Ministras Pirmininkas Andrius Kubilius vakar susitiko su Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriumi Feliksu Petrausku.
Susitikimo metu buvo aptarta tarnybos veikla, augantis poreikis užtikrinti vartotojų teisių apsaugą didėjant vartotojų skundų skaičiui.
Tarnybos vadovas įvardijo sritis, dėl kurių gaunama daugiausia vartotojų skundų – tai finansinių paslaugų teikimas, komunalinių paslaugų teikimo įkainiai, skundai dėl atliekų išvežimo, padidėjusios elektros kainos (dažniausiai akcentuojamas naktinio tarifo padidėjimas) bei statybos, einamųjų remontų kokybės užtikrinimas.
Per praėjusius metus tarnyba nagrinėjo 13.146 vartotojų skundus.
Kaip pažymėjo premjeras A. Kubilius, ypač nerimą kelia net 21 procentu per metus padidėjęs vartotojų skundų skaičius dėl neadekvačių bankų veiksmų bei agresyvios jų veiklos.
Premjero manymu, praėjusių metų gruodžio mėnesį priimti mokėjimų įstatymas suteikia tarnybai žymiai daugiau realių galių, tad iš tarnybos laukiama konkrečių veiksmų.
„Lietuvos vartotojai privalo žinoti, kad už jų nugarų stovi ir jų teisėtus interesus gina kvalifikuoti valstybės specialistai. Tikiuosi aktyvesnio Tarnybos darbo ginant vartotojų interesus“, - pažymėjo Premjeras.
Atsižvelgiant į Pasaulio banko rekomendacijas bei perkeliant Europos Sąjungos Mokėjimų direktyvą, praėjusių metų pabaigoje priimtas mokėjimų įstatymas, kuris Vartotojų teisių apsaugos tarnybos sprendimams suteikia privalomą pobūdį ir leidžia ūkio subjektams už vartotojų teisių pažeidimus skirti baudas iki 3 procentų dydžio nuo jų metinės apyvartos.
Pasak tarnybos direktoriaus F. Petrausko, šiuo metu trims bankams yra iškeltos bylos dėl vartotojų teisių pažeidimų.