Maždaug 20 Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos ir Vairuotojų profesinės sąjungos atstovų susirinko prie Vyriausybės. Jie rankose laikė Lietuvos vėliavas bei plakatus su užrašais „Ne moderniai vergovei“, „Mes už skaidrų verslą“.
Protesto akcijoje dalyvavęs vairuotojas Eugenijus Kuodis piktinosi „Linavos“ noru mokėti mažesnius mokesčius.
„Linava“, jie gali nesumokėt 50 proc. dienpinigių, po tuo slepia visokius atskaitymus, kuro normos, dingę kroviniai. Tas pakėlimas koeficiento iki 1,65 tikrai į bankrotą jų nenuvarys“, – aiškino E. Kuodis.
Lietuvos vežėjų profesinės sąjungos pirmininkas Petras Grėbliauskas sako, kad vairuotojų darbo sąlygos yra nepakenčiamos.
„Mes už tai, kad Ukrainos ir Lietuvos, Baltarusijos vairuotojai gautų didesnius atlyginimus, kad jiems nereikėtų nakvoti vilkikų kabinose, kad jie gautų dienpinigius ir jų nemažintų 50 procentų“, – BNS sakė P. Grėbliauskas.
Jis tikino, kad „Linavos“ vilkikus protesto akcijoje vairavo užsieniečiai, o ne lietuviai vairuotojai.
„Jie paėmė tas fūras, pravažiavo ir sako, jiems blogai. Tačiau tie vairuotojai, kurie vairavo tas fūras, jie netgi nesupranta lietuviškai, jei nežino, ko jie čia važiuoja“, – tikino darbuotojų atstovas.
Vežėjų vilkikai važiavo pagrindinėmis miesto gatvėmis imituodami laidotuvių procesą ir taip išreikšdami nepasitenkinimą dėl Vyriausybės sprendimo labiau apmokestinti komandiruojamų vairuotojų dienpinigius.
Nedideliu greičiu po Vilniaus centrą ratus suko 11 vilkikų vilkstinė su laidotuvių vainikais.
Vežėjų įmonių savininkai tikina, jog įmonės gali masiškai bankrutuoti arba iškelti verslą į užsienį. Tuo metu vairuotojų profsąjungos teigia, kad toks Vyriausybės žingsnis – logiškas ir būtinas.
Vyriausybė spalį nutarė, kad komandiruojamų darbuotojų dienpinigiai nuo kitų metų sausio bus neapmokestinti, jei jų alga siekia 1,65 minimalios mėnesio algos (MMA). Dabar yra taikomas 1,3 MMA koeficientas.