Nors situacija nuo 2021 m. pateiktų UAB „Vilniaus viešojo transporto” profesinės darbuotojų sąjungos kito, o dalis prašymų jau įgyvendinta, pateikti reikalavimai lieka tie patys. Pavasarį darbo užmokestis jau buvo pakeltas vidutiniškai 10 proc., panaikintas žalų išskaičiavimas iš vairuotojų, jeigu kaltės forma yra neatsargumas, pagal vairuotojus koreguojami darbo grafikai, numatytas poilsio ir pietų metas, kad vairuotojams liktų 45 min ir daugiau.
UAB „Vilniaus viešasis transportas” inicijavo jau 2 susitikimus su darbuotojų profesine sąjunga aptarti būtinus klausimus dėl minimalių paslaugų užtikrinimo streiko metu ir kaip streikuojantys užtikrins tvarką streiko metu.
Šiuo metu šalys dalyvauja teismo mediacijos procese. Bendrovė tikisi, kad artimiausiame posėdyje, kuris numatytas rugsėjo 27 d., visgi pavyks sutarti su profesine sąjunga kompleksiškai spręsti nesutarimus. Pirmiausia – pradėti derybas dėl naujos kolektyvinės sutarties.
Neseniai planus organizuoti streiką pakomentavo miesto meras Remigijus Šimašius. Jis irgi akcentavo, kad dalis profesinės sąjungos iškeltų reikalavimų jau išspręsta, tačiau dalies įgyvendinti nepavyks. Visgi esminiai pokyčiai jau arba yra įgyvendinti, arba yra paruošimo stadijoje.
Meras kvietė darbuotojų atstovus „sėsti prie stalo“ ir sudaryti sutartį su VVT. Anot jo, streikas būtų „didelis iššūkis“ Vilniui, kadangi streiko organizatorių žadama, jog dėl streiko viešojo transporto paslaugos galėtų sumažėti trečdaliu.
VVT darbuotojų profesinė sąjunga spalio 3 d. ketina pradėti neterminuotą streiką, reikalaudama VVT pasirašyti kolektyvinę sutartį, kurioje būtų numatyta 10 proc. kelti atlyginimus visiems darbuotojams, įtvirtinti penkių dienų darbo savaitę ir tinkamos trukmės pertraukas.
Streiko metu bus užtikrinta 50 proc. viešojo transporto paslaugų kiekviename maršrute. Jame turėtų dalyvauti apie 1 tūkst. VVT darbuotojų.