Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Martyno Martusevičiaus teigimu, diegiama sistema leis matyti apie pusės parkavimo vietų skaičių.
„Sistemą sudaro 3000 daviklių. Davikliai yra įrengti centrinėje miesto dalyje, Žaliakalnyje ir Savanorių prospekte. Kauno mieste turime virš 6000 parkavimo vietų, taigi, informaciją apie maždaug pusę parkavimo vietų bus galima matyti švieslentėse ir programėlėje. Vairuotojams pridėtinė vertė bus tai, kad nereikės ratais sukti ir ieškoti vietų, parkavimo vietą matys švieslentėje ar programėlėje“, – teigė savivaldybės atstovas.
Pasak jo, sistema pradės veikti jau šį mėnesį. Programėlė jau sukurta, tačiau dar atliekami kai kurie baigiamieji darbai – pavadinimo sukūrimas, apipavidalinimas. Baigus šiuos darbus, kiekvienas vairuotojas galės parsisiųsti programėlę.
Kol kas planų plėsti programėlę už centro ribų nėra. Pasak pašnekovo, sistema yra orientuota į mokamas parkavimo vietas, bei labiau koncentruotas, arčiau centro esančias zonas. Taip pat svarstoma ir navigacijos integracija, bei galimybė susimokėti už parkavimą. Tačiau šiemet šių naujovių tikėtis nereikėtų.
Abejonių kelia saugumas
Eismo specialisto, Vilnius TECH universiteto automobilių inžinerijos katedros profesoriaus Vido Žuraulio teigimu, sistemos įgyvendinimas – sveikintinas sprendimas, tačiau abejonių kelia galimos pasekmės eismo saugumui, informacinė tarša.
„Ar žmonės naudosis sistema, priklauso nuo to, kaip ji patogiai parengta, kaip sklandžiai galima naudotis. Jeigu kalbant apie programėlę telefonuose, visų pirma yra galimas vairuotojų blaškymas. Vairuojant, vis dėlto, yra svarbiausias pats vairavimas, o naršymas telefone ir ieškojimas papildomų aplikacijų, kur atsiranda vietos – tai gali sukelti eismo saugumo problemų. Kyla klausimas, kiek vairuotojai laikysis saugumo normų. Taigi, atsiranda dar vienas blaškantis įrankis“, – komentavo specialistas.
Pasak jo, saugumui neigiamą įtaką gali daryti ir švieslentės, prisidedančios prie informacinės taršos.
„Jeigu tai yra informaciniai ekranai mieste, kyla klausimas, kiek jie prisideda prie informacijos, eismo taršos. Ar vairuotojui tai yra dar vienas blaškymo objektas, dėmesio perkėlimas nuo tiesioginio eismo stebėjimo? Tamsiuoju paros metu, šviečiantis ar mirksintis objektas yra tarša akims. Įgudusiems vairuotojams tai bus mažesnė problema, tačiau rečiau vairuojantiems tai gali rimtai pakenkti“, – teigė specialistas.
Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo teigimu, švieslentės ir taip daug naudojamos mieste, be to, prisiderina prie aplinkos apšviestumo. Tačiau už saugų programėlės naudojimą, atsakingi lieka vairuotojai.
„Švieslentės yra daug kur naudojamos mieste, dažnai prie prekybos centrų matome. Jos nėra didelės, jų raiška reguliuojama pagal apšvietimą. Jeigu yra tamsu, jos švies ne taip ryškiai. Tikimės, jog jos bus matomos, bet dėmesio neblaškys. Dėl programėlės – mes manome, jog vairuotojai prieš kelionę turėtų įsijungę programėlę įsivertinti kur vykti ir išjungę telefoną ten vykti. Arba saugiai sustoti ir tik tada telefono pagalba įsivertinti, kur yra laisvos vietos. Mes tikrai neskatiname judėti su telefonu rankoje“, – teigė savivaldybės atstovas.