Šešerius metus Geležinio Vilko gatve į darbą keliaujanti vilnietė Viltė B. LRT.lt redakcijai rašo kaskart susidurianti su ta pačia problema – eismo juostos gatvėse esą neryškios, todėl sunku suprasti, kuria konkrečiai ji važiuoja.
„Geležinio Vilko gatvėje, pravažiavus tiltą į Vingio parką, eismo juostos yra nusitrynusios. Važiuodama pastebiu, kad ir kiti vairuotojai nesupranta, kuria eismo juosta jie važiuoja. Jaučiuosi nesaugiai. Manau, dėl vairuotojų saugumo būtų daugiau nei teisinga savivaldybei nepagailėti dažų keliui ženklinti“, – portalui LRT.lt parašė vilnietė.
Jos teigimu, panaši situacija ir kitose Vilniaus vietose, pavyzdžiui, Ukmergės gatvėje.
Savo ruožtu Vilniaus savivaldybės Eismo valdymo poskyrio vadovas Eduardas Garbovskis teigia, kad būtent šiuo metu yra atliekamas gatvių ženklinimo būklės patikrinimas bei fiksuojamos gatvių atkarpos, kuriose nusidėvėjęs ženklinimas.
„Kelių ženklinimas patenka į bendrą gatvių priežiūros biudžetą. Tam šiais metais iš įvairių šaltinių planuojama skirti 25 mln. Lt. Sostinės gatvių ženklinimo darbai pradedami nuo pagrindinių miesto gatvių (A, B, C gatvių kategorijos) linijų ir pėsčiųjų perėjų žymėjimo atnaujinimo. Darbai atliekami atsižvelgiant į oro sąlygas ir gatvių dangų būklę“, – portalui LRT.lt pakomentavo E. Garbovskis.
Tuo metu Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGT) Saugaus eismo laboratorijos vedėjas Vidas Žuraulis sako, kad tai – sezoninė problema.
„Po žiemos eismo juostos dažnai matosi ne taip ryškiai. Iš tikrųjų tai yra didelė problema, nes gatvėse tuomet būna mažiau eismo tvarkos. Kai kurie vairuotojai jaučia, kurioje juostoje yra, bet yra ir tokių, kurie važinėja rečiau, todėl važiuoja per dviejų eismo juostų vidurį. Žinoma, tai atsiliepia ir saugumui – pavojinga automobiliams prasilenkiant“, – aiškina specialistas.
V. Žuraulio teigimu, eismo juostos dėvisi dėl dygliuotų padangų, taip pat žiemą barstomo druskos ir smėlio mišinio. „Mišiniai daro poveikį kelio dangos erozijai, taip pat nukenčia ir juostų žymėjimas. Prie prastesnės eismo juostų būklės prisideda ir temperatūrų skirtumai“, – paaiškina Saugaus eismo laboratorijos vedėjas V. Žuraulis.