TV3 generalinė direktorė L. Blaževičiūtė naujienų portalui tv3.lt papasakojo apie didžiausios medijų grupės Baltijos šalyse pasiekimus 2019-aisiais, naujoves, kurios žiūrovų ir skaitytojų laukia šiais metais, ir apie konkurencinę kovą su pasaulio gigantais.
Džiaugėsi visos grupės augimu
2019 m. TV3 televizija jau 16-us metus iš eilės buvo žiūrimiausia Lietuvoje, naujienų portalas tv3.lt praėjusiais metais, pagal realius vartotojus, buvo trečias lankomiausias portalas šalyje, o „Power Hit Radio“ tapo klausomiausia jaunimo radijo stotimi Vilniuje.
„Pavyko auginti ne tik finansinius rodiklius, augo praktiškai visi mūsų grupės produktai“, – kalbėjo L. Blaževičiūtė.
Metus įmonė užbaigė atnaujinusi „TVPlay Premium“ vaizdo transliacijų platformą, kuri tapo „Go3“, ir visiškai pakeitusi visos grupės įvaizdį.
„Suvienodinus grupei priklausančius prekės ženklus, siekiame įtvirtinti „3” kaip kokybės ir didžiausios žiniasklaidos grupės Baltijos šalyse ženklą. Per paskutinius metus sparčiai augome, stebėjome besikeičiančius žiūrovų poreikius, kūrėme naujus produktus ir platformas.
Norime, kad žiūrovui būtų dar lengviau surasti ir džiaugtis mėgstamu turiniu kaip jam patogiausia. TV3 yra kiekviename ekrane, jungia visa į vieną ir dar labiau tampa kiekvieno mūsų gyvenimo dalimi. Nauju įvaizdžiu labai džiaugiuosi, jis modernus ir dinamiškas, o mes siekiame žengti koja kojon su naujausiomis tendencijomis“, – sakė L. Blaževičiūtė.
Anot pašnekovės, per artimiausius metus įvaizdį pakeis ir kiti TV3 grupės kanalai – TV6 ir TV8.
TV3 generalinė direktorė džiaugėsi ir naujienų portalo tv3.lt sėkme, nes portalas 2019-aisiais, pagal realius vartotojus, įsitvirtino trečioje vietoje.
„Visada sunkiau augti ir užsiimti pozicijas, kai startuoji jau brandą pasiekusioje rinkoje. Todėl taip, tai yra didelė sėkmė ir atkaklaus darbo rezultatas. Profesionalus portalo žurnalistų ir redaktorių darbas, kryptingas savo nišos ieškojimas, aktualumas, integracija kartu su kitais grupės produktais davė puikių rezultatų“, – tvirtino L. Blaževičiūtė.
2019-aisiais naujienų portale tv3.lt atsirado kasdienių tiesioginių laidų aktualijų, verslo ir gyvenimo būdo temomis, tad L. Blaževičiūtė tikisi, kad tai užtikrins ir tolesnį sėkmingą portalo auditorijos augimą.
Technologijos keičia žiūrėjimo įpročius
L. Blaževičiūtės tvirtinimu, pati televizija pasikeitė iš esmės nuo tada, kai pašnekovė pradėjo dirbti TV3.
„Televizija tapo prieinama visur – ją žmonės gali nešiotis su savimi ir žiūrėti, kada nori, gali atsisukti norimą laidą, gali tą patį filmą žiūrėti nors ir 10 kartų. Turinys tapo saugesnis mažiesiems žiūrovams, užsienietiškas turinys greičiau atkeliauja į Lietuvą. Iš esmės kiekvienas gali turėti savo TV3 ir žiūrėti, ką nori ir kaip nori. Atsirado daug daugiau dinamikos, konkurencijos, nes pasiūla darosi begalinė“, – kalbėjo TV3 generalinė direktorė.
Televizija pasikeitė ir technologiškai, sako L. Blaževičiūtė. Anot jos, daug ką pakeitė atidėto žiūrėjimo funkcija, naujos reklamos formos, tokios kaip vaizdo reklamos internete, keitėsi ir žiūrimumo matavimo metodika, nes į ją įtraukiamas ir atidėtas televizijos programų žiūrėjimas.
Ėmė populiarėti ir mokamos internetinės vaizdo transliacijų platformos, tokios kaip „Netflix“ ir „Amazon Prime“, kurias, anot TV3 generalinės direktorės, renkasi vis daugiau vartotojų, nes nori turinį gauti greičiau ir patys pasirinkti, ką ir kada žiūrėti.
Dėl šių platformų populiarėjimo, pasak L. Blaževičiūtės, pasikeitė ir Lietuvos televizijų konkurencinė aplinka. Tačiau, pašnekovės tvirtinimu, TV3 pranašumas prieš pasaulinius rinko žaidėjus yra lokalus turinys.
„Aktualumas, savo vartotojo pažinimas ir gebėjimas mąstyti per nišų poreikius. Pavyzdžiui, „Žinių“ laidos fenomenas – nepaisant to, kad informacija pasiekiama internete bet kurią minutę, „Žinių“ laidos trukmė per pastaruosius dešimt metų išaugo daugiau nei tris kartus, o jas kasdien pasižiūri apie pusę milijono žiūrovų.
Kad ir ką siūlytų „Netflix“ ar „Amazon“, nemažai daliai lietuvių šalies realijas atspindinčios publicistinės laidos, naujienos ir pramoginiai šou bus įdomūs ir žiūrimi“, – įsitikinusi L. Blaževičiūtė.
Nauji žaidėjai veržiasi į rinką
2019 m. internetinių vaizdo transliacijų platformų rinką sudrebino naujų žaidėjų įžengimas – „Disney+“ ir „Apple TV+“, o šių metų gegužę dienos šviesą išvys „HBO Max“.
Tai tiesiogiai paliesti gali ir kitų rinkos žaidėjų turinį, nes „Disney+“ planuose yra vienoje vietoje sutelkti visą „Disney“ ir jai priklausančių kino kompanijų produkciją, o „HBO Max“ turėtų būti platforma, kurioje randama visa kino kompanijos „Warner Bros.“ produkcija. Viešojoje erdvėje pasigirdo spėjimų, kad tai reiškia, kad, pavyzdžiui, „Disney“ animacijos klasikos ar serialo „Draugai“ vartotojai negalės rasti niekur kitur, tik šiose platformose.
L. Blaževičiūtės teigimu, pavyzdžiui, „Disney“ animaciniai filmai per TV3 transliuojami tik tada, kai jie parodomi mokamuose kanaluose ar per kitas skaitmenines platformas.
„Kad jie tiesiog išnyktų iš mūsų kanalų – sunkiai tikėtina, nes „Disney“ prarastų didelę auditorijos ir pajamų dalį. Kol kas visi dar ieškoma naujų žaidimo taisyklių, eksperimentuojama, užtruks, kol nusistovės naujas modelis“, – tvirtino L. Blaževičiūtė.
Naujienų 2019-ieji pateikė ne tik pasaulinėje, bet ir lietuviškoje vaizdo transliacijų rinkoje. Gruodžio pradžioje startavo „Go3“, kuri pakeitė iki tol ketverius metus veikusią „TVPlay Premium“ platformą.
„Mes ją iš esmės atnaujinome, kad ji turėtų šiems laikams būtinus funkcionalumus, būtų patogesnė vartotojams, turėtų daugiau kanalų. Technologiškai tai bus lygiavertis dalyvis su globaliomis platformomis ir alternatyva retransliuotojams – turės apie 50 kanalų“, – pasakojo L. Blaževičiūtė.
„Go3“ žiūrovams siūlo lietuvišką originalų turinį, užsienietišką turinį lietuvių kalba ir svarbiausias sporto transliacijas.
„Ir visa tai lengvai prieinama skirtingais formatais įvairiuose įrenginiuose: internetu, išmaniuosiuose telefonuose, planšetiniuose kompiuteriuose, išmaniuosiuose ir įprastų televizorių ekranuose“, – „Go3“ privalumus išskyrė L. Blaževičiūtė.
Laukia intensyvūs metai
Kaip sako TV3 generalinė direktorė, praėjusieji metai buvo intensyvūs ir rezultatyvūs, o 2020-ieji bus ne mažiau aktyvūs visoms TV3 grupės platformoms. L. Blaževičiūtė pasakoja, kad šį pavasarį atsinaujins „TV3Play“.
„TV3Play atsinaujins jau pavasarį ir taps dar patogesnė vartotojams – bus atnaujinta techninė bazė ir koncentruosimės labiau į siūlomo nemokamo turinio paieškos funkcijas, katalogo pateikimą, sistemos stabilumą. Be visa ko, vartotojams atsiras galimybė žiūrėti nemokamą TV3Play turinį per išmaniuosius televizorius, įsirašant TV3Play aplikaciją“, – pasakojo L. Blaževičiūtė.
Pasak pašnekovės, atsinaujins ir naujienų portalas tv3.lt, kuris iš esmės pakeis įvaizdį ir atnaujins puslapio dizainą.
„Skirsime daugiau dėmesio vartotojo skaitymo, video ir audio vartojimo patirčiai. Ketiname išryškinti visus tv3.lt privalumus – aktualijų, gyvenimo ir žmonių naujienas, išskirtinį televizinį turinį, TV3 Žinių vaizdo įrašus bei tiesiogines transliacijas“, – kalbėjo L. Blaževičiūtė.
TV3 televizijai svarbiausias įvykis – vasarą Tokijuje vyksiančios olimpinės žaidynės, o „Power Hit Radio“ bus girdimas dar didesnėje dalyje Lietuvos teritorijos, planuojama dar daugiau laidų radijo programų tinklelyje.
Naujus iššūkius pasitinka ne tik TV3 grupė, bet ir visas medijų ir žiniasklaidos verslas. L. Blaževičiūtės teigimu, per pastaruosius dvejus metus viskas gerokai pagreitėjo, medijų rinka tampa globali.
„Todėl vyrauja tos pačios tendencijos – ekranų daugėja, turinio vartojimas auga: beveik 80 proc. viso pasaulio interneto srauto šiandien yra vaizdo turinio žiūrėjimas, į „Youtube“ kasdien yra įkeliama 300 val. naujo vaizdo turinio, be to, kasdien turime galimybę matyti net 4,5 tūkst. val. naujų tiesioginių transliacijų per televiziją. Taigi, konkuruojame net su miegu“, – sakė pašnekovė.
Anot L. Blaževičiūtės, šiais laikais turinio pasirinkimas yra didžiulis, o žiūrovai labai reiklūs ir dar labiau fragmentuojasi, todėl visi rinkos žaidėjai neriasi iš kailio, kad pasiektų mases per mažesnes nišas.
„Mes irgi keičiamės, jau nesame tik televizija, mūsų pasikeitimą geriausiai apibūdina žodis multiplatformiškumas, mes apimame įvairias medijų platformas – nuo radijo iki palydovo, be to, vis daugiau laidų, programų kuriame viduje. Jei anksčiau rodydavome vieną programą vienu būdu, kuris tiktų visiems, dabar diferencijuojame turinį, galvojam ką, kaip, kada mėgsta žiūrėti mūsų vartotojas ir pagal tai pritaikome turinį. Dabar mūsų tikslas – būti kiekviename ekrane, kuo arčiau vartotojo“, – kalbėjo TV3 generalinė direktorė.
L. Blaževičiūtės tvirtinimu, vis garsiau kalbama apie dirbtinio intelekto ar blokų grandinės (angl. blockchain) taikymą medijų versle, o tai gali kardinaliai pakeisti ir reklamos pardavimų modelį.
„Tad ir mes turime nuolat prisitaikyti ir keistis“, – tvirtino L. Blaževičiūtė.