Kompanijos „Apple“ akcijų kaina antradienį pirmąkart krito žemiau 500 JAV dolerių ribos po pranešimų, kad mažėja ekranų ir kitų komponentų užsakymai iš tiekėjų Azijoje „Sharp“ ir „ACC Technologies“ naujajam „iPhone 5“, skelbia “Reuters“.
Tiesa, trečiadienį, prasidėjus prekybai JAV, ,,Apple” akcijų kaina laikėsi virš 500 JAV dolerių ribos.
Pirmadienį buvo pranešta, kad technologijų gigantas ,,Apple” jau prieš mėnesį stipriai sumažino skystųjų kristalų ekranų pirkimus iš pagrindinių tiekėjų, kaip ,,Japan Display” ir ,,Sharp”. „Mes negalime komentuoti privačių klientų veiksmų“, - ,,Reuters” pranešė kompanijos ,,Sharp” atstovas Miyuki Nakayama.
Pagrindinio ,,Apple” konkurento ,,Samsung” pusėje situacija yra kitokia. Pastarasis Pietų Korėjos gamintojas rinkai pasiūlė platesnį išmaniųjų telefonų asortimentą ir pagal užimamos rinkos dalį išmaniųjų telefonų gamyboje perėmė lyderio pozicijas iš ,,Apple”, teigia BBC. Analitikai teigia, kad ,,Apple” turės pasiūlyti pigesnių išmaniųjų telefonų, orientuotų į klientus besivystančiose rinkose.
Kai dauguma analitikų sumažino ,,Apple” akcijų vertės prognozės, kitos nuomonės laikosi Brianas White’as iš ,,Topeka Capital”. Nepaisant 30 proc. kritimo nuo rugsėjo, analitikas tiki, kad akcijų kaina dar šoktels iki 1111 JAV dolerių. Jis ,,Buisiness Insider” išskyrė keturias pagrindines idėjas, kurios prieštarauja daugelio apžvalgininkų nuomonei.
Pirma, ,,iPhone” pasiūlos sumažėjimas nėra naujas reiškinys. Tai neturi būti laikoma netikėtumu, kai kompanija sumažino ekranų užsakymus gruodį tam, kad išlaikytų efektyvią gamybą.
Antra, planšetinių ir išmaniųjų telefonų rinka šiais metais vis dar išliks didelė. Būtent ,,Apple” kompanija turėtų geriausiai pasinaudoti šia situacija.
Trečia, ,,Apple” pasieks sandorį su mobiliojo ryšio paslaugų tiekėju ,,China Mobile”. Anot jo, tai yra tikrai didelis pasiekimas ,,Apple”, nes ,,China Mobile” lapkritį turėjo 707 mln. bevielio ryšio vartotojų, o 3G ryšio vartotojų skaičius pasiekė 82 mln. Jei kiekvienas šios ryšio kompanijos klientas bevieliu ryšiu naudotųsi iPhone pagalba, tai ,,Apple” reikštų 450 mlrd. JAV dolerių pardavimų eilutėje.
,,Žinoma, tai nebūtinai reiškia, jog kiekvienas ,,China Mobile” klientas naudosis ,,iPhone”, tačiau šie paskaičiavimai bent jau iliustruoja Apple kompanijos galimybes rinkoje”, - teigia B. White’as.
Be to, jis pastebi, kad galiausiai į rinką ateina ,,Apple” televizija: ,,Po metų ar dviejų tikimasi, kad kompanija įneš savo indėlį į televiziją, nes prilygti ,,Apple” skaitmeninėje erdvėje yra itin sunku. Tai ,,Apple” leistų įžengti į visiškai naują 100 mlrd. JAV dolerių vertės rinką.”