Arnas Mazėtis, LRT televiozijos naujienų tarnyba, LRT.
Vilniuje vėl koreguojamas viešojo transporto eismas – po savaitės į gatves grįš kai kurie mikroautobusai.
Vilniaus savivaldybės atstovų tikinimu, nuo lapkričio gatvėse vėl pasirodysiantys mikroautobusai bus kitokie nei anksčiau – integruoti į bendrą sistemą, laikysis taisyklių, o keleiviai galės naudotis vilniečio kortele.
„Gal ir susidaro klaidingas įspūdis, kad į Vilnių grįžta chaotiškas mikriukų verslas, kada vėl galima stoti kur papuolei, paimti keleivius, išleisti, tai tikrai taip nėra. Į Vilnių ateina mažos talpos transporto priemonės, kurių kilometro savikaina mažesnė, jos patogesnės keleiviams, kadangi mes nesame tiek turtingi, kad galėtume vežti pusę tuščio autobuso“, – aiškina Vilniaus transporto pertvarkos projekto vadovas Kastytis Lubys.
Su naujaisiais vežėjais sudarytos sutartys pusei metų su galimybe jas pratęsti dar šešiems mėnesiams. Vėliau, atlikus analizę, bus skelbiamas 10 metų trukmės keleivių vežimo konkursas. Anksčiau keleivius vežusios bendrovės konkurrse nedalyvavo esą dėl kelių priežaščių – didžioji dalis transporto jau parduota, darbuotojai atleisti, savivaldybė vėluoja atsiskaityti, be to, 6 mėnesių projektas trumpalaikis.
„Reiškia, vežėjai turėtų keleivių pervežimo rinkoje dalyvauti vienerius metus. Antras dalykas, niekas nekalba apie savalaikį atsiskaitymą. Vėlgi konkursą skelbia VVT. Mes žinome, kad Vilniaus savivaldybė įmonei skolinga daugiau nei 100 mln. litų, todėl susidaro uždaras ratas, kada norėtų integruoti privačius vežėjus, bet mokėti nėra iš ko“, – sako Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis.
Keleiviai skirtingai vertina nuo liepos pirmosios įsigaliojusią viešojo transporto pertvarką: vieniems susisiekimas patogesnis, kiti didelio skirtumo sako nejaučiantys.
„Nors ir kritikuojančių buvo nemažai, bet keleivių daugėja. Keleivių skaičius išaugo net neprognozuotai daug – 30 proc. Ir mes kas mėnesį, skaičiuojant nuo liepos, generuojam papildomai 3 mln. litų pajamų, tai labai geri rodikliai“, – tvirtina K. Lubys.
Pasak K. Lubio, pavasarį ketinama dar kartą peržiūrėti visą sistemą – kai kur plėsti arba siaurinti viešajam transportui skirtas juostas, galbūt įvestis naujų maršrutų.