• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Padidintais mokesčiais apkrovusi didžiąją dalį tautos, premjero Andriaus Kubiliaus vadovaujama Vyriausybė, regis, dėl vieno savo užmojo bent laikinai linkusi nusileisti. Ministras pirmininkas vakar pareiškė, kad mokestis už automobilius gyventojams kol kas taikomas nebus.

REKLAMA
REKLAMA

Mokės tik bendrovės

Pasak A. Kubiliaus, idėja apmokestinti gyventojų automobilius bus svarstoma metų viduryje ar dar vėliau, o juridiniai asmenys naują 150 litų mėnesinį mokestį greičiausiai mokės nuo balandžio 1 d., nepaisant prezidento Valdo Adamkaus veto.

REKLAMA

„Nuo balandžio 1 d. juridiniai asmenys - įmonės, akcinės bendrovės - turės mokėti už savo turimus lengvuosius automobilius“, - antradienį teigė A. Kubilius.

Tikimasi, kad tai leistų valstybės biudžetui papildomai gauti apie 300 mln. litų pajamų.

Dar praėjusią savaitę A. Kubilius užsiminė apie ketinimus apmokestinti visus tiek fizinių, tiek juridinių asmenų valdomus lengvuosius automobilius vienoda 15-20 litų suma per mėnesį. Tačiau dabar, anot premjero, dėl gyventojų automobilių apmokestinimo nebus skubama apsispręsti.

REKLAMA
REKLAMA

„Ir Vyriausybėje, ir Seime neskubant, gerai pasiruošus, gal metų viduryje ar dar vėliau gali būti svarstomi projektai į Lietuvą perkelti tai, kas galioja absoliučioje daugumoje valstybių, kur automobilių valdytojai moka už turimus automobilius“, - sakė A. Kubilius.

Vyriausybės vadovas atkreipė dėmesį į tai, kad užsienyje praktika taikoma skirtinga. Kai kuriose valstybėse mokestis siejamas su automobilių registracija, kitur mokama už tai, kiek automobiliai teršia orą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Preliminariais skaičiavimais, gyventojams už automobilį tektų mokėti apie 15-20 litų per mėnesį.

Laimėtas mūšis, bet ne karas

Pirmadienį protesto akcijas didžiuosiuose šalies miestuose prieš gyventojų automobilių apmokestinimą surengę judėjimo „Netylėk“ nariai džiaugėsi tokia žinia.

„Džiugina, kad atideda. Manau, tai susiję ne tik su mūsų protesto akcija, bet ir su gana aršia žmonių reakcija viešojoje erdvėje“, - sakė vienas protesto iniciatorių Tomas Sarnačinskas.

REKLAMA

T. Sarnačinskas informavo, kad šią savaitę Seimą turėtų pasiekti ir peticija prieš mokesčio gyventojams už automobilius įvedimą su 45 tūkst. piliečių parašų. Tačiau, pasak pašnekovo, galutiniais protesto rezultatais džiaugtis dar anksti, mat Vyriausybė neatsisako minties apmokestinti automobilius ateityje.

„Jeigu jie ir neatsisakys, tai mes, be abejonės, dar ką nors panašaus darysime“, - tvirtino T. Sarnačinskas.

REKLAMA

Vairuotojų įsitikinimu, Vyriausybės argumentas, kad toks mokestis yra įprastas daugumoje Europos Sąjungos valstybių, būtų suprantamas, jeigu Lietuvoje ir uždarbis bei pašalpos būtų europinio dydžio.

Panašias mintis yra sakęs ir susisiekimo ministras Eligijus Masiulis. Jo teigimu, kainos auga, o žmonių pajamos ne, todėl mokestis už gyventojų automobilius būtų netikslingas. Be to, Lietuvos vairuotojai ir taip priversti mokėti nemažą akcizo mokestį už kurą. Susisiekimo ministerija šio mokesčio tikslingumą planuoja svarstyti iki sausio 19 d.

Arturas Paknys

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų