Kas kaltas, kad už karšto vandens kubinį metrą daugiau nei po 21 Lt sumokantiems gyventojams iš čiaupo bėga vos drungnas drumzlinas ir dažnai mazutu dvokiantis skystis?
Moka už teršalus
Kantrybės netekusiems Laisvės a. 25A namo gyventojams šilumos tiekėjos „Panevėžio energijos“ atstovas pasiūlė tiesiog atsisakyti monopolininkės paslaugų.
Pačioje miesto širdyje, tik 13-os butų name įsikūrusių panevėžiečių buities sąlygos ne tokios, kokios turėtų būti įprastos didmiesčio gyventojams. Centralizuotai tiekiama šiluma ir karštu vandeniu besinaudojantiems žmonėms jau kelias pastarąsias dienas sudėtinga net nusiprausti. Iš karšto vandens čiaupo bėgantis vanduo ne apšvarina, o tik dar labiau supurvina. Gyventojai guodžiasi ne tik vengiantys praustis, bet nebespėjantys valyti ir pajuodusių vonių.
„Jau porą trejetą metų bent du kartus per mėnesį neturime normalaus karšto vandens. Užeina kažkokia mazuto banga – vanduo dvokia, drumzlinas ir drungnas. Kubinį metrą reikia nuleisti, kol praskaidrėja. O nuo sekmadienio jau ištisai toks. Aš negaliu mokėti už karštą vandenį visos kainos, o gauti nekokybišką paslaugą“, – piktinosi Laisvės a. 25A namo gyventojas.
Mėginyje teršalų neaptiko
Mažamečius vaikus auginančios šeimos galvai trūko kantrybė. Vyras iškvietė karšto vandens tiekėjos „Panevėžio energijos“ atstovus.
Kad šie patys įsitikintų, kokia yra paslaugos kokybė, panevėžietis dar prileido vonią drumzlino karšto vandens.
Tačiau bendrovės darbuotojas, užuot išaiškinęs, dėl ko kyla žmonėms bėdų, juos dar labiau supykdė.
„Parodžiau vonią, pilną drumzlių, o man tėškė, kad tai – mano problema. Esą jei toks vanduo mūsų netenkina, „Panevėžio energija“ gali jo visai nebetiekti“, – apstulbęs liko jaunas tėtis.
Vonią purvino vandens jis irgi veltui prileido. Bendrovės darbuotojas prisileido mėginį iš čiaupo.
Vėliau „Panevėžio energijos“ laboratorijoje atlikus tyrimus paaiškėjo, kad vanduo buvo kokybiškas.
Tokie rezultatai Laisvės a. 25A namo gyventojo nenustebino. Anot jo, įprasta, kad nuleidus kubinį metrą ar porą, iš čiaupo ima tekėti švarus vanduo.
Kas nuodija nedidelio daugiabučio žmones, ketina imtis aiškintis namo bendrijos pirmininkas Arvydas Ragaišis. Nuo savaitgalio sode poilsiaujantis vyras pasakojo sulaukęs kaimynų skundų. Pirmininkas patvirtino, kad dėl karšto vandens namas bėdų turi jau seniai. Tik lig šiol nedrįso skųstis, mat drumzlės iš čiaupo pasirodydavo vos porą kartų per mėnesį.
A. Ragaišis ketina skundus rašyti ne tik karštą vandenį tiekiančiai „Panevėžio energijai“, bet ir namą administruojančiai bei šilumos punktą prižiūrinčiai bendrovei Panevėžio butų ūkiui.
Vandens nesupurvina
Kuri įmonė turėtų imtis darbo, kad solidžius pinigus už išleistą karštą vandenį mokantys gyventojai tokį jį ir gautų, abi Savivaldybei pavaldžios bendrovės negalėjo sutarti.
Panevėžio butų ūkio 1-osios tarnybos viršininkas Ričardas Ramoška pastebi, kad karšto vandens kokybė suprastėjo po „Panevėžio energijos“ neseniai atlikto hidraulinio bandymo.
„Kaip mes galėtume vandenį supurvinti? Kokį namas gauna iš „Panevėžio energijos“, tokį ir tiekiama gyventojams. Butų ūkis niekaip negali turėti įtakos vandens kokybei – bendrovės prižiūrimas namo šilumos punktas tokios funkcijos neatlieka. Ir karšto vandens temperatūra būna tokia, kokios vanduo ateina iš „Panevėžio energijos“ trasos“, – tvirtino R. Ramoška.
Kad kaltės šešėlis nekristų Butų ūkiui, jo specialistai patikrino šilumos punkto ir jame esančio termofikacinio vandens purvo rinktuvą.
Pastarasis buvo švarus, tačiau, pasak R. Ramoškos, šis įrenginys nepajėgus iš vandens išvalyti smulkių teršalų.
Išeitis – renovacija
„Panevėžio energijos“ Abonentų tarnybos viršininkas Vidmantas Žalkauskas tvirtina, kad namą pasiekia maždaug 65 laipsnių švarus vanduo. Jis mano, kad vanduo susiteršia namo viduje. Pasak V. Žalkausko, daugiau nei trys ketvirtadaliai Panevėžio daugiabučių modernizavę šilumos punktus ir karštas vanduo ruošiamas juose – vietoje šildomas atitekėjęs šaltas geriamasis vanduo. Laisvės a. 25 A namas nerenovavęs punkto, karštas vanduo į jį atiteka tiesiai iš „Panevėžio energijos“ katilinių, todėl iš čiaupų bėga toks pat vanduo, koks tiekiamas ir į šildymo sistemą.
„Namo šilumos punkto įranga sena, dar nuo sovietų laikų, nėra joje tinkamų filtrų, tik purvo rinktuvas. Panevėžio butų ūkio darbuotojai atidarė drenažą – patys matė, kad iš jo bėgo švarus vanduo, tai įrodo, kad mūsų iki namo tiekiamas vanduo irgi švarus. Gal reikėtų namo prižiūrėtojams patiems atidžiau sistemą viduje išvalyti?“ – svarsto V. Žalkauskas.
Anot jo, tai, kad iš čiaupų teka ne karštas, o tik drungnas vanduo, – ne „Panevėžio energijos“ kaltė. „Jei name karšto vandens cirkuliacija prasta, kažkurioje vietoje vanduo užsistovi, aišku, kad atsukus čiaupą pradžioje bėgs šaltas“, – „Sekundei“ teigė V. Žalkauskas.
Skyriaus viršininko siūloma išeitis – gyventojams renovuoti namo šilumos punktą. Tuomet ir kubinis metras karšto vandens jiems atpigtų iki 18,54 Lt.
Toks pasiūlymas žmonėms nėra išsigelbėjimas – dauguma namo gyventojų pensininkai ir finansiškai jiems būtų sudėtinga susimokėti už renovaciją.
Inga KONTRIMAVIČIŪTĖ