Kalvarijų g.: atskirtomis juostomis – tvarkingesnis ir greitesnis eismas
Atliekant kapitalinį Kalvarijų g. (nuo Konstitucijos pr. iki Trimitų g. ir nuo Žalgirio g. iki J. Treinio g.) remontą bus įrengiama A juosta ir atnaujinami želdynai bei dangos, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Vilniaus miesto susisiekimo sistemoje Kalvarijų gatvė atlieka itin svarbų vaidmenį keleivių judėjimui viešuoju transportu tarp šiaurinės miesto dalies – Baltupių ir Jeruzalės – ir centrinės miesto dalies.
Kalvarijų g. pagal Vilniaus miesto bendrojo plano sprendinius yra priskirta C – pagrindinių gatvių – kategorijai, kurios yra miesto plano funkcinės ir kompozicinės ašys, pagrindinės keleivių viešojo susisiekimo linijos, miesto vidaus transporto ryšiai. Tad viešojo transporto eismo juostos įrengimas čia skirtas pagerinti miesto susisiekimo sistemos veikimui, kad miestiečiai greičiau ir patogiau pasiektų savo kelionės tikslą.
Dabar nuo Žalgirio iki J. Treinio g. viešuoju transportu per valandą važiuoja kone dvigubai daugiau keleivių nei automobiliais, o nuo Konstitucijos prospekto iki Trimitų gatvės – kone 7 kartus daugiau. Specialistai yra suskaičiavę, kad A juostų įrengimas pagerins didelės dalies keliaujančių šia gatve kelionės kokybę, taip pat ją sutrumpintų ir paskatintų keliones planuoti viešuoju transportu.
Projektiniai pasiūlymai parengti vadovaujantis Vilniaus miesto savivaldybės darnaus judumo planu.
Šiuo metu Kalvarijų gatvė yra 4 eismo juostų, todėl projektuojant atskiras viešojo transporto juostas gatvė nėra platinama, o tik perbraižomos eismo juostos, išskiriant automobilių ir viešojo transporto eismą. Gatvėje numatoma kiekviena kryptimi po vieną eismo juostą automobiliams ir vieną eismo juostą viešajam transportui.
Šioje atkarpoje numatyta pašalinti 8 medžius ir pasodinti 36-is medžius, taip pat pasodinti 405 krūmus.
Ozo g.: bus įrengiamos trūkstamos A juostos atkarpos
Ozo gatvės (nuo Gelvonų g. iki Kernavės g.) rekonstravimo projektas irgi apima A juostos įrengimą. Tai – viena pagrindinių ašių, jungiančių miesto vakarinę dalį, kurioje vyrauja daugiabučių gyvenamųjų namų užstatymas (Fabijoniškių, Šeškinės, Viršuliškių, Justiniškių mikrorajonai), su rytine miesto dalimi.
Ozo gatvė pagal Vilniaus miesto bendrojo plano sprendinius yra priskirta B kategorijai. Jos pagrindinė funkcija yra susisiekimas tarp miesto funkcinių zonų, rajonų, centrų, didžiųjų transporto stočių bei ryšių su užmiesčio keliais užtikrinimas.
Projektuojama viešojo transporto A juosta yra Ozo gatvės pietinėje pusėje. Šiuo metu nuo Ozo g. ir Buivydiškių g. sankryžos iki Ozo g. ir Gelvonų g. sankryžos jau yra viešojo transporto juosta, taip pat viešojo transporto juosta atsiranda nuo prekybos centro „Ozas“ ir tęsiasi iki Kalvarijų g. ir Ozo g. sankryžos. Todėl, siekiant užtikrinti viešojo transporto juostų tąsą, numatomas juostos įrengimas nuo Gelvonų g. ir Ozo g. sankryžos iki esamos viešojo transporto juostos.
Viešojo transporto juostą Ozo g. numatyta įrengti siaurinant esamas eismo juostas ir praplatinant gatvę į skiriamąją juostą. Taip pat numatoma uždaryti apsisukimų vietas Ozo g. ties viaduku per Geležinio Vilko g. Siekiant pagerinti eismo saugumą, ties PC „Ozas“ saugumo salelė bus išplatinta, padarant iš jos skiriamąją juostą, o transporto priemonių apsisukimas numatomas per viadukus.
Ozo g. skiriamojoje juostoje, nuo Gelvonų g. iki viešojo transporto stotelės „Licėjus“, numatoma pasodinti 250 naujų medžių.
T. Narbuto g.: kai kur išplatės iki šešių juostų
Rekonstruojant T. Narbuto gatvę (nuo Laisvės pr. iki Erelių g.) numatyta įrengti ir A juostas, pėsčiųjų taką, dviračių taką.
T. Narbuto gatvė yra pagrindinė ašis, jungianti miesto centrinę dalį su intensyviai apgyvendintais Pilaitės, Karoliniškių, Viršuliškių ir Justiniškių mikrorajonais. Pagal Vilniaus miesto bendrojo plano sprendinius ji yra priskirta B kategorijai (pagrindinė gatvė), taigi gatvės pagrindinė funkcija yra susisiekimas tarp miesto funkcinių zonų, rajonų, centrų, didžiųjų transporto stočių bei užtikrinti ryšius su užmiesčio keliais.
T. Narbuto gatvėje nuo Laisvės pr. iki Erelių g. A juostos projektuojamos platinant važiuojamąją dalį iki 6 eismo juostų. Platinimas vykdomas į skiriamosios juostos pusę, o kur skiriamoji juosta per siaura, – į gatvės išorinę pusę (techninį šaligatvį).
T. Narbuto gatvės atkarpoje tarp Sėlių ir Erelių g. pastatyta dauboje, todėl siūloma įrengti pėsčiųjų dviratininkų viaduką ties Elnių gatve, kad būtų sujungti abiejose T. Narbuto g. pusėse suprojektuoti ar projektuojami pėsčiųjų ir dviračių takai, bei būtų patogus susisiekimas tarp Šiaurinio ir Pietinio Žvėryno mikrorajonų. Po to, kai bus įrengtas viadukas, siūloma panaikinti dvi esamas šviesoforais reguliuojamas perėjas (ties Stirnų g. ir ties Gervių g.).
Kadangi platinant gatvę reikėtų įrengti atraminę sienutę ties šlaitu (tarp Erelių ir Sėlių g.), siūloma atraminę sienutę įrenginėti ne minimalią, o šlaito aukščio ir užpilti šlaitą iki šaligatvio lygio.
Vykdant šiuos darbus, numatyta sutvarkyti šiaurinė T. Narbuto gatvės pusė – daug metų neprižiūrimas savaime apžėlęs šlaitas, kuriame beveik visi medžiai yra nepatenkinamos būklės, suaugę per tankiai, kreivi, virstantys nuo vėjo. Po preliminarios apžiūros nustatyta, kad šalinamų medžių iš viso gali būti apie 200.
Taip pat būtų pertvarkytas neapšviestas ir siauras, medžių šaknų iškilnotas šaligatvis. Šioje vietoje vietoj šlaito įrengus atraminę sienutę, atsirastų vietos dviračių takui, medžių alėjos iš abiejų pusių apsuptam ir tinkamai apšviestam pėsčiųjų takui.
Saugant aplinkinius gyventojus nuo oro ir triukšmo taršos numatytas infrastruktūros sprendinių diegimas bei maksimalus želdinių atsodinimas. Projektiniuose pasiūlymuose numatyta pasodinti iš pradžių 45 medžius, tačiau tai – tik pradiniai skaičiai, kurie augs rengiant techninį projektą, kai bus patikslintos inžinerinių tinklų trasos ir susisiekimo komunikacijų sprendiniai. Taip pat numatytas apželdinimas krūmais.
„Pozityvu yra tai, kad daugiau žmonių, gyvenančių Karoliniškėse, Viršuliškėse ir Pilaitėje, galės pasiekti miesto centrą pasirinkę tokią kelionės priemonę, kuri neterš aplinkos ir neskleis triukšmo, o kelionės viešuoju transportu bus dar greitesnės. Kone šimtui tūkstančių gyventojų iš šių rajonų atsivers kokybiškai naujas keliavimo būdas miesto centro link. Padarysime viską, kad įgyvendinant šį sudėtingą projektą būtų kuo labiau atsižvelgiama į aplinkinių gyventojų poreikius, o palei gatvę būtų sukurta maksimaliai gausi želdinių juosta“, – sakė Vilniaus mero pavaduotojas Vytautas Mitalas.
Lyginant esamą apželdinimą su projektuojamu, būtina pažymėti, jog ties Elnių gatve, kur net du daugiabučiai (Elnių g. 9 ir Elnių g. 20) yra arti gatvės, apželdinimo išvis nėra, ir, liekant esamai situacijai, nebūtų galimybės jų pasodinti. Projektiniuose pasiūlymuose šioje vietoje numatytos net dvi medžių eilės.
Rekonstruojant T. Narbuto gatvę sodinami medžiai papildys aplinkoje esamų medžių ir krūmų asortimentą. Numatoma pasodinti mažalapių liepų, paprastųjų klevų, paprastųjų pušų, grauželinių gudobelių, paprastųjų šermukšnių, dekoratyvinių obelų, paprastųjų alyvų, darželinių jazminų. Projektinių pasiūlymų stadijoje numatyta pasodinti 45 medžius ir 900 kub. metrų krūmų. Prognozuojama, kad techninio projekto metu sodinamų medžių skaičius gali išaugti iki 80.