Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas Seimui teikia partijos „Tvarka ir teisingumas“ lyderis Remigijus Žemaitaitis. Pataisose numatoma, kad automobilių remontas turi vykti tik tam tinkamose patalpose, kurios būtų registruojamos Aplinkos ministerijos informacinėje sistemoje.
Mintį pakišo brolis
Portalui tv3.lt R. Žemaitaitis sakė, kad inicijuoti šį įstatymo pakeitimą jį paskatino jo brolis. Politiko brolis Dževaldas Žemaitaitis yra statybinėmis prekėmis prekiaujančio prekybos centro direktorius. Tarp prekių asortimento galima rasti ir automobilių servisams reikalingų padangų, tepalų ir t.t.
„Jis mato, kokia situacija, kokios problemos ir turi viziją, kaip jas galima būtų išspręsti“, – pasakojo Seimo narys.
Politiko teigimu, nelegalūs automobilių servisai nesurenka po remonto likusių atliekų: tepalų, padangų, oro, kuro filtrų. Dėl šios priežasties, aplinkai pavojingos atliekos kaupiasi nelegaliuose sąvartynuose.
„Jei bus pritarta tokiam projektui, jie (automobilių servisai – aut. past.) turės registruotis Aplinkos ministerijos sistemoje“, – sakė R. Žemaitaitis.
Politikas tvirtino, kad girdėjo ne vieną istoriją iš įvairių regionų aplinkos apsaugos departamentų, kai darbuotojai gauna skundą dėl, pavyzdžiui, kūrenamų tepalų, tačiau toje vietoje nėra legalaus automobilių serviso, kuris turėtų būti oficialus atliekų tvarkytojas. Tuomet toks pažeidėjas yra baudžiamas tik administracine bauda.
Anot R. Žemaitaičio, jei būtų priimtas įstatymo projektas ir automobilių servisai privalėtų būti registruoti informacinėje sistemoje, tokių situacijų pavyktų išvengti.
Sveikina žingsnį
Lietuvos autoservisų asociacijos (LAA) prezidentas Rytis Barila portalui tv3.lt sakė, kad sveikina tokią iniciatyvą.
„Rinka labai iškraipyta, daro tuos darbus kas nori, kur nori“, – kalbėjo R. Barila.
Pasak LAA prezidento, pavojingiausia, kad vietose, kur nelegaliai atliekami automobilių remonto darbai, yra nesurankamos pavojingos atliekos. Taip pat, anot R. Burilos, šios vietos kenkia ir legaliam verslui bei valstybei: nelegalūs automobilių servisai nemoka mokesčių, nesilaiko darbo saugos reikalavimų.
„Tačiau svarbiausia ne tai, kad tokios vietos kenkia legaliam verslui. Tai kenkia aplinkai ir mums visiems“, – teigė pašnekovas.
R. Barilos teigimu, jei Seimas pritartų šiam įstatymo projektui, tai didelės įtakos legaliai veikiantiems verslininkams nepadarytų.
„Paprastai visi tam pritaikytose patalpose ir dirba, bendradarbiauja su valstybinėmis institucijomis, yra tikrinami, prižiūrimi. Šiaip ar taip, yra susitvarkę savo darbo vietas“, – tikino LAA prezidentas.
Aiškinamajame įsakymo pakeitimo projekte rašoma, kad numatoma įtvirtinti, kad transporto priemonių remonto veikla gali būti vykdoma tik patalpose, registruotose Aplinkos ministerijos valdomoje valstybės informacinėje sistemoje. Reikalavimus patalpoms bei valstybės informacinės sistemos nuostatus tvirtina Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.
Taip pat siūloma, jog Centralizuotąją techninės apžiūros duomenų bazę ir Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registro duomenis, susiejančius transporto priemonės valstybinės registracijos numerį ir VIN (unikalų septyniolikos raidžių ir skaičių derinį, identifikuojantį automobilio pagaminimo šalį, gamintoją, markę, variklio dydį ir tipą, modelį, pagaminimo metus ir transporto priemonės serijos numerį) Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka gali gauti ir kiti juridiniai asmenys.