Pilotai viską daro pagal procedūras. Jeigu sugedo variklis, jie ne puola kažką spaudyti kaip dažnai matome filmuose, o vadovaujasi taisyklėmis. Vienas iš pilotų atsiverčia instrukciją ir ją skaito, o kitas iš eilės vykdo visus joje nurodytus veiksmus.
Piloto klaida gali būti kritinė ir kainuoti žmonių gyvybes, todėl šitaip elgiamasi tam, jog būtų išvengta žmogiškojo faktoriaus, pavyzdžiui, panikos. Šiuolaikinės technologijos leidžia automatizuoti lėktuvo sistemų darbą. Orlaiviai dažniausiai skrenda valdomi autopiloto. Tai sumažina pilotų darbo krūvį, taigi vis labiau išvengiama žmogiškųjų klaidų.
Į Vilniuje esančią „BAA TRAINING“ pilotų mokyklą atvyksta ir mokosi skraidyti studentai iš viso pasaulio. Įmonėje esantis „Boeing 737 Classic“ treniruoklis 99 procentais atitinka tikrą lėktuvo pilotų kabiną ir gali imituoti skrydį bet kokiomis sąlygomis.
Instruktoriaus Vytauto Stankevičiaus teigimu, bet kuris žmogus pilotu tapti negali. Jis privalo gebėti atlikti kelis darbus vienu metu, dirbti kartais itin prastomis oro sąlygomis, nepasiduoti stresui ir tinkamai reaguoti iškilus sunkumams. Negana to, dideliame aukštyje gaunamos radiacijos dozės reikalauja geros sveikatos, todėl prieš mokymus kiekvieno studento fizinė ir psichologinė sveikata yra atidžiai patikrinama.
Mokymai civilinio lėktuvo piloto licencijai gauti trunka apie 18 mėnesių iš kurių maždaug du mėnesius studentai praleidžia simuliatoriuose. Lietuvoje suteikiama galimybė mokytis pilotuoti „Boeing 737“ arba „Airbus 320“ orlaivius.