• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Filmas apie fantastinių bruožų turintį projektą, bet tai nėra visiška fantastika. Tai greičiau negu mes tikimės realybe galintis virsti projektas.

 Filmas apie fantastinių bruožų turintį projektą, bet tai nėra visiška fantastika. Tai greičiau negu mes tikimės realybe galintis virsti projektas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Amerikos ir Europos žemynus skiria kiek daugiau negu 5000 km. Šį atstumą laivas įveikia per 6–7 d., lėktuvas šį atstumą nuskrenda per 6–7 h. Bet žmonių tokie greičiai netenkina. Pradėta konstruktyviai galvoti apie transatlantinio tunelio, kuriuo 5000 km/h greičiu galėtų važiuoti traukiniai, statybos projektą.

REKLAMA

Toks tunelis būtų vienas iš didžiausių kada nors žmonijos įvykdytų projektų. Projekto realizavimui reikėtų trilijono (prisiminkime, trilijonas tai 1012) tonų plieno. Tai bendras pasaulio metalo liejyklų per metus gaminamo plieno kiekis. Taip pat reikėtų 50 000 tunelio segmentų, kurių kiekvienas svertų 1000 tonų. Manoma, kad statyba užsitęstų 100 metų. Tačiau mokslininkai mano, kad tokio tunelio sukūrimas naudojant dabartines technologijas - realus dalykas.

REKLAMA
REKLAMA

Didžiausi šio statinio kaina būtų povandeniniai darbai – vieno kilometro kaina iki 6 mlrd. dolerių. Kad išvengti povandeninių darbų buvo svarstomas šiaurinis tunelio maršrutas: Njufaulendas, Grenlandija, Islandija, Norvegija. Bet čia nepaprastai sudėtingos gamtinės sąlygos. Paprasčiausias – tiesus kelias per vandenyną nuo Niujorko iki Anglijos krantų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lamanšo tunelis įrengtas apie 60 m gylyje nuo jūros paviršiaus, o transatlantinio tunelio gylis kai kuriose vietose siektų iki 8 km. Slėgis tokiame gylyje 500 kartų didesnis negu paviršiuje. Be to maršruto dugne daug veikiančių vulkanų. Tunelio gręžimas tokiose vietose neįmanomas.

REKLAMA

Svarstomi keletas tunelio statybos projektų. Vienas iš jų plaukiojanti panardinta apie 100 m gylyje konstrukcija, dalinai pritaikant povandeninių laivų panardinto plaukiojimo idėją. Papildomai numatoma naudoti naftos platformų tvirtinimo inkarais prie dugno principai.

Ar atsipirktų tokia konstrukcija? Atsakymas – transporto greitis leistų atsipirkti. Kaip tai padaryti – visų pirma magnetinės levitacijos pritaikymas, magnetinių jėgų, įveikiančių gravitacijos jėgas sukūrimas. Tai leistų išvystyti nepaprastai didelį traukinio greitį. Taip pat svarstomas žmogiškasis faktorius, kaip išvengti perkrovimų ir kiti klausimai.

Filmo scenarijus: E.D. Fields. Alan Lindgren

Filmo prodiuseriai ir režisieriai: Jennifer Brown, Olympia Stone

Filmo pavadinimas anglų kalba: TransAtlantic Tunnel

Filmo trukmė: 49 min.

Žanras: dokumentiniai filmai, 2011 m.

Filmas anglų kalba:

Filmas rusų kalba:

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų