais vartotojui svarbūs laiškai.
„Google“ atstovai skelbia šią funkciją sukūrę dėl to, kad pagrindinė „Gmail“ gaunamo pašto „dėžutė“ („Inbox“) dažnai būna užversta įvairios svarbos pranešimais. Daugelis vartotojų kasdien gauna dešimtis, o kartais net šimtus laiškų – asmeninių, darbinių, įvairių automatizuotų pranešimų, kuriuos siunčia paslaugų teikėjai, prenumeruojamų įvairių interneto svetainių naujienlaiškių ir t.t. Nors elektronines šiukšles „Gmail“ filtruoja nukreipdama jas į „Spam“ aplanką, „Inbox“ turinys iki šiol nebuvo automatiškai rūšiuojamas pagal nustatytus prioritetus, nors gaunamų laiškų svarba ir aktualumas vartotojui labai skiriasi.
Nuo šiol į „Gmail“ „Inbox“ atėję laiškai bus skirstomi į tris atskirus aplankus – „Priority inbox“ (prioritetiniai pranešimai), „Starred“ (pažymėtieji pranešimai) ir „Everything Else“ (visi likusieji). Į „Starred“ aplanką bus perkelti tie laiškai, kuriuos vartotojas pažymės žvaigždutės ženklu – jie bus skaitomi vėliau.
„Priority inbox“ remiasi laiškų svarbos vertinimo mechanizmu, automatiškai parenkančiu prioriteto lygmenį. Apie laiškų svarbą bus sprendžiama pagal tai, kaip dažnai pašto paskyros savininkas skaito ir atsakinėja į tam tikro adresato laiškus. Bus stebima, kuriuos laiškus jis praleidžia arba perskaito, bet neatsako. Be to, rūšiavimo mechanizmas gali pats „mokytis“, nagrinėdamas duomenis apie vartotojo darbo su jo elektroniniu paštu ypatumus. Yra ir specialių filtrų sistema, kuria galima pasirinkti „Priority inbox“ prioritetus „rankiniu būdu“.
Ilgainiui visi laiškai, kurie buvo atrinkti į „Priority inbox“ automatiškai, tačiau nesulaukė vartotojo susidomėjimo, bus perkeliami į „Everything Else“ aplanką, kad prioritetinių pranešimų aplanko turinys būtų dar labiau išgrynintas. O jei sistema svarbų laišką nukreips į „Everything Else“, tačiau vartotojas jį perkels į „Priority inbox“, ateityje tokia klaida nebebus kartojama.
„Google“ atstovų teigimu, „Gmail“ laiškų filtravimo sistema vis geriau susidoroja su laiškų filtravimu. Pranešama, kad „Priority inbox“ funkcija visiems „Gmail“ vartotojams taps prieinama rugsėjo pradžioje.
Šiame vaizdo siužete – „Priority inbox“ pristatymas.