Socialinis tinklalapis „YouTube“ gyvuoja jau septynerius metus, tačiau 2012-uosius drąsiai galima vadinti permainų metais, nes šiemet pristatyta tiek naujovių, kad jų pakaktų keliems ankstesniesiems. Apžvelkime šiuos metus iš eilės.
Metų pradžioje „YouTube“ generalinis direktorius Salaras Kamangaras ėmėsi veiksmų, kurie galėtų padėti dalijimosi vaizdo įrašais tinklalapiui nukonkuruoti televiziją. Specialistas nusprendė, kad 100 milijonų JAV dolerių reikia investuoti į šimtą populiarių ir perspektyvių kanalų „YouTube“ sistemoje ir dar 200 milijonų į reklamą „Google“. Rezultatas – metų pabaigoje atnaujinti rėmimo sutartis buvo pasiūlyta tik 30–40 proc. kanalų, kurie buvo paremti. Sausį paskelbdamas apie šią investiciją S. Kamangaras teigė, kad tai tik eksperimentas. Panašu, kad eksperimentas nepasiteisino.
Dar vienas Kamangaro paminėtų tikslų buvo sukurti nišinius kanalus žmonėms, kad šie galėtų atsipalaiduoti prie kompiuterio ir ištisai žiūrėti tai, kas jiems patinka. Pažadai buvo įgyvendinti spalio mėnesį, kai pasirodė „YouTube TV“. Internetinėje televizijoje atsirado per 600 „Twentieth Century Fox TV“ serialų bei filmų ir tiek pat filmų iš „Paramount films“, kuriuos buvo galima išsinuomoti už simbolinę kainą. Iš esmės šis projektas buvo skirtas išmaniųjų televizorių savininkams.
Noras nukonkuruoti televiziją pasireiškė ir Londono olimpinių žaidynių metu, per JAV prezidento rinkimų debatus ir Felixui Baumgartneriui šokant parašiutu rekordiniame aukštyje. Visa tai buvo transliuojama gyvai „YouTube“ ir susilaukė šimtų milijonų žmonių dėmesio.
Netrūko „YouTube“ sistemai ir dizaino atnaujinimų, ne kartą per šiuos metus buvo atnaujintas ne tik pagrindinis tinklalapio puslapis, bet ir mobiliosios programėlės tiek „iOS“, tiek „Android“ operacinių sistemų naudotojams.
Žinoma, negalima pamiršti ir vaizdo įrašų žiūrimumo rekordų, kurie šiemet buvo pasiekti. „KONY 2012“ tapo labiausiai virusiniu visų laikų vaizdo įrašu „YouTube“ sistemoje. Pakako vos šešių dienų, kad dokumentinis filmas apie vaikus išnaudojantį Ugandos pasipriešinimo grupuotės lyderį būtų peržiūrėtas 100 milijonų kartų. Na, o lapkritį pasirodė visiems gerai žinomo atlikėjo „Psy“ vaizdo klipas „Gangnam Style“, kuris pirmą kartą istorijoje buvo peržiūrėtas daugiau nei milijardą kartų.
Per septynerius metus „YouTube“ vadovai pasiekė, kad kas minutę į sistemą būtų įkeliama po maždaug 72 valandas vaizdo medžiagos. Ko laukti 2013-aisiais, ko gero, žino tik Salaras Kamangaras.