• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Alytus keičiasi ne dienomis, o valandomis. Miestiečiai pastebi ne tik gerąsias permainas, bet ir trūkumus. Meras ir kiti valdininkai kiekviena pasitaikiusia proga ragina: neskubėkime kritikuoti, kol projektai dar nebaigti, vėliau klaidos bus ištaisytos. Tačiau už kieno lėšas tai bus daroma? Panašu, kad už projektuotojų neapsižiūrėjimus teks sumokėti iš bendros kišenės – Alytaus miesto savivaldybės biudžeto. Bent tokią žinią neša pirmoji kregždė – nuovažos prie „Jotvingio“ parduotuvės, kurios yra nepritaikytos neįgaliesiems. Jas žadama perprojektuoti ir iš naujo įrengti už savivaldybės lėšas.

REKLAMA
REKLAMA

Alytiškių balsas liko neišgirstas

Jau vasaros viduryje „Alytaus naujienų“ redakcijoje pasigirdo pirmieji skambučiai, kuriuose buvo nuogąstaujama dėl įrengiamų naujų nuovažų ties „Jotvingio“ prekybos centru, lygiagrečiai su Naująja gatve. Ne tik ratukuose sėdintys žmonės, jų artimieji, bet ir šiaip akylesni alytiškiai nekart skambino ir valdininkams, klausdami, kodėl naujosios nuovažos yra tokios stačios?

REKLAMA

„Prie „Jotvingio“ parduotuvės mačiau padarytą nuovažą, kurios nuolydis – apie 45 laipsniai. Man tai labai aktualu, nes vyras neįgalus. Tokiu nuolydžiu jo užtempti tikrai nesugebėsiu, o kitų neįgaliesiems skirtų nuovažų reikia pasižvalgyti, nes aplinkui nėra. Tokio laipsnio nuokalnės sunkiai bus įveikiamos ir vaikams su dviračiais bei motinoms su vaikais vežimėliuose. Žinau, kad pagal statybos reikalavimus nuolydis turi būti mažesnis. Negi norima, kad Alytaus ratukininkai sėdėtų tik namie?“ – šis alytiškės klausimas buvo publikuotas spaudoje liepos mėnesį, o darbai vyko toliau.

REKLAMA
REKLAMA

Rugpjūtį „Alytaus naujienose“ pasirodė Algirdo Jakulio laiškas, kurį jis pasirašė kaip „neįgaliojo vežimėlyje sėdintis alytiškis“. A. Jakulis, kiekvieną penktadienį publikuojantis šiandienos realijas atspindinčias autorines apžvalgas, dar Europos Sąjungos finansuojamų projektų šurmulio Alytuje pradžioje atkreipė dėmesį: miesto erdvės tampa nepritaikytos neįgaliesiems, ir tai ne išimtis, o taisyklė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pradėjus naudoti tokį brangų objektą, miesto mero p. F. Džiauto norėtųsi paklausti, ar priimtam eksploatuoti gatvės ruožui priklauso ir prieigos prie jo, t. y. laiptai šlaite prie „Jotvingio“ parduotuvės ir ant jų įrengtos pseudonuovažos neįgaliesiems? Jeigu taip, tai kodėl objektas priimtas eksploatuoti pažeidus statybų reglamento nustatytus reikalavimus neįgaliųjų nuvažiavimams įrengti, o jeigu ne, tai kada ir kieno lėšomis tokios nuovažos minimoje vietoje bus įrengtos?

REKLAMA

Ar priimant šį neįgaliųjų teises į jiems pritaikytą aplinką pažeidžiantį objektą dalyvavo VĮ „Aplinka visiems“ atstovas ir ar jis padėjo parašą ant naujojo objekto priėmimo (leidimo eksploatuoti) akto? Kas projektavo, įrenginėjo ir atliko statybos priežiūrą, nepaisydami dokumento „STR 2.03.01.2001 „Statiniai ir teritorijos. Reikalavimai žmonių su negalia reikmėms“ privalomų reikalavimų? Ar ir kaip bus nubausti šių reikalavimų nesilaikę pareigūnai? Ar į šiuos konkrečius klausimus sulauksime konkrečių ir viešų mero atsakymų, o svarbiausia – problemos sprendimo, ar neįgaliesiems teks pasitenkinti tik biurokratiniu atsirašinėjimu?“ – klausė A. Jakulis („A.N.“ rugpjūčio 23 d., Nr. 158).

REKLAMA

Su neįgaliaisiais nesitarė

Varėnoje įsikūrusios viešosios įstaigos „Aplinka visiems“, kurios viena iš veiklos sričių – dalyvavimas valstybinių objektų priėmimo komisijoje, prižiūrinčios neįgaliųjų naudojimosi keliamų reikalavimų atitikimą, specialistas Alytaus apskričiai Stanislovas Slančiauskas, kurio principingos pozicijos tikėjosi A. Jakulis ir kiti neįgalūs alytiškiai, žadėjo objekto nepriimti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Neturėtų taip būti. Per metrą įvaža ar nuovaža gali pakilti tik 8 centimetrus, per du metrus – atitinkamai 16 centimetrų. Pastebėjusieji didesnį pakilimą turi kreiptis į miesto savivaldybės administracijos specialistus, kad klaidų būtų išvengta dar darbų metu. Naujosios gatvės rekonstrukcija – didelis objektas, be abejo, į priėmimo komisiją būsime pakviesti ir mes. Tokius neatitikimus mes tikrai pastebėsime ir reikalausime, kad jie būtų ištaisyti“, – kalbėjo jis „Alytaus naujienoms“ vasaros pabaigoje, paklaustas apie nuovažą ties „Jotvingio“ prekybos centru, tačiau vėliau nuomonę pakeitė.

REKLAMA

S. Slančiauskas, kurio priedermė – užtikrinti, ar tinkamai aplinka yra pritaikoma neįgaliems žmonėms, dalyvavo statybos baigimo akto pasirašyme rugsėjo 12 dieną ir jį pasirašė. Kodėl? „Nuovažos nėra pritaikytos, bet Alytaus miesto savivaldybės specialistai mane užtikrino, kad bus atliktas perprojektavimas“, – tikina S.Slančiauskas. Tiesa, yra nedidelis niuansas – naujas projektas ir jo darbai jau bus atliekami ne už Europos Sąjungos lėšas, o finansuojami iš miesto savivaldybės biudžeto.

REKLAMA

„Galiu tvirtai pasakyti, kad su mumis, alytiškiais ratukininkais, tikrai niekas nesitarė, kaip geriau būtų įrengti mieste vieną ar kitą objektą, kad jis taptų prieinamas neįgaliesiems, taip ir minėtąsias nuovažas prie „Jotvingio„, – stebisi Alytaus apskrities neįgaliųjų sveikatingumo ir sporto klubo „Alytupis“ prezidentas Rolandas Baranauskas. Dauguma jo vadovaujamo klubo narių – žmonės, turintys judėjimo negalią. Galbūt dar nevėlu būtų jų paklausti, kiek dar karštųjų taškų – neįgaliesiems nepritaikytų vietų – jau dabar galima pamatyti Alytuje, vykdant įvairius projektus?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nuovažos skirtos... „pėsčiam žmogui užsistumti nešulį ar lagaminą“?

Geroji žinia, kad nuovažos šalia „Jotvingio“ prekybos centro vis dėlto bus perprojektuotos, neįgaliuosius pasiekė visai neseniai. Administracijos direktorės Onos Balevičiūtės pasirašytame rašte (jis atsirado kaip atsakymas į pakartotinį Alytaus miesto savivaldybės tarybos opozicijos paklausimą), be kita ko, teigiama, kad „spalio mėnesį bus pradėtas rengti supaprastintas projektas neįgaliesiems atkarpoje nuo Sveikatingumo tako iki reguliuojamos pėsčiųjų perėjos priešais parduotuvę „Iki“. Parengus projektą bus planuojama galimybė įrengti taką savivaldybės biudžeto lėšomis“.

REKLAMA

Šiame rašte nurodomos ir priežastys, kodėl buvo suprojektuoti tokie statūs nuolydžiai (Naujosios gatvės antros eilės ruožo nuo Tvirtovės iki Žuvinto gatvių techninį projektą parengė UAB „Urbanistika„, statybos darbus atliko UAB „Kelda“, darbų techninę priežiūrą vykdė UAB „Kelvista„). Mažinti šlaitų nuolydžio nebuvo galima, nes šioje vietoje, lygiagrečiai su Naująja gatve, yra paklota veikianti šiluminė trasa. Lėkštinant šlaitus, būtų pažeistas jos minimalus normatyvinis įgilinimas.

REKLAMA

Dėl šių priežasčių senųjų takų vietoje buvo įrengti laiptai. Dėmesio! Laiptų konstrukcijose suformuoti bėgeliai, pasirodo, ir nėra skirti neįgaliesiems. „Šios nuovažėlės skirtos pėsčiam žmogui užsistumti sunkesnį nešulį ar lagaminą“, – projektuotojų sumanymas paaiškinamas oficialiame rašte. Ką šioje Alytaus vietoje galėtų veikti praeiviai su sunkiais lagaminais – atskiras klausimas.

REKLAMA
REKLAMA

Kur kas įdomiau, kaip šlaitą įveikti, pavyzdžiui, mamoms su vaikiškais vežimėliais ar dviratininkams, juk šalia – pėsčiųjų ir dviračių takas, o ne oro uostas ar autobusų stotis. Norėtųsi tikėtis, kad antras kartas nemeluos ir, susimokėję už naują projektą, alytiškiai pagaliau turės tokias nuovažas, kokių reikia jų patogumui, atsižvelgiant į pačius įvairiausius miesto gyventojų poreikius.

Sau­lė Pin­ke­vi­čie­nė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų