• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Perpus sumažėjus klientų, vairavimo mokyklas krečia panika.

Susisiekimo ministerija vairuotojų parengimą ketina pagerinti įpareigojusi mokyklas mokyti ne senesniais nei dešimties metų automobiliais, įkurti internetines svetaines, klasėse sumontuoti filmavimo kameras, įrengti mokymo aikšteles.

REKLAMA
REKLAMA

Vairuotojų rengėjai tikina, kad tokių reikalavimų pasekmes netrukus pajustų ir klientai, nes gerokai šoktelėtų kursų kainos.

REKLAMA

Per praėjusius metus Panevėžio regione veiklą nutraukė viena vairavimo mokykla. Veikiančios 29-ios baiminasi neišvengsiančios tokios pačios baigties, nes ministerijos parengti reikalavimai joms kainuotų kosmines sumas.

„Vairobalt“ mokyklos savininkas, direktoriaus ir instruktoriaus pareigas einantis Vladas Tručinskas pripažįsta nesuvokiantis tokių reikalavimų prasmės.

REKLAMA
REKLAMA

„Nematau logikos investuoti į naujus automobilius tam, kad mokiniai juos laužytų. Ir senesnis nei dešimties metų automobilis gali būti geros techninės būklės, jei yra prižiūrimas“, – mano verslininkas.

Kodėl ministerija panūdo mokymo klasėse įrenti filmavimo kameras, V.Tručinskui taip pat sunku suprasti. Mokyklos vadovas tokį reikalavimą pateisintų, jei jis būtų pritaikytas būsimuosius vairuotojus egzaminuojančiai „Regitrai“, tačiau nei egzaminų klasėje, nei automobilių aikštelėje, nei pačiuose „Regitros“ automobiliuose egzaminas nėra filmuojamas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Reklama nepasiteisina

Mokyklų vadovams keistas atrodo ir reikalavimas turėti internetinį tinklalapį. Vairavimo mokymo centro internetinė svetainė veikia nuo 2003-iųjų, tačiau mokyklos savininkė Rimantė Ratinskaitė pažymi, kad klientų apsisprendimui ji didelės įtakos neturi.

REKLAMA

„Mokyklos internetinis tinklalapis, reklama spaudoje, radijuje ar televizijoje geriausiu atveju pritraukia tik 20 proc. klientų. Geriausia reklama – buvusių mūsų mokinių rekomendacijos. Internetinė svetainė – viena iš rinkodaros dalių, mokykloms turi būti leista pačioms pasirinkti, kaip ir kur save pristatyti“, – mano R.Ratinskaitė.

REKLAMA

Pasak verslininkės, ministerijos parengti reikalavimai mokykloms kainuotų milžiniškus pinigus. Tačiau vairuotojų kalves labiausiai stebina, kad apie joms rengiamų gairių projektą ilgai negalėjo rasti informacijos.

„Koncepcijos nebuvo nei Seimo, nei Susisiekimo ministerijos, nei Valstybinės kelių transporto inspekcijos tinklalapiuose. Keista, kad taip staiga ji pateko į viešumą“, – stebisi R.Ratinskaitė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kovoja dėl vietos

Vairavimo mokykloms sunkmetis tęsiasi jau daugiau nei metus. Pasak R.Ratinskaitės, tikrą klientų anšlagą teko patirti 2008-ųjų viduryje.

„Tuomet dirbome, kiek tik leido mūsų jėgos. Klasės buvo sausakimšos, visi keturi instruktoriai turėjo darbo. Paskui situacija pradėjo sparčiai prastėti. Po aštuonerių metų pertraukos instruktoriai pirmą kartą galėjo vasarą išeiti atostogauti“, – pasakojo verslininkė.

R.Ratinskaitė skaičiuoja, kad dabar mokinių sumažėjo apie 50 proc.

Verslininkė šiemet ryžosi sustabdyti antros savo vairavimo mokyklos veiklą – nusprendė, kad užteks ir vienos.

Inga KONTRIMAVIČIŪTĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų