„Mozilla Foundation“ generalinis direktorius Gary Kovacsas kasmetinėje konferencijoje TED Kalifornijoje pristatė įskiepį „Firefox“ naršyklei „Collusion“, kuris realiuoju laiku rodys, kaip reklamos užsakovai seka vartotojo veiksmus internete.
„Collusion“ pateikia duomenis voratinklio pavidalu, kuris auga lankantis naujuose tinklalapiuose. Kai įskiepis aptinka sekimą, jis pažymi reklamos užsakovus raudona spalva. Šnipinėjimo kodas gali būti patalpintas iškart keliuose tinklalapiuose ir būti surištas vienas su kitu.
Įskiepio bandomojoje versijoje kaip tokių ryšių pavyzdys pateikiami naujienų portalai „The New York Times“ ir „The Huffington Post“, filmų duomenų bazė „IMDb“, žaidimų interneto svetainėje „GameSport“ ir „online“ žinyne „Reference.com“.
Duomenis, kuriuos renka reklamų kompanijos, leidžia joms pritaikyti reklaminius skelbimus tam tikrai auditorijai, remiantis paieškos užklausų istorija, aplankytais tinklalapiais, informacija apie interneto parduotuvėse įsigytas prekes. Paprastai tokie duomenis yra anonimiški.
„Collusion“ kol kas tik parodo, tačiau neužkerta kelio sekimui. Norėdami neleisti rinkti duomenų apie savo naršymą internete galite savo naršyklėje „Firefox“ arba „Internet Explorer“ įdiegti programą „TrackerBlock“.