• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kelių JAV ir Europos žvalgybos pareigūnų teigimu, pastaruoju metu įvykę povandeninių kabelių Baltijos jūroje pažeidimai greičiausiai buvo nelaimingi atsitikimai, o ne Rusijos surengti sabotažo aktai, sekmadienį pranešė leidinys „The Washington Post“.

Kelių JAV ir Europos žvalgybos pareigūnų teigimu, pastaruoju metu įvykę povandeninių kabelių Baltijos jūroje pažeidimai greičiausiai buvo nelaimingi atsitikimai, o ne Rusijos surengti sabotažo aktai, sekmadienį pranešė leidinys „The Washington Post“.

REKLAMA

Pastaraisiais mėnesiais Baltijos jūroje buvo nutraukti keli povandeniniai telekomunikacijų ir elektros kabeliai. Tai, ekspertų ir politikų teigimu, yra Rusijos organizuotų hibridinio karo veiksmų dalis.

Dėl sabotažų kaltinamas Rusijos „šešėlinis laivynas“ – laivai, gabenantys naftą ir naftos produktus, kuriems dėl Maskvos invazijos į Ukrainą buvo paskelbtas embargas.

NATO šią savaitę paskelbė Baltijos jūroje pradedanti naują stebėjimo misiją, kurioje dalyvaus patruliavimo laivai ir orlaiviai ir kurios tikslas – užkirsti kelią bet kokiems bandymams atakuoti povandeninę infrastruktūrą regione.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak tyrimuose dalyvavusių pareigūnų, kurie kalbėjo su anonimiškumo sąlyga, atliekant tyrimus, prie kurių prisijungė tiek JAV, tiek dešimtys Europos saugumo tarnybų, nerasta jokių įrodymų, kad komerciniai laivai, įtariami vilkę inkarus jūros dugnu, tai darė sąmoningai ar Maskvos nurodymu.

REKLAMA

Kai kurie iki šiol surinkti įrodymai, įskaitant perduotus pranešimus ir kitą slaptą žvalgybinę informaciją, rodo, kad avarijas sukėlė nepakankamai kvalifikuoti įgulos nariai, dirbę prastai prižiūrimuose laivuose. 

Pasak JAV pareigūnų, dabartinė informacija leidžia daryti išvadą, kad žala padaryta atsitiktinai. Tuo tarpu įrodymų, jog Rusija galėjo būti susijusi su šiais incidentais Baltijos jūroje, nepakanka.

REKLAMA
REKLAMA

Su šiuo vertinimus taip pat sutinka dviejų Europos žvalgybos tarnybų pareigūnai. 

Tačiau pareigūnai negalėjo pateikti išsamesnės informacijos, motyvuodami vykstančio tyrimo jautrumu. 

Nuo 2022-ųjų vasario, kai Rusija įsiveržė į Ukrainą, įtampa Baltijos jūros regione augo. 

2022 metų rugsėjį „Nord Stream“ vamzdynus, nutiestus rusiškoms dujoms į Europą tiekti, pažeidė keli povandeniniai sprogimai. Jų priežastys dar nenustatytos. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2023 metų spalį teko laikinai uždaryti Suomiją ir Estiją jungiantį povandeninį dujotiekį, kurį greičiausiai apgadino Kinijos krovininio laivo inkaras.

Pernai lapkričio 17–18 dienomis buvo pažeisti du Baltijos jūros dugnu nutiesti telekomunikacijų kabeliai Švedijos teritoriniuose vandenyse.

Praėjus vos kelioms savaitėms, gruodžio 25 dieną, buvo pažeistas elektros kabelis „Estlink 2“ ir keturi telekomunikacijų kabeliai, jungiantys Suomiją ir Estiją.

REKLAMA

Dėl Kalėdų dieną įvykusio incidento įtarimų sukėlė su Kuko Salų vėliava plaukiojantis tanklaivis „Eagle S“, kuris, kaip manoma, priklauso „šešėliniam laivynui“.

Suomijos policija, vykdydama tyrimą dėl įtariamo sabotažo, gruodžio 28 dieną sulaikė „Eagle S“.

Suomijos pareigūnai praėjusią savaitę pripažino laivą netinkamu plaukioti ir uždraudė aštuoniems įgulos nariams išvykti iš Suomijos teritorijos, kol policija atliks tyrimą.

Pasak tyrimuose dalyvavusių pareigūnų, kurie kalbėjo su anonimiškumo sąlyga, atliekant tyrimus... Tuo viskas ir pasakyta. Tie "pareigūnai" tai Urodinos spec. tarnybų darbuotojai, skleidžiantys dezinformaciją. NSA ir Mi6 jau prieš 5 metus rašė, kad, net stambiausios pasaulio žiniasklaidos priemonės perka "sensacijas" iš anoniminių šaltinių, net nežinodami, kad perka iš Kremliaus rezinformatorių. Taip kaip su laivyba labai gerai susijęs ir išmanantis laivų įrangą galiu pasakyti - proto pisomas tokie paaiškinimai, kad dėl šitų diversijų kaltos "nekompetetingos" laivų įgulos ar seni laivai. Čia pasityčiojimas iš visų protingų žmonių! Nėra nei vieno komercionio laivo, kuriame nebūtų kapitono tiltelyje ir kituose skyriuose indikacijos apie nuleistą bent vieną iš inkarų! Laibo inkatą nuleisti tai ne trakriui MTZ-82 prikabintą plūgą ir tai atliekama ne vieno įgulos nario įsikišimu. Kitas dalykas , 10-50 km 50-80m gylyje vilkti inkarą kaip plūgą ir to nejausti? Pabandyk tu nuvažiuoti bent 10-15m užtrauktu rankiniu stabdžiu arba traktoriui valiuojant, kad ir asfaltu nuleisti plūgą... Šiaip, vien už tokių kliedesių ir mokslinės fantastikos veikalų publikavimą iš TV3 reikėtų atimti žiniasklaidos priemonės licensiją.
Šitas "vašington post" yra prorusiškų gandų skleidėjas. Ir arkliui yra aišku, kad laivas su nuleistu inkaru nėra joks atsitiktinumas. Visiems ,turintiems bent krislą sveiko proto yra aišku kad čia ruskio darbas.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų