Kuo tėvų išsilavinimas aukštesnis, tuo mokinių pasiekimai geresni. Tai rodo ketvirtadienį pristatytas Tarptautinio matematikos ir gamtos mokslų gebėjimų tyrimas (TIMSS).
2007 metais atlikto tyrimo duomenimis, geriausi pasiekimai matematikos ir gamtos mokslų srityje tų vaikų, kurių tėvai turi aukštąjį išsilavinimą. Pagal vertinimo sistemos skalę, kurios vidurkis yra 500, tokie vaikai surinko 549 vertinimo indeksus matematikoje ir 556 gamtos moksluose.
Mokiniai, kurių tėvai turi pagrindinį išsilavinimą, surenka tik 436 vertinimo indeksus matematikoje ir 453 biologijoje.
TIMSS tyrime, kuriame dalyvavo 68 šalys, o tirti buvo ketvirtokų ir aštuntokų gebėjimai, Lietuvos rezultatai yra geresni nei vidutiniai: ir ketvirtokai, ir aštuntokai bei gamtos moksluose, ir matematikoje yra virš vidurkio - 500 vertinimo indekso.
Tyrimas taip pat parodė, kad mergaičių rezultatų augimas didesnis nei berniukų: pavyzdžiui, 8-os klasės mergaitės 1995 m. atliktame tyrime matematikos srityje surinko 472 vertinimo skalės indeksus, o 2007 m. - jau 509. Berniukų indeksas per tą patį laikotarpį atitinkamai kito nuo 471 iki 502.
Tyrimo duomenimis, aštuntokės mergaitės matematikoje berniukus lenkia visose srityse, išskyrus skaičių ir skaičiavimų sritį. Gamtos mokslų srityje mergaitės demonstruoja geresnes žinias, o berniukai geriau geba jas pritaikyti.
Anot tyrimo koordinatorės Nacionalinio egzaminų centro atstovės Aistės Elijio, TIMSS parodė, kad Lietuvos mergaitės tvirčiau jaučiasi gamtos moksluose, o berniukai - matematikoje, nors 8-os klasės mergaičių rezultatai matematikoje ir geresni.
„Rezultatai neatitinka jų pačių vertinimų. Matyt, tai susiję su mitais, kam kur geriau turi sektis“, - kalbėjo A.Eilijio.
Švietimo ir mokslo ministerijos sekretorius Alvydas Puodžiukas džiaugėsi Lietuvos rezultatais, A.Elijio taip pat teigė, kad jie „visai neblogi“.
Anot A.Elijio, Lietuvos rezultatai ženkliai kilo nuo 1995-ųjų iki 2003-ųjų. 2007-ųjų metų rezultatai jau panašūs į 2003-ųjų.
Tyrimo unikalumas, pasak A.Elijio, yra tas, kad tiriami 4-os ir 8-os klasių moksleivių gebėjimai ir taip galima įvertinti, kaip per ketverius metus kinta mokinių rezultatai.
Šalys lyderės, pagal TIMSS rezultatus, yra Taivanas, Singapūras, Honkongas.
Tyrimo tikslas - ištirti matematikos ir gamtos mokslų programų efektyvumą.
TIMSS tyrimas vykdomas kas ketveri metai, Lietuva jame dalyvauja nuo 1995-ųjų.