Kaip teigė investuotojas George'as Sorosas, kad būtų galima sugriauti bet kokį, net ir patį sėkmingiausią banką, užtenka laikraštyje parašyti nelemtą gandą apie jo žlugimą. Ką jau kalbėti apie tuos atvejus, kai prieš kompaniją vykdomi reguliarūs informaciniai išpuoliai?
Išlaikiusi maždaug pusmečio pauzę po Steve'as Jobsas mirties, žiniasklaida ėmė nuolat kalbėti apie „Apple" imperijos, netekusios savo imperatoriaus, žlugimą. Korporacijos akcijos, kurios buvo pašokusios net iki 705,07 JAV dolerių už vieną vienetą, šuo metu atpigo visais 20 proc., o dabar laikosi ties 547,06 JAV dolerių riba. Kompanijos „Doubleline Capital" vadovas mano, jog tai dar nėra riba.
„Apple" vertybinių popierių kaina, jo teigimu, nukris dar labiau – iki 425 JAV dolerių ar net žemiau. Pradedant šių metų balandžio mėnesiu, „Doubleline Capital" ėmė riboti savo pasiūlymus įsigyti „Apple" akcijas. Viso to kaltininku, šaltinio įsitikinimu, tapo korporacijos iš Kupertino pasitraukimas nuo inovacijų lyderio pozicijų prie masinių produktų. Ypatingos kritikos sulaukė mažasis „iPad", kuriam, „Doubleline Capital" vadovo teigimu, turbūt tetrūksta tik modifikacijų su rožiniais, žaliais ir oranžiniais korpusais, turinčiais violetines juosteles.
Nelieka skolingi ir buvęs Steve'o Jobso bendražygiai. Buvę „Apple" programinių kūrėjas, o dabar – kompanijos „Google" specialistas Danas Crow, laikraščiui „The Guardian" pažėrė dar daugiau minčių pamąstymui, teigdamas, jog be buvusio šefo – diktatoriaus Apple imperija pasmerkti žlugti. D. Crow teigimu, „Apple" neturi reikiamo persiorientavimui lankstumo. S. Jobso valia vedė į priekį ir neleido atsipalaiduoti. Po lyderio mirties kompanija inertiškai judėjo į priekį, o maksimumas buvo pasiektas 2012 m. pradžioje. O vėliau viskas pradėjo ristis į priešingą pusę. Reikia atsižvelgti ir į tai, jog D. Crow šiuo metu – tai „Google" atstovas, tačiau kritika niekada jokiai kompanijai vertės nepridėdavo, o tai mes ir matome iš neigiamos „Apple" akcijų kainos dinamikos.
Nemažai ekspertų sutinka, jog „Apple" vertybinių popierių kaina šiek tiek (o gal net ir daugiau, nei šiek tiek) išpūstos, o viso to pasekmes mes matome dabar. Tačiau tai – jau verslo dėsniai, kurie patvirtinti Steve'o Jobso charizmos ir geležinės valios. Pastarasis galėjo „pastatyti į vietą“ ne tik pavaldinius, tačiau ir žiniasklaidos atstovus. Tačiau dabar „negyvą liūtą“ gali kritikuoti bet kuris šakalas. Tokiu būdu, dabar kompanijos „Apple" vadovybei nereikia verkšlenti, jei svarstyklės pakrypo ne į jų pusę. Kitas klausimas yra daug svarbesnis – kai korporacija ketina gyventi ateityje? Juk ne veltui sakoma, kad į tą pačią upę neįbrisi.