Viešuoju transportu norėję keliauti tėvai su mažais vaikais nuo seno žinojo, kad vaikas net iki 7 m. gali važiuoti nemokamai, bet privalo sėdėti vienam iš tėvų ant kelių.
Ir ši taisyklė galioja tik dviem vienos šeimos vaikams. Norint nupirkti jam bilietą, jokia nuolaida negalioja, kaip vaikui 7-10 m. (50 proc.), todėl reikia pirkti už pilną kainą. Vargu, ar mažesnes pajamas gaunantys tėvai galėjo sau leisti pirkti bilietą vaikui už pilną kainą. Niekas ir nesuskaičiuos, kiek tokių kankinosi iki šiol.
Nori nemokamai – tik ant kelių
Viešai savo nuomone dalinęsi tėvai neslėpė pykčio, esą šį įstatymą kūrę politikai niekada patys nesivežė vaikų ant kelių viešajame transporte. Juolab, sunku įsivaizduoti tokią kelionę iš sostinės į pajūrį, būtent šį maršrutą prieš prasidedant vasarą reklamavo visos viešojo transporto bendrovės.
Nuo 2000 m. įsigaliojusiame Transporto lengvatų įstatyme rašoma, kad „kiekvienam keleiviui suteikiama teisė nemokamai vežtis vietinio (miesto ir priemiestinio) reguliaraus susisiekimo autobusais ir troleibusais, tolimojo reguliaraus susisiekimo autobusais, keleiviniais traukiniais, reguliaraus susisiekimo laivais ir keltais du vaikus iki 7 metų neužimant atskiros sėdimos ar miegamos vietos“.
Teisė įsigyti vienkartinį važiavimo tolimojo reguliaraus susisiekimo autobusais, keleiviniais traukiniais, reguliaraus susisiekimo laivais ir keltais bilietą su 50 procentų nuolaida suteikiama vežamiems vaikams nuo 7 iki 10 metų.
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas
(50 nuotr.) Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Prasideda didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas (nuotr. Sauliaus Žiūros)
Seną tvarką laiko nenormalia
Seimo narė, socialdemokratų frakcijos narė Dovilė Šakalienė tikino negalėjusi likti abejinga šiai paradoksaliai situacijai. Politikė neslėpė sarkazmo, pabrėždama kaip savo produktyvumu iš kitų šalių išsiskiria Lietuvos Seimas, todėl apie kokybę neva sunku galvoti pamačius tokias spragas.
„Pati, kai dirbau Žmogaus teisių stebėjimo institute iš apklausų matydavau, kad žmonės net žinodami, kad jų teisės pažeistos, nesiima jokių veiksmų, netiki, kad kas nors pasikeis. Tai šių tėvų moters elgesys – sveikintinas, žmonės darosi aktyvesni.
Turim dar tokių nuostatų nuo senų laikų, kai dar transportas ir vaikų saugumas bei patogumas buvo vertinami kitaip. Nesakau, kad iš vis reikia panaikinti nemokamą keliavimo galimybę, kūdikį – turbūt logiška, kad ant kelių vežtųsi“, – portalui tv3.lt sakė D. Šakalienė.
Ji dar antradienį įregistravo įstatymo projektą, kuriuo numatoma, kad „Teisė įsigyti vienkartinį arba terminuotą vardinį važiavimo tolimojo ir vietinio (priemiestinio) reguliaraus susisiekimo autobusais, keleiviniais traukiniais, reguliaraus susisiekimo laivais ir keltais bilietą su 50 procentų nuolaida suteikiama vežamiems vaikams nuo 7 iki 10 metų ir vežamam vaikui iki 7 metų, jei norima jam išpirkti atskirą sėdimąją arba miegamąją vietą.“
Seimo narė tikino susidūrusi su požiūriu, kad tai gali valstybei neva brangiai kainuoti, tačiau jos teigimu, kaip tik daugiau tėvų pirktų bilietą už pusę kainos, nei iš vis atsisakytų idėjos važiuoti.
„Iki šiol buvo atgrasomi tie, kurie norėjo vežtis vaiką ar vaikus patogiai ir turėjo pilną kainą mokėti. Dabar kaip tik bus papildomos pajamos į biudžetą. Juolab, tai išspręs vaikų ir tėvų patogumo bei saugumo problemas, nes iki šiol buvo tiesiog nenormalu“, – kalbėjo D. Šakalienė.
Seimo narė tikisi, kad šis klausimas atrodys ir kitiems politikams toks svarbus bei bus svarstomas dar šioje Seimo pavasario sesijoje.
Patys nemandagiausi viešojo transporto keleiviai
(51 nuotr.) It namie besijaučiantis vyras viešumoje sukėlė šleikštulį (nuotr. Twitter)
Patys nemandagiausi keleiviai
Patys nemandagiausi keleiviai
Patys nemandagiausi keleiviai
Patys nemandagiausi keleiviai
Patys nemandagiausi keleiviai
Patys nemandagiausi keleiviai
Patys nemandagiausi keleiviai
Patys nemandagiausi keleiviai
Patys nemandagiausi keleiviai
Patys nemandagiausi keleiviai
Patys nemandagiausi keleiviai
Patys nemandagiausi keleiviai
Patys nemandagiausi keleiviai
Patys nemandagiausi keleiviai
Patys nemandagiausi keleiviai
Patys nemandagiausi keleiviai
Patys nemandagiausi keleiviai
Patys nemandagiausi keleiviai
Patys nemandagiausi keleiviai
Patys nemandagiausi keleiviai
Patys nemandagiausi keleiviai
Patys nemandagiausi keleiviai
Patys nemandagiausi keleiviai
Erzinantys lėktuvų keleiviai (nuotr. Instagram)
Erzinantys lėktuvų keleiviai (nuotr. Instagram)
Erzinantys lėktuvų keleiviai (nuotr. Instagram)
Erzinantys lėktuvų keleiviai (nuotr. Instagram)
Erzinantys lėktuvų keleiviai (nuotr. Instagram)
Erzinantys lėktuvų keleiviai (nuotr. Instagram)
Erzinantys lėktuvų keleiviai (nuotr. Instagram)
Erzinantys lėktuvų keleiviai (nuotr. Instagram)
Erzinantys lėktuvų keleiviai (nuotr. Instagram)
Erzinantys lėktuvų keleiviai (nuotr. Instagram)
Erzinantys lėktuvų keleiviai (nuotr. Instagram)
Erzinantys lėktuvų keleiviai (nuotr. Instagram)
Erzinantys lėktuvų keleiviai (nuotr. Instagram)
Erzinantys lėktuvų keleiviai (nuotr. Instagram)
Erzinantys lėktuvų keleiviai (nuotr. Instagram)
Erzinantys lėktuvų keleiviai (nuotr. Instagram)
Erzinantys lėktuvų keleiviai (nuotr. Instagram)
Erzinantys lėktuvų keleiviai (nuotr. Instagram)
Erzinantys lėktuvų keleiviai (nuotr. Instagram)
Erzinantys lėktuvų keleiviai (nuotr. Instagram)
Erzinantys lėktuvų keleiviai (nuotr. Instagram)
Erzinantys lėktuvų keleiviai (nuotr. Instagram)
Erzinantys lėktuvų keleiviai (nuotr. Instagram)
Erzinantys lėktuvų keleiviai (nuotr. Instagram)
Erzinantys lėktuvų keleiviai (nuotr. Instagram)
Erzinantys lėktuvų keleiviai (nuotr. Instagram)
Erzinantys lėktuvų keleiviai (nuotr. Instagram)
Skaičiuoja ne visi
Nuogąstaujant, kad ši lengvata gali brangiai kainuoti valstybei, nė Finansų, nė Susisiekimo ministerijos neturėjo, ką pasakyti šiuo klausimu.
Įstatymo projektą palaiko Socialinės apsaugos ir darbo ministras Linas Kukuraitis
„Seimo narės pataisa logiška ir tikriausiai būtų priimtina daugeliui parlamentarų: jeigu tėvams patogiau, kad vaikas iki 7 metų sėdės atskiroje kėdėje tolimojo ar vietinio maršruto transporto priemonėse, jie turėtų turėti galimybę pirkti vaikui bilietą su nuolaida, kaip kad vaikams nuo 7 iki 10 metų.
Laikyti paūgėjusį vaiką ant rankų ar kelių reikalauja fizinių pastangų, tai nėra patogu karštuoju metų laiku, ypač jei kelionė trunka ilgiau“, – atsiųstame atsakyme nurodė ministras.