• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Po keliolikos metų prašymų išasfaltuoti kelią – kelių kaimų Trakų rajone gyventojai praranda viltį. Žmonės tikina priversti gyventi vienose dulkėse, mat žvyrkeliu pro namus lekia ne tik lengvieji automobiliai, bet ir sunkvežimiai. Pasipiktinę žmonės kreipėsi ir į Trakų rajono valdžią, ir į Kelių direkciją, tačiau iki šiol atsimuša lyg į sieną – esą kelias geras, be to, yra kur kas svarbesnių prioritetų.

Po keliolikos metų prašymų išasfaltuoti kelią – kelių kaimų Trakų rajone gyventojai praranda viltį. Žmonės tikina priversti gyventi vienose dulkėse, mat žvyrkeliu pro namus lekia ne tik lengvieji automobiliai, bet ir sunkvežimiai. Pasipiktinę žmonės kreipėsi ir į Trakų rajono valdžią, ir į Kelių direkciją, tačiau iki šiol atsimuša lyg į sieną – esą kelias geras, be to, yra kur kas svarbesnių prioritetų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kad suprastum, koks kelias prastas, ilgai važiuoti nereikia. Jausmas toks, lyg važiuotum per tarką. Prie neasfaltuoto kelio mūsų jau laukia būrys vietinių gyventojų iš Kiemeliškių ir Kariotiškių. Žmonės skundžiasi gyvenantys tarsi Trečiojo pasaulio šalyje.

REKLAMA

„Dulkinas gyvenimas. Vienos dulkės, vienas dalykas. Kitas dalykas, matot mūsų namus, langai atidaryti, nes vasarą yra karšta, tai pravažiavus didelei mašinai, dulkes gali praktiškai braukt nuo stalo su pirštais kaip nori. Vienos dulkės“, - skundžiasi Kariotiškių gyventojas Virginijus Šimaitis.

REKLAMA
REKLAMA

„Kai tik mašina pravažiuoja, o važiuoja jų daug, o dabar dar daugiau ir sunkiosios, tai skęstam visą laiką dulkėse“, - jam Kiemeliškių gyventoja Dalė Jasinskienė.

Žvyras kelyje tarp Grigiškių ir Rykantų tęsiasi daugiau nei kilometrą. Neseniai šalia esantis Dėdeliškių kaimas asfalto sulaukė, o čia žmonės taip ir liko pamiršti. Važinėdami per groblėtą kelią gyventojai tikina ir automobilių nespėjantys taisyti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Iki Dėdeliškių išasfaltuodavo, tai vėl čia yra mano toks samprotavimas, dėl to, kad ten pasistatė pakankamai prabangių namų. O čia mes kaip kaimo žmonės tai likom visai užmiršti“, - priduria Dalė.

„Aš esu serviso klientas. Važiuoklė visą laiką pareina. Važiuoklė neatlaiko, ypač turint minty, kad nuo Dėdeliškių, tai ten net ne žvyrkelis. Ten drebėtas kelias. Važiuoji ir drebi“, - piktinasi Virginijus.

REKLAMA

Dėl asfaltuoto kelio Trakų rajono gyventojai kovoja daugybę metų. Tačiau net ir įkyriai mindami atsakingoms institucijoms ant žaizdos vis tiek atsimuša į sieną.

„Negražu sakyt, bet Trakų rajono valdžia, kai aš išėjau, man už nugaros pasakė, kas tą bobą čia įleido. Taip, deja“, - teigia D. Jasinskienė.

REKLAMA

Gyventojai esą kreipėsi ir į Kelių direkciją. Ši į prašymus galų gale sutvarkyti kelią esą atsakė trumpai – kelias geras.

„Ir čia, kad jeigu jis neatitinka mūsų lūkesčių, tai čia mūsų problemos, nors mes, kaip žinot, mokam vienodus mokesčius, kaip visi kiti, kurie turi gerus kelius“, - piktinasi moteris.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Vienais metais jie čia matavo. Geodezistai buvo suvažiavę, matavo. Dar anūkas išbėgo paklausė, kas čia bus, tai pasakė greit bus asfaltas. Tai čia buvo prieš keturiolika metų“, - prisimena Kariotiškių gyventojas.

Trakų rajono valdžia aiškina, kad žvyrkelis šalia Kariotiškių ir Kiemeliškių kaimų į asfaltuotinų kelių sąrašą įtrauktas, tačiau kada gaus finansavimą, esą priklauso nuo Automobilių kelių direkcijos.

REKLAMA

„Tas kelias yra regioninės reikšmės, ne vietinės reikšmės. Ir tai yra Kelių direkcijai priklausantis kelias. Jie jį tvarko, jie jį prižiūri. Ir jie turėtų skirti lėšų jo asfaltavimui“, - teigia Trakų rajono savivaldybės merė Edita Rudelienė.

REKLAMA

Remiantis Automobilių kelių direkcijos duomenis, šiuo keliu per parą pravažiuoja nuo 80 iki 140 automobilių  – vadinasi, perpus mažiau nei turėtų, kad kelias būtų asfaltuojamas. 

„Praktiškai galimybių asfaltuoti tikrai nenusimato, nebent eismo intensyvumas padidėtų iki 300 automobilių. Bet vėlgi, žiūrint geografiškai, tas kelias išdėstytas lygiagrečiai automagistralei A1 Vilnius-Kaunas-Klaipėda, todėl pats tranzitas transportas važiuoja automagistrale. Šiuo keliu yra pasiekiamos tiktai gyvenamosios vietovės, kurios yra šalia to kelio“, - aiškina Automobilių kelių direkcijos Perspektyvinio planavimo sk. patarėjas Arūnas Rutka.

Šiuo metu tokių žvyrkelių kaip per Lietuvą nusidriekia daugiau nei 7 tūkstančiai kilometrų. Per šiuos ir ateinančius metus planuojama išasfaltuoti apie 120 kilometrų žvyrkelių kaimo vietovėse, kuriuose gyvena iki 1000 gyventojų. Skaičiuojama, kad tai kainuos beveik 30 milijonų eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų