Kuomet skrendate lėktuvu į komandiruotę arba tiesiog poilsiauti, į galvą gali ateiti ne pačios linksmiausios mintys apie jūsų saugumą – ne tik dėl santykinai retų keleivinių lėktuvų katastrofų, bet ir dėl augančio terorizmo grėsmės. Juk numušti paprastą keleivinį lėktuvą galima labai efektyviu ir paplitusiu ginklu – rankine priešlėktuvine raketa. Tačiau netrukus dėl tokio pavojaus bus galima nebesijaudinti, jeigu lėktuvą saugos GUARDIAN priešraketinė sistema.
Rankinės zenitinės sistemos yra ne tik palyginti pigios, bet, kaip parodė praktika daugelyje „karštų regionų“, ir pakankamai efektyvios. Paleidus tokią raketą, ji skrenda dvigubai greičiau už garsą, o orientuojasi pagal šiluminio daviklio parodymus. Taigi, antiraketinė sistema privalo būti greitaveikė ir sugebėti pažeisti pagrindinį šiluminį raketos daviklį.
Būtent tokių parametrų antiraketinę sistemą GUARDIAN pristatė „Northrop Grumman“ konstruktoriai. Ši sistema pajėgs apsaugoti civilinius lėktuvus nuo nedidelių automatinio nusitaikymo raketų ir, svarbiausia, už pakankamai prieinamą kainą. Nors tiksli įrangos kaina neįvardinta, tačiau jos kūrėjai garantuoja, jog sistema atsipirks bilieto kainą padidinus tik vienu doleriu.
Gali kilti klausimas, ar tokios sistemos apskritai reikia. Amerikiečių mokslininkų sąjungos duomenimis, įvairios nusikaltėlių grupuotės, panaudojusios automatinio taikymo rankines raketas, visame pasaulyje jau pražudė daugiau nei 1000 civilinių lėktuvų keleivių. Rankinės raketinės sistemos tokiems išpuoliams yra labai tinkamos – raketos paleidžiamos praktiškai nuo peties, paleidimo vietai sunkiai nustatoma, o taikinį raketos labai lengvai aptinka pačios. Padeda jų priekyje įtaisytas efektyvus infraraudonųjų spindulių daviklis, praktiškai neklystamai šaltame dangaus fone aptinkantis skrendantį lėktuvą.
Tačiau tas pats daviklis ir yra labiausiai pažeidžiamas – būtent į šią silpnąją raketų vietą ir nusitaikė GUARDIAN sistema.
Tai visiškai autonominė sistema, veikianti savarankiškai ir nereikalaujanti prijungimo prie lėktuvo valdymo sistemų. Ji tvirtinama prie bet kokio lėktuvo fiuzeliažo. Lėktuvas privalo garantuoti elektros tiekimą – visa kita ji daro savarankiškai.
Skrydžio metu GUARDIAN nuolat seka lėktuvo aplinką 360 laipsnių kampu ir ieško potencialaus pavojaus. Aptikusi raketos požymius, sistema ima ją sekti ir bando indentifikuoti. Jeigu pavojus patvirtinamas, įsijungia lazerio spindulys, kuris apakina raketos šiluminį daviklį.Sistema buvo testuojama su kariniu naikintuvu ir sugebėjo atremti daugiau nei 100 raketų antpuolius.
Dabar „Northrop Grumman“ tvirtina, jog bandymai jau užbaigti, gauti visi reikalingi sertifikatai, ir sistema pasieks rinką. Plačiau apie ją pasakojama šiame vaizdo siužete.