Ministrų kabinetas pirmadienį pritarė valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ išskaidymui į tris atskiras bendroves – keleivių ir krovinių pervežimo bei infrastruktūros valdymo. Visas jas valdytų bei kontroliuotų „Lietuvos geležinkeliai“.
„Bus ruošiamas veiksmų planas, kur preliminariai per metus bus įgyvendinamas šis uždavinys“, – po Vyriausybės pasitarimo žurnalistams sakė „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška
Anot jo, pertvarkant bendrovę, gali tekti pakeisti kelis teisės aktus, juos turėtų primti Vyriausybė ir Seimas.
„Matome, kad susiję teisiniai aktai ir gali reikėti tam tikrų korekcijų, kad įgyvendintume šitą modelį. Mes pateiksime argumentus, tiek akcininkas – ministerija, tiek Vyriausybė mato, kad šis modelis yra efektyviausias ir skaidriausias“, – kalbėjo M. Bartuška.
Jo teigimu, naujasis modelis leis įmonei veikti skaidriau ir efektyviau.
„Tai bus efektyviau ir skaidriau. Jei tai yra efektyviau, vadinasi mes valdysime kaštus geriau ir galbūt išvengsime neskaidrių atvejų, kai „Lietuvos geležinkeliai“ dar daugiau kaip prieš metus buvo kaltinti tiek vidiniais sandoriais, tiek kitais neskaidriais sandoriais“, – teigė M. Bartuška.
Vyriausybė pirmadienį pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui atskirti geležinkelių infrastruktūros valdymo, krovinių ir keleivių vežimo veiklas bei įsteigti atskiras bendroves.
Išskaidyti veiklas reikalauja 4-tasis Europos Sąjungos (ES) geležinkelių paketas – pagal jį valstybės gali pasirinkti sektoriaus valdymo modelį, o direktyvos nuostatos dėl infrastruktūros valdytojo nešališkumo, nepriklausomumo ir finansinio skaidrumo į Lietuvos teisę turi būti perkeltos iki gruodžio pabaigos.