Vilnietė Kristina naujienų portalui tv3.lt pasakojo, kad apie anketos užblokavimą sužinojo ryte, gavusi pranešimą iš „Facebook“. Nors nebuvo įvardinti konkretūs pažeidimai, moteris sulaukė griežčiausios baudos, jos anketa buvo „užšaldyta“ ne trumpam, o visam laikui. Kristina pasidalino procesu, jai teko ne tik priešintis, bet ir laukti, kol jos pretenzija bus išnagrinėta „Facebook“.
„Iš tikrųjų, buvo labai netikėta, dėl to, kad vieną rytą atsikėliau ir gavau pranešimą, kad dėl „Facebook“ community standarts (bendruomenės standartų, aut. p.) pažeidimų, mano paskyrą yra blokuojama. Tas community standards pažeidimas konkretus įvardintas nebuvo, bet aš gavau pačią griežčiausią nuobodą, ne laikiną anketos sustandinimą, o visam laikui.
Aš iškart pasipriešinau tam, nes yra tokia automatinė galimybė nesutikti su šituo „Facebook“ sprendimu: turėjau tiesiog ten prisegti savo ID (asmens tapatybės kortelė, aut. p.). Daugiau jokių formų ar pareiškimų daryti, man nebuvo suteikta jokios galimybės.
Iš „Facebook“ gavau automatinę žinutę, kad tokius vartotojų nesutikimus, „Facebook“ sprendimu, jie dažniausiai išnagrinėja per vieną dieną, jeigu yra didelis srautas, tai gali užtrukti. Tačiau jeigu per 30 dienų, „Facebook“ neišnagrinės, mano anketa bus visiškai panaikinta. Viskas, man teliko tik laukti“, – teigė moteris.
Iš pradžių atrodė, kaip pokštas, tačiau viskas greit tapo rimta situacija, dėl kurios moteriai teko apsišarvuoti kantrybe. Anot jos, ji įvairiais būdais bandžiusi susisiekti su pagalbos centru, tačiau neturint anketos negali naudoti ir kitų „Facebook“ funkcijų, pavyzdžiui „Messenger“. Kristina taip pat neteko dvejų savo administruojamų puslapių.
„Aš visaip bandžiau per jų pagalbos centrus susisiekti su „Facebook“, bet niekas nepavyko, kadangi aš negaliu naudotis nei savo anketa, nei „Messenger“, aš neturiu priėjimo prie jokio „Facebook“ pagalbos.
Man beliko tik tai laukti ir dabar jau yra likusių 10 dienų. Iš pradžių atrodė, kaip pokštas, bet labai greit paaiškėjo, kad visiškai rimta situacija ir tikėtina, kad aš savo paskyros nebeatgausiu, kaip ir dvejų savo administruojamų puslapių, kurių buvau vienintelė administratorė“, – sakė ji.
Moteris sako, kad tokių atvejų yra labai daug, o pastaruoju metu tai vyksta net masiškai. Ji sako, kad vienintelis spėjimas, jog kažkas galėjo būti blogai, tai jos dalinamasis turinys, tačiau anksčiau ji niekada nesulaukė jokių problemų ar įspėjimų iš „Facebook“ platformos.
„Kadangi dabar tai masiškai vyksta „Facebook“, vienintelis mano spėjimas, kad aš galėjau kažkuo nusidėti „Facebook“ algoritmams tuo, kad aš kažką netinkamo padariau su tuo turiniu, bet aš tikrai nežinau.
Galbūt anketa buvo nulaužta, bet aš neturiu jokio patvirtinimo nei apskritai aš gavau jokio įspėjimo, kad mano turinys, kuriuo aš dalinuosi socialiniuose tinkluose, „Facebook“ konkrečiai, būtų kažkuo netinkamas. Aš niekada neturėjau jokios problemos su „Facebook“, niekada nebuvau gavusi jokio įspėjimo ir dabar aš staiga gaunu patį griežčiausią apribojimą“, – pasakojo Kristina.
Vilnietė pasakojo, kad susidūrusi su šita problema, susisiekė su kitais, kurie gavo ilgesnius arba trumpesnius apribojimus. Pasikabinusi ekspertą moteris sužinojo, kad problema galėjo likti iš el. paštu gauto laiško paskyros užblokavimo išvakarėse arba dėl įrašo, kuriame ji buvo pažymėta.
„Kai atsitiko šita istorija, aš susisiekiau su daugybe žmonių, kurie susidūrė su šita problema, kadangi turinys yra ribojamas, žmonės gauna trumpesnius ir ilgesnius apribojimus naudoti savo paskyrą. Man tik buvo keista kodėl mano atvejis toks radikalus.
Turėjau konsultaciją su vienu ekspertu, jis bandė susisiekti pats, turėdamas daugiau žinių ir patirties su „Facebook“. Paskui, aš savo el. pašto šiukšlių dėžėje, radau, kad išvakarėse mano paskyros užblokavimo, gavau iš „Facebook“ pagalbos centro laišką, kad įtaria, jog ne aš naudojuosi „Facebook“, kad turinys, kurį skleidžiu, yra įžeidžiantis kitus.
Ekspertas paaiškino, kad tai nėra „Facebook“ siųstas laiškas, o sukčių. Galimai, jie mane pažymėjo įraše, kurį aš gavau, kaip pranešimą. Mane pažymėjo įraše ir aš natūraliai, kaip ir visi mes, pasižiūrėjau tą pranešimą. Ekspertas sako, kad galėjo būti, jog kažkas pasinaudojo mano paskyra, nes jau kitą dieną mano paskyra buvo užblokuota.
Esmė tokia, būtų galima įspėti kitus žmones, kad neatidarinėtų nieko, kas bent kažkiek kelia įtarimą, o ten jau buvo pačiame laiške klaidos ir tu galėjai pamatyti, kad tai tikriausiai yra sukčių laiškas, bet aš to laiško neatidariau. Aš tik atsidariau kaip „Facebook“ vartotoja tą pažymėta pranešimą apie kažką“, – sakė ji.
Ką daryti praradus „Facebook“ paskyrą?
1. Pirmas dalykas, ką reiktų padaryti, įsitikinus, kad „Facebook“ paskyra yra užblokuota užgrobta – pranešti „Facebook“ administracijai.
2. Kitas žingsnis – identifikuoti užgrobtą paskyrą. Tai galima padaryti naudojant el. pašto adresą arba telefono numerį.
3. Identifikavus paskyrą, vėliau reiktų įvesti savo dabartinį arba seną slaptažodį.
4. Suvedus slaptažodį, „Facebook“ paprašys įvesti autentifikavimo kodą, kurį galite gauti: el. paštu, žinute arba programėlėje paspaudus patvirtinti prisijungimą.
5. „Facebook“ gali paprašyti pažymėti, kas vyksta su paskyra.
kti,nei pasiklausyti...Viskas padėta ant padėklo.