Kad ir kaip žmonės trokštų savos produkcijos, pamatę mažesnę kainą, pirkėjai ištikimybę lietuviškiems produktams labai greitai pamiršta.
Neįsivaizduoja stalo be duonos
Neseniai „Spinter tyrimų“ apklausa parodė: daugiausiai tautiečių savo kasdienio stalo neįsivaizduoja be lietuviškos duonos. Ji būtina 7-iems iš 10 pirkėjų. Nedaug atsilieka pieno gaminiai bei mėsa. Daugiau kaip pusei žmonių svarbu, kad lietuviški būtų ir daržovės bei medus. O rečiausiai į produkto kilmę žiūrima perkant šokoladą, makaronus ir gaiviuosius gėrimus. Tokia paklausa formuoja ir pasiūlą lentynose.
Pasak statistikos, devyni iš dešimties duonos gaminių parduotuvėse yra lietuviški. Lietuviškas pienas lentynose sudaro net 85 procentus. Panašiai – ir lietuviška paukštiena. Kiek mažiau – daržovės, čia viską lemia sezoniškumas.
Lietuva praranda darbo vietas
Kiek prastesnės žinios yra kiaulienos sektoriuje. Jeigu prieš gerą dešimtmetį vietinė kiauliena sudarė kone 80 proc., dabar nesiekia nė pusės visos rinkos. Tai esą lėmė pašokusios grūdų kainos ir, žinoma, afrikinis kiaulių maras. Kiaulių augintojų asociacijos vadovas sako, kad užleisdama rinką užsienio produkcijai Lietuva praranda darbo vietas.
Visgi čia koją kiša kainos. Iš Lenkijos atvežta kiauliena pigesnė, taigi žmonės jos ir nori. Panašiai – ir su kitais produktais. Būriais į Lenkiją traukiančių žmonių pavyzdys rodo, kad mažesnė kaina labai greitai priverčia pamiršti ištikimybę net ir lietuviškai duonai.
Ekspertai pabrėžia, kad maisto kokybės reikalavimai yra vienodi visoje Europos Sąjungoje. Tad įsivaizdavimas, kad lietuviški produktai yra išskirtinai kokybiški, gali būti perspaustas. Visgi stebėtis nėra ko – gerai apie savo produkciją linkę manyti visų šalių gyventojai.
Išsamiau žiūrėkite TV3 reportaže: