Siūlymai, kaip spręsti Vilniaus spūsčių problemas, toliau žavi neregėtu originalumu. Iškėlę oro gondolų idėją, sostinės valdininkai dabar rimtais veidais svarstys galimybę mieste montuoti kažką panašaus į amerikietiškus kalnelius, rašo „Lietuvos rytas“.
Kalbos apie sostinės transporto sistemą kyla į naujas aukštumas. Pasirodo, po Vilnių tereikia nutiesti bėgius tiek ant žemės, tiek po ja, ir važinėtis nedideliais automobiliais. Juose nebūtų vairuotojo, o įlipę keleiviai patys nusistatytų savo kelionės tikslą.
Šią idėją iš britų kompanijos išgirdęs meras Juozas Imbrasas tuoj pat pavedė darbo grupei apsvarstyti tokio viešojo transporto galimybes.
Naujovė ir pasaulyje
Kol kas J.Imbrasą sudominusi viešojo transporto sistema yra naujovė visame pasaulyje. Šiuo metu tokie automatiniai taksi diegiami tik Londono Hytrou oro uoste. Savo akimis pamatyti, kaip ši sistema veikia, bus galima kitų metų pavasarį.
„Didžiausias šios sistemos privalumas yra tai, kad keleivis įlipęs pats gali automatiškai pasirinkti, kur nori važiuoti“, – aiškino šią idėją pasiūlęs vienai transporto infrastruktūros sprendimus diegiančiai britų kompanijai atstovaujantis vilnietis Darius Lazauskis.
Pasak jo, esamai transporto sistemai tokia naujovė netrukdytų ir papildomų spūsčių nesukeltų, nes judriausiose gatvėse bėgiai būtų keliami į viršų, o ant žemės keliami tik ten, kur tai įmanoma.
Po visą miestą išvedžioti, aukštyn – žemyn vingiuojantys bėgiai būtų lyg atrakcionai.
Klausimų kyla dėl tokios viešojo transporto sistemos veiksmingumo, nes į vieną automobiliuką tilptų vos 4-6 keleiviai.
J.Imbrasas susidomėjo
Automatinio taksi idėją išgirdęs J.Imbrasas teigė, jog miestą domina visi su transporto problemomis susiję pasiūlymai, todėl ir šį jis liepė išnagrinėti savivaldybėje sudarytai antžeminio ir požeminio transporto infrastruktūros gerinimo darbo grupei.
Šios darbo grupės vadovas, miesto tarybos narys Vladimiras Avinas jau spėjo išgarsėti pasiūlęs Vilniuje diegti oro gondolas lyg kalnuose, tačiau apie automatinius taksi kalba atsargiau.
Tuo tarpu J.Imbrasas sakė, jog ši idėja jam įdomi. Anot jo, galbūt automatinius taksi būtų galima įkomponuoti į visą Vilniaus viešojo transporto sistemą.
„Labai įdomu, ką tie anglai sugalvojo. Būtinai reikia ištyrinėti ir pažiūrėti, gal galime ir mes pas save ką nors pritaikyti. Reikia, kad viešasis transportas būtų kuo įvairesnis“, – svarstė meras.
Pigių projektų nėra
Meras negalėjo pasakyti, kiek kainuotų tokios transporto sistemos diegimas Vilniuje, bet teigė, jog tai būtų tikrai brangu. Tiesa, jei paaiškėtų, kad automatiniai taksi išgelbėtų sostinę, J.Imbrasas pinigų negailėtų.
„Apskritai nėra pigių transporto sistemų projektų. Jie visi yra brangūs, nes tai ilgalaikiai projektai. Juo labiau kad tai visiškai nauja idėja, tad, žinoma, ji nėra pigi. Kai nusiperki pigų daiktą, ilgai nesinaudoji“, – patirtimi dalijosi J.Imbrasas.
Pasak jo, rimtai investuojant, tai reikia daryti rimtai ir galvoti apie ilgalaikius projektus.
Lukas Miknevičius