Tie, kurie perpirko sklypus uosto rezervinėje teritorijoje, kurioje buvo numatyta statyti Klaipėdos viešąjį logistikos centrą, švelniai tariant, liko ant ledo. Pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus Eugenijaus Gentvilo, jie dabar "čiulps nykštį".
Vakar vykusiame Transporto ir tranzito komisijos posėdyje nuspręsta, kad teritorija, numatyta Klaipėdos viešajam logistikos centrui, iš esmės yra netinkama ir kad jam turi būti ieškoma kitos vietos. Vadinasi, Vyriausybė neišpirks privačių sklypų minėtoje teritorijoje ir iš tų 99 mln. litų, numatomų logistikos centrui įkurti, žemės supirkinėtojams nieko nenubyrės.
E. Gentvilas pasidžiaugė, kad sveikas protas nugalėjo: "Uosto direkcija negali mėtyti viešųjų pinigų žemėms supirkinėti iš perpirkėjų. Visada sakiau, kad dalyvauti tokiame nusikaltime neplanuoju. Dabar, ačiū Dievui, ne tik nebeliepia, bet ir nebeleidžia dalyvauti tokiame nusikaltime".
Kai Gedimino Kirkilo vadovaujama Vyriausybė 2008 m. balandžio 17 d. paskyrė rezervinę teritoriją logistikos centrui kurti, E. Gentvilas, tuo metu dar net negalvodamas, kad dirbs uoste, surengė spaudos konferenciją ir pareiškė, jog tai visiškai netinkama vieta. Vėliau Klaipėdos apygardos prokuratūra patvirtino, kad teritorija priskirta neteisėtai. Pernai vasarą paaiškėjo, kad joje atsirado privačių žemės sklypų.
Vakar Transporto ir tranzito komisija įpareigojo Uosto direkciją rengti logistikos centro galimybių studijos techninę užduotį numatant kitų teritorijų parinkimą ir bendradarbiavimą su privačių logistikos centrų valdytojais. Tik esant reikalui tam tikra 2008 m. logistikos centrui priskirtos teritorijos dalis atskiru Vyriausybės nutarimu galėtų būti integruota į būsimą Klaipėdos viešąjį logistikos centrą.
"Galimybių studija bus atliekama. Mes nenorėjome leisti pinigų neteisėtai nupaišyto logistikos centro galimybių studijai rengti. Tai būtų beprasmiškas pinigų išleidimas ir žengtas žingsnis privalomo žemių išpirkimo link. Dabar leisime pinigus prasmingai. Galimybių studija turės atsakyti į klausimą, su kokiu privačiu logistikos centru mūsų centras turėtų būti integruojamas", - sakė E. Gentvilas.
Viešasis logistikos centras reikalingas būsimam pietiniam išvažiavimo iš uosto keliui aptarnauti. Šiandien ten yra kelios privačios teritorijos, kuriose planuojama logistinė veikla. Viena jų yra autostrados pradžioje, prie aviaeskadrilės, kita - Klaipėdos laisvoji ekonominė zona, trečia - kompanijos "VPA Logistics" turima teritorija prie "Draugystės" geležinkelio stoties. Kuri vieta tinkamiausia, - atsakys ekspertai.
E. Gentvilo teigimu, galimybių studijos techninė užduotis jau parengta, belieka joje padaryti tik keletą techninių pakeitimų. Kitą savaitę techninę užduotį žadama išsiųsti derinti į Transporto investicijų direkciją, nes logistikos centrui steigti numatoma gauti Europos Sąjungos finansinę paramą.
Dalia BIKAUSKAITĖ