• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Užuolaidas sugadinusi cheminė valykla sumokėjo už naują kliento interjerą

Specialistai: pardavėjas turi atlyginti visus nuostolius, patirtus dėl nekokybiškos prekės

Įsigydami naują daiktą tikimės, kad jis tarnaus mums ilgai. Tačiau kartais jis ima ir sugenda. O kai kada jį nepataisomai sugadina. Pavyzdžiui, cheminėje valykloje. Ką daryti, kai pirkinys tapo nereikalingas ar apskritai netinkamas naudoti.

Įsigydami naują daiktą tikimės, kad jis tarnaus mums ilgai. Tačiau kartais jis ima ir sugenda. O kai kada jį nepataisomai sugadina. Pavyzdžiui, cheminėje valykloje. Ką daryti, kai pirkinys tapo nereikalingas ar apskritai netinkamas naudoti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jei koks nors pirkinys pagal Daiktų gražinimo taisykles mums tampa nereikalingas, bet jis negražinamas, belieka išmesti, kaip tai nutiko vienai portalo balsas.lt skaitytojai. O ką daryti, jei cheminė valykla sugadino brangias užuolaidas, o naujos jau netinka prie kitų interjero detalių? Belieka apgailestauti dėl nuostolių ar yra kokia nors kita išeitis?

REKLAMA

Išmesti gaila, o dėti nėra kur

„Negi aš dabar eisiu per visus kaimynus ir klausinėsiu: gal jums reikia vadinamosios „kronos“? Man jos nebereikia, o išmesti praktiškai naują apie 12 litų kainavusį maitinimo elementą gaila“, – prieš kelias dienas paskambinusi į redakciją guodėsi vilnietė Ona M.

Moteris pasakojo, kad vadinamąją „kroną“ viename prekybos tinkle pirko kartu su elektroninėmis buitinėmis svarstyklėmis – būtent toks maitinimo elementas jose naudojamas. Tačiau svarstyklių, pirktų vos prieš porą savaičių, ji jau nebeturi, tad ir retai kur tinkam maitinimo elemento nebereikia.

REKLAMA
REKLAMA

„Pirkau tokias svarstykles, kurios rodo ne tik, kiek žmogus sveria, bet atitinkamai užprogramavus, rodo daug kitų dalykų, pavyzdžiui, kiek organizme yra riebalų, vandens. Parsinešiau svarstykles namo, įvedžiau pagal instrukciją visus reikiamus duomenis, o jos vis tiek rodo tik svorį. Kai ateina laikas skaičiuoti tuos visus indeksus, jos paprasčiausiai išsijungia. Supratau, kad arba aš ką nors darau ne taip, arba svarstyklės sugedusios“, – pasakojo Ona M.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Moteris sakė bandžiusi dar bent kelis kartus, tačiau kai vis tiek nepavyko, nusprendė nekokybišką pirkinį gražinti į prekybos centrą: kam jai brangios svarstyklės, rodančios tik svorį, jei tokias galima nusipirkti gerokai pigiau?

„Prekybos centre su manimi net nesiginčijo ir net nesiūlė pakeisti svarstyklių kitomis. Gal aš jau ne pirma jas gražinau, ir pardavėjai jau žinojo, kad jos neveikia kaip turėtų. Bet pasakiau, kad noriu gražinti ir „kroną“, nes ją pirkau būtent šioms svarstyklėms, o namuose neturiu nė vieno prietaiso, kuriame ją galėčiau panaudoti. Bet man atsakė – ne, šių prekių nekeičiame“, – pasakojo Ona M.

REKLAMA

Moteris pasakoja pardavėjams aiškinusi, kad akivaizdu, jog maitinimo elementą ji pirkusi būtent šiam prietaisui, jie abu pažymėti tame pačiame kasos čekyje, tačiau pardavėjai buvo neperkalbami.

„Jie vis kartojo, kad šios prekės atgal nepriimamos ir aiškino, kad gal ateityje aš įsigysiu kokį nors prietaisą, kuriam ta „krona“ tiks. Bet net jeigu man po kelių mėnesių jos prireiks, ji gali būti jau išsikrovusi, o pinigai bus išmesti kaip į balą“, – guodėsi moteris.

REKLAMA

Inspektoriai: mes palaikome pirkėjo pusę

Ką daryti, jei taip nutiko ir pirkinys, kuris pagal Daiktų gražinimo taisykles negražinamas, mums tapo nereikalingas? Nejaugi tikrai belieka jį išmesti?

„Jeigu būtų parašyta, kad tai komplektas – jokių abejonių nekiltų, turėtų priimti. Tačiau tai ne komplektas, todėl pardavėjai neprivalo atgal priimti maitinimo elemento – kaip ir bet kurios kitos negražinamos ir nekeičiamos prekės“, – tokį standartinį atsakymą, pasak Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos (VNMPI) specialistų, greičiausiai išgirsime iš pardavėjų. Tačiau pasirodo, yra šiek tiek kitaip.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pardavėjai šiuo atveju turėtų atsižvelgti, jog vadinamoji „krona“ buvo pirkta konkrečiam daiktui. Juk be maitinimo elemento svarstyklės nė neveiktų, – Balsas.lt žurnalistams sakė VNMPI Paslaugų kontrolės skyriaus vedėja Rima Tuganauskaitė. – Sulaukusi tokio skundo inspekcija palaikytų vartotojo pusę. Mes siūlytume pardavėjui priimti tas „kronas“, kadangi tai logiška“.

REKLAMA

Jei tai būtų toks maitinimo elementas, kuris gali būti naudojamas daugelyje buities prietaisų, pavyzdžiui, vadinamieji „piršteliai“, kurie tinka daug kur, o ne gana retai naudojama „krona“, aiškino VNMPI specialistai, situacija būtų kitokia. Tačiau pastaruoju atveju vartotojas turi teisę prašyti pardavėjo, kad būtų priimta ir kita prekė. Jei pardavėjas nesutiktų, pirkėjas turi teisę kreiptis į teismą.

REKLAMA

„Ši problema susijusi su nuostolių ir žalos atlyginimu, įsigijus netinkamos kokybės prekę, nes šis maitinimo elementas, grąžinus svarstykles, praktiškai bus nenaudojamas. Vartotojui tai nuostolis. Tačiau ūkio subjektas, pardavęs netinkamos kokybės prekę, turi atlyginti ir nuostolius, atsiradusius dėl nekokybiškos prekės. Šiuo konkrečiu atveju Inspekcija teiktų išvadą, kad pardavėjas turėtų priimti maitinimo elementą, kadangi jis pirktas būtent tam prietaisui – svarstyklėms, o pardavėjas pažeidė vartotojo teises, parduodamas jam netinkamos kokybės prekę“, – balsas.lt sakė VNMPI Teisės skyriaus vedėja Dalia Skučaitė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jos teigimu, šiuo atveju nesvarbu, kad pats maitinimo elementas yra tvarkingas ir veikiantis – svarbu, kad pagal paskirtį juo naudotis negalima.

Cheminė valykla sumokėjo už viską

D. Skučaitė papasakojo panašią situaciją.

„Yra teismų praktika dėl nuostolių ir žalos atlyginimo, vykdant cheminio valymo paslaugas. Valymo metu buvo sugadintos užuolaidos. Tačiau jos buvo suderintos ir su šviestuvų gaubtais, ir lovatiesėmis, ir kitais tame kambaryje buvusiais daiktais, todėl keičiant užuolaidas į kitas, nes tokių pačių įsigyti jau nebuvo galimybės, teko keisti ir kitas interjero detales. Todėl teismas pripažino, kad paslaugos teikėjas, sugadinęs užuolaidas paslaugos teikimo metu, turi atlyginti nuostolius, atsiradusius, keičiant interjero detales“, – pasakojo ji. Tačiau nuostolių ir žalos nustatymo bei atlyginimo klausimus gali spręsti tik teismas, pabrėžė D. Skučaitė.

REKLAMA

Elektronikos prekės, gaminiai iš odos ir avalynė, baldai – štai prekių, dėl kurių vartotojai penai skundėsi dažniausiai, trejetukas. Šios tendencijos, pasak VNMPI specialistų, nesikeičia jau kelerius metus. Tad Balsas.lt skaitytojų paskatinti, ateityje su šios inspekcijos specialistais aptarsime, kaip elgtis įsigijus nekokybiškus elektronikos prekes ir kitus buities prietaisus, baldus, avalynę, į ką atkreipti dėmesį juos perkant ir ko galime reikalauti iš pardavėjų. Kalbėsime ir apie tai, kokie pavojai gali slypėti iš pirmo žvilgsnio nekaltoje kėdėje, vaikams skirtame žaisle ar kremo dėžutėje.

Jeigu ir jūs norėtumėte papasakoti savo istoriją, rašykite mums adresu [email protected]  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų