Kaip du povandeniniai laivai gali susidurti kažkur vidury vandenyno? Britų karinių pajėgų atstovai tvirtina, kad taip nutiko dėl „perteklinio“ slaptumo, o prancūzai prisipažįsta apie susidūrimą supratę tik išlipę į krantą.
D. Britanijos Karališkojo jūrų laivyno atstovas dienraščiui „Times“ sakė, kad modernius povandeninius laivus sonarais aptikti yra ypač sunku. „Mes dedame labai daug pastangų siekdami padaryti ir savo, ir sąjungininkų laivus kaip galima tylesnius, kad jų nebūtų galima užfiksuoti“.
„Le Triomphant“ kelionėje į Bresto (Šiaurės Prancūzija) uostą užtruko tris dienas. Didžiausia žala padaryta laivo „Thales DMUX 80“ sonarui. „Scanopix“ nuotr..
Prancūzų povandeninis laivas „Le Triomphant“ apie susidūrimą su kitu atominiu povandeniniu laivu – „HMS Vanguard“ – nieko nežinojo keletą dienų, kol juos pasiekė britų laivyno atsiųsta informacija. Abiejuose laivuose slapto patruliavimo metu buvo balistinės branduolinės raketos.
Schema, aiškinanti galimą susidūrimo priežastį: kliūties neaptiko pasyviojo tipo sonaras.
Prancūzų laivyno atstovai šio mėnesio pradžioje teigė, kad jų „Le Triomphant“ povandeninio raketnešio sonaro kupolas greičiausiai buvo pažeistas atsitrenkus į panirusį krovininį konteinerį, kai buvo grįžtama iš patruliavimo. Apie tikrąją situaciją jie sužinojo tik po įprastinio apsikeitimo informacija su savo kolegomis – paprastai NATO šalys keičiasi informacija apie patruliuojamas zonas ir laivų plaukiojimo gylius. Tačiau ši istorija atskleidė, kad pasitaiko ir netikslumų.
Šis incidentas yra rimčiausias povandeninis susidūrimas nuo pat 2005 metų, kai JAV povandeninis laivas „San Francisco“ atsitrenkė į povandeninę uolą. Avarijos metu žuvo vienas jūreivis, 24 jūreiviai buvo sužeisti.