• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nauja, pilotuojamo ir labai lengvo lėktuvo, kurio varikliai elektros energiją gauna iš saulės baterijų, modifikacija „Solar Impulse HB-SIB“ bus baigta šiais metais. Modernesnė versija bus lengvesnė ir galingesnė. Pastarasis 2011 metų vasarą nuskrido iš Šveicarijos į Belgiją ir iš Belgijos į Prancūziją. Šio projekto iniciatoriai – šveicarai Bertrandas Piccardas ir Andre Borschbergas, siekiantys įrodyti, kad lėktuvas gaunantis energiją tik iš saulės baterijų, gali apskristi Žemės rutulį.

REKLAMA
REKLAMA

Pirmasis modelis „Solar Impulse HB-SIA“ turi 63,4 m ilgio sparnus. Panašaus ilgio sparnus turi ir viena „Boeing 747“ versijų. „Solar Impulse HB-SIB“ sparnų ilgis bus net 80 m – tokius sparnus turi didžiausias keleivinis lėktuvas „Airbus A-380“. Maksimalus skrydžio aukštis bus 12 000 m. Dabartinis modelis turi 4 elektrinius variklius, kuriems energiją tiekia 12 000 fotoelementų. Naujame modelyje fotoelementų skaičius bus padidintas iki 26 000. Planuojama, kad naujasis lėktuvas svers 1 600 kg, t. y. tiek pat kaip ir pirmasis modelis, tačiau bus gerokai didesni naujojo lėktuvo gabaritai, todėl jis ir vadinamas lengvesniu. Konstruktoriai, gamindami naująjį lėktuvą, naudoja lengvesnes, bet tvirtesnes medžiagas, taip pat turės peržiūrėti visų sujungimų konstrukciją. Lėktuvui teks pakilti labai aukštai, kur temperatūra yra neigiama. Oro temperatūra kylant krinta maždaug 0,6 °C kas 100 metrų iki 10–13 km aukščio ir nukrinta iki –50...–60 °C. Taigi, jei bus skraidoma vasarą, temperatūrų skirtumas gali būti 80 °C ir daugiau. Todėl naujojo modelio konstruktoriams tenka spręsti naujų medžiagų susitraukimo ir išsiplėtimo problemas, taip pat pasirūpinti geresne piloto kabinos izoliacija. Bus pakeista ne tik izoliacija, bet ir piloto kabinos stiklas – jis bus gaminamas ne iš dviejų plonų dalių, tarp kurių yra oro tarpas (kaip pirmame modelyje), bet iš storo, skaidraus polikarbonato, atsparaus smūgiams ir dideliems temperatūrų svyravimams.

REKLAMA

Planų skristi saulės energija varomu lėktuvu aplink pasaulį neatsisakoma ir manoma, kad tai įvyks 2015 m. Aplink pasaulį bus skrendama penkiais etapais, visos kelionės skrydžio laikas turėtų būti 20 dienų. Perskristi Ramiajam vandenynui prireiks 5 dienų, o Atlanto vandenyną planuojama kirsti per 2–3 dienas. Nors skrydžio laikas bus 20 dienų, skrydis su pertraukomis truks apie 3–4 mėnesius.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų